מכבידנט הטמיעה מערכת של SAS לניהול עלות ורווחיות שירותיה

הפרויקט, אותו ביצעה מיה אנליטיקס, נציגת ענקית ה-BI בישראל, החל ב-2017 והסתיים באחרונה ● היקפו מוערך במאות אלפי שקלים

רו"ח אלי פסח, סמנכ"ל הכספים במכבידנט. צילום: יח"צ

רשת מרפאות השיניים מכבידנט הטמיעה פתרון של SAS לניהול עלות ורווחיות של שירותיה. הפרויקט, אותו ביצעו אנשי מיה אנליטיקס, נציגת ענקית ה-BI בישראל, החל ב-2017 והסתיים באחרונה. היקף הפרויקט מוערך במאות אלפי שקלים.

רשת מכבידנט כוללת 52 מרפאות, 2,600 עובדים רפואיים ואדמינסטרטיביים, עם יותר מ-3 מיליון פרוצדורות בשנה. שאלה אחת פשוטה, כמו "כמה עולה שתל?" נתגלתה כמורכבת מאוד, עם התייחסות למדדים רבים. כך, עלה הצורך בתמחיר אחיד, כבסיס למדיניות ניהולית וקבלת החלטות מושכלות במכבידנט.

פתרון SAS שהוטמע מניב יישום אנליטי, וקביעת עלות ורווחיות של מוצרים ושירותים – בצורה מדויקת. בעזרת הפתרון הזה יכולה רשת מכבידנט לקבל החלטות מושכלות לייעול תהליכים, צמיחה בהכנסות וצמצום עלויות.

מכבידנט

רו"ח אלי פסח, סמנכ"ל הכספים במכבידנט, אמר כי "יש מורכבות שמערכת ERP אינה מסוגלת לנתח, גם אם היא כוללת את כל המודולים ומנהלת את המרפאות מבחינת תקציב, מערכת חשבונאית, מלאי וכמויות. מערכת ERP לא מסוגלת לספק תמונה מלאה, מכיוון שהמרפאות לא דומות אחת לשנייה מבחינת עלות השכירות, כח האדם הנדרש, היקף הציוד ואיכותו, תעריף הרופאים השונה בין מרפאה למרפאה, רמת המומחיות, בחירת החומרים בהם משתמשים הרופאים, תעריפי הסייעות השונים, המערך האדמניסטרטיבי שונה ממרפאה למרפאה. לכל אלה יש השפעות ישירות ועקיפות על התמחור של פרוצדורה – ומכאן נגזרות עלויות שונות".

עוד הוסיף רו"ח אלי פסח כי "המערכת שהוטמעה הצליחה להנגיש לנו את עולם התוכן שמאחוריו עומדת כל התשתית הנדרשת. קיבלנו מענה גם מבחינה תוכנית וגם מבחינה טכנית. זו פעם ראשונה במשך שנים שהצלחנו להבין נתונים מנותחים לעומק".

רונית בלו-לפידות, מנכ"לית מיה אנליטיקס, אמרה כי "הפרויקט הביא לכך שמכבידנט מקבלת מידע אמין ומדויק אודות התקצוב של כל פרוצדורה רפואית. מידע זה מאפשר לרשת לתכנן אסטרטגיה נכונה יותר, לקבל החלטות ניהוליות מושכלות יותר, לשפר את איכות השירות למטופליה ולהרחיב את השירותים שתוכל הרשת להציע בעתיד. הפרויקט סיפק פתרון כולל ברמת התשתית והתוכן – כאחד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים