זוהר זיסאפל השקיע בטכנולוגיית זיהוי דיבור לעולם הרכב

זיסאפל, ממייסדי רד בינת, הוביל סבב השקעה של 4.5 מיליון דולר בהיי אוטו, שהוא משמש כיו"ר שלה ● הטכנולוגיה של החברה מנטרלת את רעשי הרקע ברכב, על מנת לזהות את דיבורו של הנהג

זהר זיסאפל. צילום: ניב קנטור

זוהר זיסאפל, שיחד עם אחיו, יהודה, הקים את ענקית ההיי-טק הישראלית רד בינת, הוביל את סבב ההשקעה הראשוני של הסטארט-אפ היי אוטו (Hi Auto), שמציע טכנולוגיה לזיהוי דיבור. הסכום שגייסה החברה, שבשלב זה מתמקדת בעולם הרכב, עומד על 4.5 מיליון דולר – כך היא מסרה היום (ד'). דלק מוטורס הובילה את סבב ההשקעה יחד עם זיסאפל, והשתתפו בו מספר קרנות, בהן אלייד וגולדבל אינווסטמנטס הסינגפורית.

היי אוטו היא חברה טרייה: היא הוקמה בפברואר האחרון על ידי זיסאפל, המשמש גם כיו"ר שלה, רועי בהרב, המנכ"ל, ואייל שפירא, סמנכ"ל הטכנולוגיות. בהרב, ששירת ביחידה טכנולוגית בחיל המודיעין, חזר באחרונה לישראל אחרי 12 שנים בעמק הסיליקון, בהן שימש, בין היתר, בתפקידי ניהול מוצר במטה של גוגל במאונטיין ויו. גם שפירא שירת ביחידת עלית טכנולוגית, וקיבל את פרס ביטחון ישראל על תרומתו. לאחר שירותו הצבאי הוא הקים וניהל שני סטארט-אפים, וייעץ לחברות דוגמת אינטל וברודקום.

רועי בהרב ואייל שפירא, מייסדי היי אוטו (יחד עם זוהר זיסאפל). צילום: אסנת קרסננסקי

רועי בהרב ואייל שפירא, מייסדי היי אוטו (יחד עם זוהר זיסאפל). צילום: אסנת קרסננסקי

הטכנולוגיה האודיו-ויזואלית של היי אוטו משלבת תוכנה המבוססת על למידה עמוקה והמותקנת על מעבד קיים (למשל ברכב) עם מיקרופון ומצלמה שקוראת את שפתי הנהג. היא מנקה רעשי רקע, דוגמת רדיו, סירנות, גשם ונוסעים נוספים, ועל פי היי אוטו רלוונטית לכל תחום בו נדרש זיהוי דיבור בסביבה עם מספר דוברים או עם רעשי רקע חזקים, ובכלל זה מוקדי שירות טלפוניים, ועידות וידיאו ורובוטים המשרתים לקוחות בבתי מלון. אלא שבשלב זה היא מתמקדת, כאמור, בענף הרכב, ותציע לחברות OEM בתעשייה זו ערכת פיתוח תוכנה שאותה הן יוכלו לשלב במוצרים שלהן, יחד עם מיקרופון בודד ומצלמה פשוטה, שמותקנת במכוניות ממילא לטובת זיהוי הירדמות של הנהג.

סכום הגיוס מיועד להרחבת מצבת כוח האדם של היי אוטו, שעומדת כרגע על שבעה עובדים, לסיום פיתוח המוצר ולהתחלת הקמה של מערך שיווק. החברה מחפשת מהנדסי אלגוריתמיקה ולמידה עמוקה בתחומי עיבוד תמונה וקול.

בהרב אמר כי "כל עוד אין פתרון טכנולוגי שמאפשר לבצע כראוי הפרדת דוברים וביטול מוחלט של כל רעשי הרקע, לא ניתן יהיה למצות את הפוטנציאל הגלום בזיהוי דיבור. השקעת הסיד מצד משקיעים מובילים בענף הרכב מעידה על החשיבות העולה של ממשק קולי, והכאב הנובע מכך שזיהוי הדיבור נופל בהרבה מרמת האיכות המצופה ממערכת בעולם הרכב". לדבריו, המוצר שתפתח החברה יוכל "לשפר משמעותית את האמינות של השליטה הקולית בכלי רכב וימחיש את הפוטנציאל האדיר של הטכנולוגיה הזו בשורה של מגזרים נוספים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אופירה

    נשמע כמו משהו שישדרג את העולם , שיהפוך להכרחי, שלא נבין איך התנהלנו לפניו??????

אירועים קרובים