המעבר לענן נותן את אותותיו: ירידות בתוצאות העסקיות של יבמ

פעילות הענן של החברה אמנם רשמה ברבעון השלישי עליית מה, אבל עסקי המיינפריים המסורתיים שלה ירדו בחדות ● עם זאת, התוצאות היו צפויות, וביבמ חוזים התאוששות ברבעון הנוכחי

מסיימת סופית את פועלה בשורות הענקית בשנה הבאה. ג'יני רומטי, יו"רית דירקטוריון יבמ. צילום: פלי הנמר

השינוי הארגוני שיבמ מבצעת בימים אלה, ובמרכזו המעבר מעסקי המיינפריים המסורתיים שלה לעולם הענן, נותנים את אותותיהם על החברה. מהתוצאות העסקיות שזו פרסמה לרבעון השלישי של השנה עולה כי המהלך הביא לירידות בסעיפים העיקריים שלה, ובעיקר ברווחיות. התוצאות אמנם הביאו לירידה חדה במנייה של יבמ, אולם מדובר בתוצאות צפויות, שבסעיף הרווח הנקי למנייה (Non-GAAP) אף עקפו את תחזיות האנליסטים בסנט אחד, ועמדו על 2.69 דולר.

המעבר למודל החדש איטי יותר מהצפוי, אך ביבמ מקווים שהתהליך יקבל תאוצה בעתיד הקרוב, בעיקר בעקבות הרכישה של רד-האט, שעלתה לחברה כ 34 מיליארד דולר – הרכישה הגדולה ביותר שהיא ביצעה עד כה. בימים אלה "חוגגת" העסקה שנה להכרזתה, וביבמ מעריכים שההצטרפות של רד-האט תסייע לה מאוד במעבר לעולמות הענן.

ירידות בארבעה מששת הסעיפים העיקריים

התוצאות הכספיות מראות כי ההוצאות של יבמ עלו במהלך הרבעון ב-4.54% ל-16.75 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות ירדו ב-3.88% מיליון דולר ל-18.03 מיליארד. המגמה השלילית נרשמה בארבעה מששת תחומי הפעילות העיקריים של החברה: סעיף השירותים הטכנולוגיים הגלובליים (המכירות לדטה סנטרים גדולים, בעיקר בבריטניה ובגרמניה) קטן ב-5.65% ל-6.7 מיליארד דולר; סעיף המערכות – כלומר, המיינפריים – רשם ירידה חדה של 14.6% ל-1.48 מיליארד, אם כי ביבמ מעריכים כי ברבעון הנוכחי תירשם התייצבות במכירות שלהם; סעיף מתן מימון לרכישת מוצרי החברה קטן ב-11.1% ל-343 מיליון; ובסעיף ה-"אחר" נרשמה צניחה של 78.3% ל-107 מיליון דולר.

מנגד, הכנסות הענק הכחול מפעילות הענן שלו, לרבות זו של רד-האט, רשמו עלייה של 6.46% ל-5.28 מיליארד דולר, וסעיף השירותים העסקיים הגלובליים ידע גידול של 1% ל-4.12 מיליארד.

עוד עולה מהנתונים כי הרווח הנקי צלל ב-37.94% ל-1.67 מיליארד דולר והרווח למנייה – ב-36.36% ל-1.87 דולר (שניהם לפי GAAP). ביבמ לא יכולים לרוות נחת גם מסעיפי הרווחיות האחרים: הרווח הגולמי ירד ב-2.6% ל-8.34 מיליארד דולר וזה התפעולי צנח ב-49.2% ל-1.52 מיליארד.

מגמות שליליות – גם בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה

התוצאות לתשעת החודשים הראשונים של 2019 מעידות על ירידה של 3.39% בהוצאות של יבמ ל-49.19 מיליארד דולר ועל קיטון של 4.25% בהכנסות ל-55.37 מיליארד. נתונים אלה פגעו ברווחיות: הרווח התפעולי קטן ב-10.64% ל-6.17 מיליארד דולר וזה הנקי רשם ירידה של 15% ל-6.17 מיליארד.

למרות השורה התחתונה הלא מחמיאה, ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ, הביעה שביעות רצון ואמרה כי "ברבעון השלישי המשכנו לסייע ללקוחות שלנו לבצע מעבר למודל דיגיטלי, וההכנסות שלנו מפעילויות הענן והשירותים העסקיים הגלובליים גדלו. הביצועים האחרונים של החברה מוכיחים שהלקוחות שלנו רואים את שילובנו עם רד-האט כאמצעי שיספק להם את הכלים הדרושים כדי לעבור למודל ענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים