נחסמה בישראל הגישה לכ-1,350 אתרי פדופיליה

בית המשפט המחוזי הורה לחסום את הגישה לאתרים אלה, שפעלו כולם ברשת הגלויה ● בלהב 433 אומרים כי הם ימשיכו במבצעים דומים לחסימת תכנים פדופיליים

נשלח לכלא אחרי שפרסם בטלגרם תמונות מיניות ללא אישור. צילום אילוסטרציה: BigStock

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה הבוקר (א') לחסום את הגישה לכ-1,350 אתרי אינטרנט המפרסמים תמונות וסרטונים פדופיליים. השופט בני שגיא הוציא את הצו לבקשת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. הבקשה לצווים הוגשה על ידי יחידה 105 בלהב 433 שבמשטרה והמטה הלאומי להגנה על קטינים ברשת.

המידע על אתרי האינטרנט הפדופיליים התקבל ממשרדי האינטרפול, שעוסקים במאבק בפדופיליה ברשת. לאחר מבצע איסוף ממושך של הוכחות לפעילותם של האתרים האמורים, הגישו הפרקליטים, עורכי הדין איתי גוהר ואדר לר ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, את הבקשה לחסימת הגישה.

הבקשה הוגשה בהתאם לחוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עבירות באמצעות אתר אינטרנט, שלפיו יכול תובע מוסמך לפנות לבית המשפט המחוזי בבקשה להוצאת צווים להסרת אתרים המאוחסנים על גבי פלטפורמות אירוח בישראל, להגביל גישה לאתרים המאוחסנים על גבי שרתים בחו"ל או להורות על סינון האתרים מתוצאות החיפוש.

מבצע שני מסוגו

הצו שהוציא השופט שגיא מתייחס לאתרי אינטרנט המאוחסנים בשרתי אירוח מחוץ לישראל, ולפיכך מתייחס להגבלת הגישה לאתרים אלה באמצעות חסימה, שמתבצעת בימים אלה בידי ספקיות הגישה לאינטרנט. ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה נמסר כי המיוחד באתרים שנחסמו הוא שהם נגישים לכולם, ברשת הגלויה, ולא בדארקנט. פוטנציאל החשיפה לאתרים אלה, לרבות לקטינים, הוא גבוה, ומכאן החשיבות הרבה שייחסו בפרקליטות לחסימתם.

ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ציין כי מדובר במבצע שני שמתנהל בנוגע לאתרי אינטרנט פדופיליים, תוך שימוש בסמכויות הנתונות מכוח החוק, שנכנס לתוקף בספטמבר 2017. במבצע הראשון, שהתקיים לפני כשלושה חודשים, נחסמו כ-1,700 אתרים פדופיליים. ד"ר ויסמונסקי הוסיף כי בכוונת הפרקליטות, ביחד עם המערך הלאומי להגנה על קטינים ברשת, להמשיך לפעול בעקביות לאיתור וחסימה של אתרי אינטרנט פדופיליים, על מנת להקטין את התפוצה ואת החשיפה לתכנים שמפורסמים בהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים