HP מפטרת כשישית מכוח האדם שלה – 9,000 עובדים

על הקיצוצים הדרמטיים הודיע אנריקה לורס במפגש ראשון שלו, כמנכ''ל המיועד של ענקית המדפסות, עם אנליסטים בוול סטריט ● לא ברור כמה מעובדי החברה בישראל יהיו בין המפוטרים

האם עסקת הרכישה תעלה על שרטון? HP. צילום: BigStock

HP תפטר 7,000 עד 9,000 מעובדיה, כך הודיע המנכ"ל החדש של ענקית המדפסות, אנריקה לורס, ביום ה' האחרון.

לורס עשה זאת במפגש ראשון שלו, כמנכ"ל המיועד של ענקית המדפסות, עם אנליסטים בוול סטריט. מדובר בצעד דרמטי, של פיטורי ענק בסדר גודל של 13-16% מכוח האדם בחברה, העומד כיום על 55,000 עובדים. החברה מסרה כי הצעד, שעלותו מוערכת בכמיליארד דולר, יביא לחיסכון של כמיליארד דולר עד שנת 2022.

בחברה לא התייחסו לפילוח הפיטורים בחלוקה לאזורים גיאוגרפיים, ולכן לא ברור מה יהיה היקף הפיטורים בישראל.

לצד פעילות המכירות, לחברה כמה פעילויות בישראל: HP Indigo – בקרית ויצמן בנס ציונה ובאזור התעשייה בקרית גת; HP Industrial Large Format (לשעבר סאיטקס) – באזור התעשייה החדש, נתניה.

"פרק חדש בחיי החברה"

לורס יחל במנכ"לותו בראשית נובמבר. הוא החליף את דיון וויסלר, שהודיע באוגוסט כי הוא עוזב את תפקידו בשל רצונו לסייע בבעיית בריאות משפחתית. ההחלטה על הצעד הדרמטי נבעה מהירידה בהכנסות של מכירת ותפעול המדפסות ברבעון השלישי הכספי של החברה.

הפיטורים ובניית החברה מחדש, על פי מה שאמר לורס לסוכנות בלומברג, הם "פרק חדש בחיי החברה. זו אחת ההחלטות הקשות ביותר שקיבלנו, אולם היא הכרחית לעתיד של החברה. אנחנו רואים הזדמנויות משמעותיות ליצור ערך לבעלי המניות שלנו ונעשה זאת על ידי קידום ההובלה שלנו, שיבוש תעשייתי, ושינוי אגרסיבי באופן העבודה שלנו".

תכניתו של המנכ"ל החדש כוללת, לצד בנייה מחדש של החברה, גם שינוי בתמחור של המדפסות, ובניית זיקה והתנייה – בתמחור המכירה של המדפסות ובתמחור התפעול השוטף שלהן – בשימוש במיכלי דיו מקורי של HP, לעומת שימוש שאינו שכזה.  

במקביל להודעה על תכנית הארגון מחדש והפיטורים, החברה אף הודיעה על הגדלת הדיבידנד למשקיעים ב-10%, כמו גם על רכישה עצמית של מניות בסך של 5 מיליארד דולרים. HP צופה כי תזרים המזומנים של החברה יעמוד על שלושה מיליארד דולרים. בשנה החולפת מניית החברה הפסידה כמעט שליש מערכה – היא ירדה ב-29%, ושווי השוק של HP כיום עומד על 27 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים