"הענן והבינה המלאכותית הם המפתח לשיפור התחרותיות במגזר הפיננסי"

"הם המפתח לשיפור התחרותיות, הגברת הצמיחה, שיפור חוויית הלקוח, והקפדה על התאמה לתקנות הפרטיות המשתנות ולאיומי אבטחת המידע במגזר זה", כך אמר פטריס אמאן, המנהל את תחום השירותים הפיננסיים ב-EMEA במיקרוסופט העולמית

פטריס אמאן, המנהל את תחום השירותים הפיננסיים ב-EMEA במיקרוסופט העולמית. צילום: יח"צ

"לארגונים הפיננסיים יש הזדמנות אדירה לתת מענה לחדשנות המשבשת בשימוש בענן ובבינה מלאכותית. הם המפתח לשיפור התחרותיות, הגברת הצמיחה, שיפור חוויית הלקוח, והקפדה על התאמה לתקנות הפרטיות המשתנות ולאיומי אבטחת המידע במגזרים אלה", כך אמר פטריס אמאן, המנהל את תחום השירותים הפיננסיים ב-EMEA במיקרוסופט העולמית.

אמאן היה הדובר המרכזי בכנס לקוחות ועיתונאים שערכה מיקרוסופט לפני ימים אחדים בלונדון. הכנס עסק בטרנספורמציה הדיגיטלית שעוברת על בנקים וארגונים פיננסיים ברחבי העולם, מהפכת התשלומים האוטומטיים וכיצד מיקרוסופט מסייעת לבנקים להתמודד עם החדשנות המשבשת – באמצעות Azure ויישום רכיבים של בינה מלאכותית

באירוע לקחו חלק, בנוסף לאמאן, בכירים במערכת הבנקאות העולמית, בהם נציג של המסלקה הבינלאומית הגדולה סוויפט, UBS, בנק הסליקה הראשון בעולם – קליר בנק הבריטי, ונציג בכיר של הבנק הגדול באיחוד האמירויות הערביות.

בראיון לאנשים ומחשבים דיבר אמאן על הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים ועל ההון האנושי בישראל, ופרש את עיקרי האסטרטגיה של מיקרוסופט בתחום השירותים הפיננסיים.

מדוע דווקא עכשיו ארגונים פיננסיים צריכים להאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית?
"הארגונים הפיננסיים נמצאים תחת לחץ. האיום מצד גורמים חיצוניים, המבצעים את החדשנות המשבשת, רגולציה מורכבת, זיופים והעתקות וסייבר הם חלק מהסיבות לכך. מה גם שלחלק מהחברות יש מערכות לגאסי. לכן, הן צריכות להשקיע בחדשנות, תוך היצמדות לתאימות לרגולציה. עליהן להטמיע פתרונות ואסטרטגיה שבאמצעותה הן תוכלנה לתת חוויית שירות טובה יותר ללקוחות, ולתת להם כלים זמינים שיאפשרו להם לנהל את הכספים שלהם טוב יותר. הכלים שלנו מאפשרים זאת".

יש מגמה חמה של מעבר לתשלומים אוטומטיים ובנקאות דיגיטלית, מהנייד. איפה אתם בסיפור הזה?
"אנחנו מציעים לארגונים להאיץ את היישום של מודרניזציה של תשלומים ובנקאות במערכות הליבה, מבלי שיצטרכו להיכנס להוצאות כבדות. כאן נכנס השימוש המושכל שהם יכולים לעשות בענן ובבינה המלאכותית. אלה עוד כלים שיאפשרו להם להיות זריזים יותר ולעמוד בתחרות מול החדשנות המשבשת.

ההתקדמות הטכנולוגית האחרונה מסייעת למוסדות פיננסיים לשפר את התוצאות משני הצדדים של משוואת הסחר, מצמצמת את החיכוך ומאפשרת יישום עקבי של אמצעי אבטחה – החל מאישור עסקות וכלה באבטחת שיתוף הצהרות ומסמכים".

כיצד השוק מגיב לזה? הרי אתם לא הראשונים שנכנסים לתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית בבנקים.
"נכון הוא שאנחנו לא הראשונים, יש תחרות וזה בסדר גמור. אבל אנחנו עובדים בעיקר עם ארגונים שכבר יש להם את הפלטפורמות שלנו.

העבודה שלי היא לדבר עם הלקוחות בשפת העסקים שלהם – אני לא מוכר להם מוצר או פתרון. אנחנו מייצרים סיטואציה של Win-Win. ככל שהלקוח יאמץ תהליכים שיקדמו אותו בחדשנות הדיגיטלית, הוא ישתמש יותר בכלים שלנו ויראה כיצד העסקים שלו משתפרים. מרבית השוק מבין ומקבל את זה, ודי לעקוב אחרי המנייה שלנו בשנים האחרונות".

בלא מעט מדינות, כולל ישראל, אחד החסמים במעבר לענן הוא הרגולציה. איך אתם מתמודדים עם זה?
"מיקרוסופט עובדת עם רגולטורים של שירותים פיננסיים ולקוחות כדי להבטיח ששירותי הענן שלנו יעמדו בדרישות הרגולציה המחמירות שלהם. יש לנו מדיניות כוללת ברמה האסטרטגית, אבל ספציפית בכל מדינה, כולל בישראל, האנשים שלנו עובדים עם הרגולטורים והפוליטיקאים, ומתאימים את הפתרונות שלנו לדרישות. כך, למשל, עשינו עם האיחוד האירופי בכל מה שקשור ל-GDPR. כנראה שהצלחנו, כי עובדה היא ש-90% מהמוסדות הפיננסיים שמבוססים על הענן שלנו תואמים את הרגולציה.

כמו כן, לפני כמה ימים הכרזנו על שיתוף פעולה עם סוויפט, שהולכת לפתוח את ה-API שלה לענן שלנו – דבר שהוא מהפכה בפני עצמה, למי שמכיר את הגוף השמרני הזה. בסוויפט מבינים שהעולם משתנה ועליהם להתאים את עצמם אליו בעזרתנו".

כיצד אתה רואה את התפתחות הבנקאות הדיגיטלית בשוק הישראלי?
"למען האמת, אינני מכיר מספיק טוב את השוק הישראלי ולא עוסק ישירות בכך. הקשר נעשה באמצעות האנשים שעובדים איתי. אבל ללא ספק, ישראל היא מוקד חשוב לפיתוח הכלים והאסטרטגיה שלנו בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית בבנקים ובכלל. מיקרוסופט ביצעה לא מעט השקעות בישראל, יש לנו שם מרכז פיתוח עם מיטב המוחות. אנחנו משקיעים במקומות שבהם אנחנו מאמינים שיש הון אנושי ברמה גבוהה".

הכותב היה אורח של מיקרוסופט בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים