מעבדת המחקר של יבמ בחיפה תוביל פרוייקט אירופי לאחסון בסביבת ענן

ד"ר ירון וולפסטל, מנהל תחום טכנולוגיות מערכת במעבדה: "הפרויקט מיועד לספק טכנולוגיות מבוססות ענן, שיאפשרו אספקת שירותי מערכות מידע ללא גבולות, המבוססים על הביקושים בפועל, ונשענים על עוצמת מיחשוב המוקצית בזמן אמת במתכונת המאפשרת לשמור על רמת עלויות תחרותית במיוחד"

מעבדת המחקר של יבמ (IBM) בחיפה תגבש קבוצת שותפים אירופית לפרויקט חדש בתחום אחסון הנתונים בסביבת מיחשוב ענן. פרטים ראשונים אודות הפרויקט החדש נחשפו ביום ה' האחרון, במפגש שקיימו בכירי המעבדה עם עיתונאים.

לדברי ד"ר ירון וולפסטל, מנהל תחום טכנולוגיות מערכת במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, יתבצע הפרויקט בשיתוף עם קבוצה של חברות טלקום באירופה, ויטפל בדרכים לריכוז והעברה של נתונים ממקורות שונים ובסביבות אחסון שונות. יבמ עצמה כבר מפעילה ענן מיחשוב פרטי משלה, המשרת את חטיבת המחקר שלה.

לדברי ד"ר וולפסטל, תפיסת הענן מקבילה למערכת הפעלה אינטרנטית לעסקים. מכיוון שקשה לחזות מראש את הביקוש למשאבי מערכות מידע, אמר, נאלצים ספקי שירות להקצות משאבים עודפים של עוצמת מיחשוב, על מנת לתמוך בשיאי ביקוש ולהבטיח זמינות מירבית של שירות באיכות הנדרשת. זאת, ציין, בעוד שמערכות אחרות עשויות לפעול באותו זמן ממש בניצולת חלקית ביותר בלבד.

לדבריו, "פרויקט RESERVOIR (ר"ת Resources and Services Virtualization without Barriers) מיועד לספק טכנולוגיות מבוססות ענן, שיאפשרו אספקת שירותי מערכות מידע ללא גבולות, המבוססים על הביקושים בפועל, ונשענים על עוצמת מיחשוב המוקצית בזמן אמת במתכונת המאפשרת לשמור על רמת עלויות תחרותית במיוחד".

פרויקט ענן האחסון, שיתבצע במעבדת המחקר בחיפה, הוא בהמשך לפרויקט כלל-אירופי בהיקף של 25 מיליון דולרים, לפיתוח טכנולוגיות ענן מיחשוב המתבצע כבר במעבדה, בדרך לפיתוחה למעשה של מערכת הפעלה אינטרנטית לעסקים, שמקצה משאבי מיחשוב על פי הצורך לשותפים השונים ברשת.

הקונסורציום החדש יפתח טכנולוגיות ויכולות שיאפשרו הפעלת שירותים מסחריים במתכונת שאינה נתמכת בעולם המחשוב הנוכחי. כך, למשל, אפשר יהיה להשתמש בכלים של RESERVOIR על מנת לפשט את תהליכי האספקה של תכני בידוק מקוונים. ככל שהאינטרנט הופך לערוץ ההפצה של תוכניות טלוויזיה, סרטים ותכני וידיאו אחרים, יאפשרו הכלים המפותחים במסגרת הפרויקט לספקי שירותים המאוגדים ברשת הפצה אחת לאחסן ולספק מגוון רחב של סוגי מדיה.

טכנולוגיית הענן, צופה יבמ, תאפשר לגופי שידור ותוכן שונים לאחד כוחות על מנת לאזן עומסים בשירות ובתהליכי ההפצה של תוכן דיגיטלי, תוך שילוב מגוון רחב של פלטפורמות בארצות שונות. בכל פעם שבה יהיה צורך בשירות נוסף או בתשתית חדשה, אפשר יהיה לספקם במהירות באמצעות הענן, מכל אחד ממרכזי העיבוד הפועלים במסגרת RESERVOIR. באופן כזה, כאשר יווצר עומס של בקשות לתוכנית המאוחסנת באתר מסוים, יוכלו בעלי האתר והתוכן האלה "לשכור" שרתים נוספים ושירותים מאתרים אחרים, שאינם מנצלים את מלוא הקיבולת שלהם: הכל תוך הקצאה מיידית של קיבולת, ובזמן אמת.

יחד עם מעבדת המחקר של יבמ בחיפה, שותפים בפרויקט גם גופים מתחומי האקדמיה והתעשייה, ובהם טלפוניקה (Telefonica) הספרדית, London University College, מערך המחקר של סאפ (SAP), חברת המחשבים סאן (Sun), אוניברסיטאות מדריד, לוגאנו ומסינה, וארגון התקינה OGF.eeig.

במפגש בחיפה נכח גם עודד כהן, מנהל מעבדת המחקר של יבמ בחיפה, שהציג את התחזית הטכנולוגית המעודכנת של יבמ לשנים הקרובות. על פי, ביבמ מעריכים, כי ההתפתחויות הטכנולוגיות יאפשרו לבנות מודלים טובים יותר של התנהלות אנושית ועולמית, לערוך סימולציות של העולם המתוחכם הנשענות על כמויות גדולות של מידע וזמינות תקשורת – ולהשפיע משמעותית על שורה ארוכה של תחומים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים