קיצוצים דרמטיים בסלקום: תפטר מאות עובדים ותפחית בהשקעות

חברת הסלולר הודיעה כי תקצץ משמעותית בכוח האדם, תפתיח ב-150 מיליון שקלים את הוצאות השנתיות, תגייס הון בסך של 400 מיליון שקלים ותבצע רכישה חוזרת של אג"ח ב-150 מיליון שקלים

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. צילום: סיון פרג'

בהודעה דרמטית לבורסה הודיעה סלקום על כוונתה לבצע תוכנית התייעלות מקיפה, שתהיה כרוכה גם בקיצוץ מאות משרות.

לפי ההודעה, יעדי התוכנית יושגו עד סוף 2020, והם כוללים חזרה לרווחיות, הפחתת יחס החוב לרווח לרמה של מתחת ל-3 והכנת החברה להתמודדות טובה יותר עם תנאי השוק, התחרות העזה והשקעות עתידיות.

הקיצוץ בהוצאות יושג באמצעות הפחתה שנתית של כ-150 מיליון ש"ח מרמת ההוצאה הנוכחית, לרבות באמצעות הפחתה רוחבית של תשלומי ספקים, הפחתה משמעותית בכוח האדם, והפחתת דמי נגישות שוק סיטונאי. החברה מציינת בהודעה, כי "בשלב זה אין בכוונתנו לצמצם בתפקידי שירות ומכירה מול לקוחות החברה" וכי "והחברה מתכוונת להיכנס למו"מ ושיתוף פעולה עם נציגות העובדים מיד לאחר החגים במטרה לשנות את ההסכם הקיבוצי הקיים ולהגיע להסכמות חדשות".

עוד ציינה החברה בהודעתה, כי תפחית את השקעותיה לרמה של 450-500 מיליון שקלים לשנה ותצא לגיוס הון של 400 מיליון שקלים, נוסף לרכישה חוזרת של איגרות חוב בסך של 150 מיליון שקלים, ומימון פקטורינג של ציוד קצה ללקוחות בהיקף של 100-150 מיליון שקלים.

כל המהלכים מצויים כעת במגעים מול מוסדות פיננסים ובנקים.

עמי אראל, יו"ר החברה אמר: "אנו מאמינים שהבראת החברה במדדים התפעוליים, הפיננסיים והפחתת יחס חוב נטו לאבידטה, תאפשר לחברה להשתתף במיזוגים, רכישות והזדמנויות עתידיות אחרות שעשויות לעלות בזירת התקשורת בשנים הקרובות".

ניר שטרן, מנכ"ל החברה אמר: "לאחר מספר חודשים של בחינה מפורטת ועבודה מעמיקה, לחברה יש תוכנית יסודית ומקיפה שתוביל לחזרה לרווחיות ולחיזוק מאזן החברה. בכוונת החברה להקטין משמעותית הוצאות ולהפחית את חוב החברה, זאת בזמן שתנאי השוק ממשיכים להיות מאתגרים. אני נחוש ליישם את התוכנית ומקווה שנציגות העובדים תגלה אחריות כלפי החברה וכלפי הצורך להוביל את סלקום לחוף מבטחים, למען עובדי החברה ובעלי המניות שלה. בכוונתי לבצע את התוכנית במהירות האפשרית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים