מהלך משמעותי בתחום הביטוח: הראל העלתה יישום אקטוארי קריטי לענן

המערכת, WTW, מבוססת על הענן של מיקרוסופט, ומאפשרת להראל לבצע חישובים טובים יותר בזמן מהיר יותר, תוך התמודדות עם מודלי סיכון מורכבים ועמידה בתנאי הרגולציה ● היקף הפרויקט: מאות אלפי שקלים

שי גלילה, סמנכ"ל בכיר וראש אגף מערכות חיסכון ארוך טווח, מערכות מכירה ושירות בחטיבה הטכנולוגית בהראל ביטוח ופיננסים. צילום: יח"צ

הראל – המשמר מחשבים, הזרוע הטכנולוגית של הראל, ביצעה השבוע מהלך משמעותי בכל הנוגע להעברה של יישומים קריטיים של חברת הביטוח לענן: היא העלתה מערכת לחישובי אקטואריה ל-Azure, הענן של מיקרוסופט. ההשקעה בפרויקט מוערכת במאות אלפי שקלים. מדובר בפרויקט עם החזר השקעה מוכח, עקב הקריטיות של מערכות אלה לחברות ביטוח.

המערכת שהועלתה לענן היא WTW של חברת ניהול הסיכונים ווילס טאואר ווטסון. הפרויקט הובל על ידי חטיבות השירותים והמגזר העסקי במיקרוסופט ישראל, בשיתוף אנשי ווילס טאואר ווטסון והראל.

בהראל אומרים שהמעבר לענן יאפשר לאקטוארים של החברה לבצע חישובים טובים יותר בזמן מהיר יותר, תוך התמודדות עם מודלי סיכון מורכבים ועמידה בתנאים הרגולטוריים ההולכים ומחמירים.

לדברי שי גלילה, סמנכ"ל בהראל – המשמר מחשבים, "הפתרון מאפשר להתאים את המודל של האקטואריה בזמן אמת ולהריץ אותו שוב, על מנת לבחון פרמטרים והשפעתם על המודלים האקטואריים האחרים. הדבר מתורגם לחסכון כספי ולהתייעלות עבור הראל, שעד עתה נסמכה על שרתיה לטובת החישובים האקטואריים".

"משאבי מחשוב כמעט אינסופיים"

מערכת ה-WTW הועלתה לענן לאחר שהוסבה ממערכת האון פרמיס מוזס, שהייתה בשירותה של הראל. "המערכת מבוססת רכיבים שיכולים לעלות לענן אבל היה צורך לבצע התאמות, שדרוג תשתיות ומה שמסביב", אמר גלילה. "מדובר בפרויקט מורכב, שארך כ-10 חודשים ונעשה בזהירות ובשלבים, כפי שמתבקש מפרויקט כזה".

ככלל, ציין, "היתרון בענן הוא יכולת הגמישות, שהיא מאוד מרכזית בחישובי אקטואריה, ויש לה השפעות על תכנון ועל צפי מאזנים. המערכת מאפשרת לייצר תרחישים שעד היום לא הייתה להראל אפשרות לייצרם. בזכות הפרויקט, אנחנו מקבלים משאבי מחשוב כמעט אינסופיים וגישה ליותר כוח מחשוב כשעולה הצורך, בלי ההכרח לנהל אותו בשרתים פנימיים יקרים. בנוסף, הענן מאפשר ניהול אופטימלי של משאבי המחשוב, ניצול מסגרת התקציב, יכולות למידה ושיפור השליטה בתהליך".

להערכת גלילה, הראל היא החברה הראשונה במגזר הביטוח שמעלה יישומים ברמת קריטיות כזו לענן. הוא ציין כי "ללא ספק, נמשיך לבצע פרויקטים בענן, זה מתבקש – בכפוף לרגולציות ולשמירה על אבטחת המידע הנדרשת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים