"75% מהארגונים עובדים בסביבה מרובת עננים – בשילוב הדטה סנטר"

חן גולדברג, מנהלת הנדסה בגוגל קלאוד העולמית, אמרה ש-"המעבר לענן הוא לא דבר פשוט" והסבירה מדוע ארגונים מעדיפים את המולטי קלאוד

חן גולדברג, מנהלת הנדסה בגוגל קלאוד העולמית. צילום: תומר פולטין, יש אווירה

"המעבר ממערכי המחשוב המסורתיים, בחצר הארגון, לענן הוא לא כזה פשוט. פעמים רבות התועלות שמצפים לקבל – לא מתקבלות. בנוסף, יש מורכבות רבה, נדרשת אינטגרציה למערכות הקיימות והמערכות צריכות להיות באוויר כל הזמן. לא מדובר רק על חידוש המגיע מהענן, אלא יש לחדש ביותר מענן אחד, יש לחדש גם בסניפים, בדטה סנטר ובמערכות שברישוי מסורתי. בשל כל האילוצים הללו, 75% מהארגונים בונים אסטרטגיה של עבודה בסביבה מרובת עננים בשילוב הדטה סנטר", כך אמרה חן גולדברג, מנהלת הנדסה בגוגל קלאוד העולמית.

גולדברג הייתה דוברת המפתח בכנס שערך הסניף הישראלי של החברה, תחת הכותרת ענן היברידי לארגונים (Hybrid cloud for Enterprises). האירוע נערך היום (ב') באולם אביגדור בתל אביב, בהשתתפות עשרות מנמ"רים ומנהלי תשתיות בכירים.

בדבריה ציינה גולדברג כי היא החלה את דרכה בשירות צבאי בממר"ם ומשם עברה לחטיבת התוכנה של HPE. גולדברג יושבת בשנים האחרונות בעמק הסיליקון, שם היא מובילה את הפיתוח של אנטוס (Anthos) – פתרון היברידי שמאפשר לבנות תשתית IT אחת ולהריץ אותה בחצר הבית של הלקוח, בענן או בשתי הסביבות גם יחד. "אני עוזרת לענן לחזור לרישוי המסורתי", הסבירה.

"המנמ"רים מקבלים את רוב המשימות החשובות בארגון"

"אנחנו שומעים מלקוחות ארגוניים רבים, מכל מגזרי התעשייה, שהם מבינים את הצורך לשנות את הדרך שבה הם עושים עסקים", אמרה גולדברג. "הלקוחות שלהם מצפים שהם יהיו זמינים ושהכל יהיה אונליין תמיד. הם רוצים יחס מותאם אישית. הארגונים מבינים שהדיגיטליזציה היא שתהיה הגורם המבדיל של חברות בין הצלחה וכישלון, ורוצים שימוש נרחב יותר בבינה מלאכותית ושירותים טכנולוגיים מתקדמים".

"מי שיספקו את המענה לכך", ציינה, "הם המנמ"רים. סקר שנערך באחרונה העלה כי שני שלישים מהמשימות בעדיפות גבוהה שהמנכ"לים בארגונים מטילים הן של המנמ"רים. הם נדרשים לצמצם עלויות – ועדיין לחדש. כולם מבינים שמאד חשוב לעבור לענן – כי שם נמצאת החדשנות, אלא שזה לא פשוט כלל. הם מבינים שעליהם להתקדם, אך לעשות זאת בלא פשרות של זמינות ואבטחה".

גולדברג דיברה על אנטוס וציינה שהוא "פתרון שמאפשר למערכי IT בארגונים להשתמש באותם הכלים והפתרונות לבנייה, לתצורה ולניהול ה-IT ברישוי מסורתי ובענן, עם שקיפות, בקרה מרכזית וחוויית משתמש זהה. הוא מאפשר לפתח איפה שרוצים, עם האילוצים – ולהתקדם".
לדבריה, "הדרך לענן עוברת דרך כמה אתגרים: "אג'יליות מול אבטחת מידע והלימה לרגולציות. כיום, לארגונים לוקח בממוצע 60-90 ימים לאשר שירות חדש בענן; אמינות מול עלויות; רצון לזמינות תמידית; וסטנדרטים מול פחות בחירה".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"לתפיסתנו", ציינה גולדברג, "ארגונים צריכים לחדש היכן שהם רוצים. אנחנו שמים דגש מרכזי על אבטחת מידע, עם יכולת להגדלתה כל הזמן. זאת, לצד עקביות לאורך כל הדרך ויצירת חוויית משתמש זהה בכל המקומות. בפעם הראשונה, בנינו תשתית שרצה בכל מקום, בעלת יכולת להריץ מערכות בכל סביבה. אנחנו נותנים את היכולת לבחור ללא סיכון ולנהל את כל הסביבות, עם זמינות, אמינות ואינטגרציה. הפלטפורמה מאפשרת לעשות מודרניזציה בכל סביבה שהארגונים צריכים, בלי לחכות למעבר לענן, בלא הצורך באישור אנשי אבטחה, בלי להפר תקנות ובלא לפגוע בזמינות. הפתרון מאפשר לקחת מערכות קיימות ולהעבירן לסביבת קונטיינרים, תוך צמצום עלויות תחזוקה ועמידה בסטנדרטים".

היא נתנה שתי דוגמאות לשימוש של ארגונים גדולים באנטוס: "HSBC היה אחד הלקוחות הראשונים של הפתרון. אנשי הארגון לא יכולים היו להעביר את רוב המידע לענן ורצו לפתח אפליקציות בסביבה מסורתית, עם חוויית 'כמו ענן'. הם עשו זאת באמצעות אנטוס. אנשי ה-IT בסימנס התלהבו מיכולות הניהול האחודות הגלומות בפתרון".

גולדברג ציינה את הגישה של גוגל לענן ההיברידי ואמרה כי היא "כוללת כמה רכיבים: חוויה עקבית, ניהול פשוט, עבודה בכל סביבה, עקביות בבקרה, מיכון כקוד, אבטחה כקוד, יכולת הגדרת מדיניות אבטחה כוללת, הטמעה גמישה, עבודה עם כל חומרה, מעבר חופשי של עומסי עבודה מסביבה לסביבה, כדי למנוע נעילת ספק, ויכולת הרחבת שירותים".

"המטרה היא לצמצם את הקשיים במעבר לענן, להפחית את העיכובים באספקת שירותים חדשים ולעמוד בכל תקני האבטחה והרגולציות. זה הזמן להתחיל לחדש ולהעביר את האפליקציות בעלות המשמעות העסקית הכי חשובה", סיכמה גולדברג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים