"המעבר לענן – הדרך לא להישאר מאחור"

"הענן מאפשר להאיץ את תהליכי השינוי הדיגיטלי, להישאר תחרותיים, לייעל תהליכים, לשפר את תהליכי קבלת ההחלטות ולהעצים את חוויית הלקוחות", כך אמר בועז מעוז, מנהל פעילות הענן של גוגל בישראל

בועז מעוז, מנהל פעילות הענן של גוגל בישראל. צילום: תומר פולטין, יש אווירה

"הענן טומן בחובו כמה יתרונות: הוא מאפשר להאיץ את תהליכי השינוי הדיגיטלי, להישאר תחרותיים, לייעל ולהאיץ תהליכים בארגון, לשפר את תהליכי קבלת ההחלטות, לעשות אותן מושכלות ומבוססות נתונים ולהעצים את חוויית הלקוחות. המעבר לענן הפך לכורח המציאות ומי שלא יבצע אותו – ימצא את עצמו מאחור", כך אמר בועז מעוז, מנהל פעילות הענן של גוגל בישראל.

מעוז דיבר בפתח כנס שערך הסניף הישראלי של החברה, תחת הכותרת ענן היברידי לארגונים (Hybrid cloud for Enterprises). האירוע נערך היום (ב') באולם אביגדור בתל אביב, בהשתתפות עשרות מנמ"רים ומנהלי תשתיות בכירים.

"לאחר 20 שנים בסיסקו", אמר מעוז, "הצטרפתי לגוגל קלאוד. זו חברה מאתגרת כי היא חברה רעבה. תפקידנו הוא לפתוח את השוק, להביא חדשנות טכנולוגית ולעזור לארגוני אנטרפרייז לעבור לענן".

לדברי מעוז, "אנחנו מניבים לארגונים כמה יתרונות: מדובר בחברת חדשנות טכנולוגית בקנה מידה גדול, כל מה שאנחנו בונים מיועד ללקוחות אנטרפרייז ענקיים. אנחנו שחקנים משמעותיים בעולם הקוד הפתוח, המצאנו את קוברנטיס ומדי שבוע אנחנו מעלים לאוויר ארבעה מיליארד קונטיינרים. נולדנו לעולמות הדטה והביג דטה, לימוד המכונה והבינה המלאכותית. אלה מספקים תובנות המניבות לארגונים יתרון תחרותי. הרצון שלנו הוא לשחרר את הארגונים מנעילת הספקים ולאפשר להם לעבוד בסביבה מרובת עננים".

לסיכום הוא אמר כי "אנחנו יודעים לעטוף את המוצרים שלנו כך שיהיו בשלים לארגונים, עם יכולות תמיכה, בשלות מוצר, שירותים מקצועיים ושותפים עסקיים".

"ארגונים מבינים שיש לעבור לענן בהדרגתיות"

איסי בן שאול, מנהל פיתוח בגוגל קלאוד, שייסד את ולוסטרטה הישראלית, שנרכשה על ידה בשנה שעברה, אמר כי "תפקידנו הוא להעביר ארגונים לענן".

"ארגונים מבינים שיש לעבור לענן בהדרגתיות ולשלב בין העולמות, ומנגד – לא בהכרח להישאר באותו ענן", אמר בן שאול. "הסיבות של ארגונים למעבר לענן הן: הם רוצים להתחדש, לא רוצים לנהל את התשתיות שלהם, לא רוצים להמשיך ולהשקיע בתשתיות, והם נדרשים לחידוש ולפיתוח מהירים, כי הדרך לקיצור זמן ההגעה לשוק עוברת במחשוב נטול שרתים ובקונטיינרים. הענן הוא זרז לחידוש".

עוד הוא אמר כי "יש להביט על ניהול סיכונים, לעבור לענן בלא לפגוע בעסק. 90% מהארגונים חווים פרויקטי הגירה עם עיכובים בלוח הזמנים ותקציב מנופח".

איסי בן שאול, מנהל פיתוח בגוגל קלאוד ומייסד ולוסטרטה. צילום: תומר פולטין, יש אווירה

איסי בן שאול, מנהל פיתוח בגוגל קלאוד ומייסד ולוסטרטה. צילום: תומר פולטין, יש אווירה

בן שאול הציג את הפתרון של ולוסטרטה, שלדבריו "מנהל באופן מהיר ואוטומטי את כל התהליכים הקשורים בהגירה לענן – החל בשלב התכנון הראשוני, דרך שלב הסט-אפ, שכולל היבטים של אבטחה, רשתות, בילינג וכדומה, וכמובן את ההגירה עצמה, עם התכנון, התיקוף והמעבר בפועל".

הוא הוסיף כי "אנחנו מטפלים באופטימיזציה בהיבטי התשתית, התפעול, העלויות וביצועי המערכת. כך אנחנו מספקים מענה מלא לכל תהליך ההגירה של ארגוני אנטרפרייז לענן – בין אם מהדטה סנטר הארגוני שלהם, או מסביבת ענן פרטי או ציבורי אחר".

בהמשך הוצג סיפור לקוח על ידי מארק סרדזה, מנהל תשתיות IT בטראקס. הוא ציין שהחברה עוסקת "בדיגיטליזציה של העולם הפיזי בתחום הקמעונות. אנחנו יודעים לזהות מוצרים, לצלם ולספק תמונת מצב לחברות. פיתחנו פלטפורמת ענן בעולם הקמעונות. בכל יום, מיליוני תמונות מסוגים שונים נאספות במגוון דרכים – אפליקציות, מכשירי סלולר, מצלמות, מיקור המונים ורובוטים. בסוף הכל עולה לענן שלנו, ועובר עיבוד".

ביתר פירוט הוא ציין כי "אנחנו יודעים לזהות מוצרים ברמת המק"ט (מספר קטלוגי). אנחנו יודעים לזהות יותר מ-12 מיליארד מוצרים. על בסיס המידע אנחנו מספקים תובנות לקמעונאים – במלאי, בתמחור, ברגולציות ועוד".

מארק סרדזה, מנהל תשתיות IT בטראקס. צילום: תומר פולטין, יש אווירה

מארק סרדזה, מנהל תשתיות IT בטראקס. צילום: תומר פולטין, יש אווירה

"המטרה", אמר סרדזה, "היא לגשר על הפער בין המטה והתכנון למה שקורה בפועל בשטח, ולספק חוויית משתמש טובה יותר ללקוח".
הוא תיאר את ההגירה לענן שטראקס ביצעה: "היינו בענן אחר. ב-2017 החלטנו לאמץ אסטרטגיה רב עננית, מסיבות עסקיות. התחלנו לעבוד גם עם גוגל קלאוד, והכרנו את התועלות שלו. נתקלנו בבעיות, לא הכרנו את המוצר של ולוסטרטה. הוא פתר לנו את הבעיות, על ידי סיוע בפישוט בהקמה ובקיצור זמנים. ולוסטרטה 'הכריחה' אותנו לתכנן את ההגירה באופן שיטתי. בשורה התחתונה, זה פשוט עובד. זה עזר לנו לקצר תהליכים משלושה ימים לשלוש שעות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים