"המחשוב האוטונומי יצמצם מורכבות ה-IT ויוזיל עלויות"

כך לפי לארי אליסון מייסד ו-CTO אורקל ● החברה השיקה בכנס הלקוחות השנתי שלה מערכת הפעלה אוטונומית, מבוססת לינוקס, וכן את הדור השני של הענן ● "לנו יש מצלמה דיגיטלית – ולאמזון יש רשמקול עם סלילים", אמר אליסון בין השאר לקהל המשתתפים

לארי אליסון, מייסד אורקל. צילום: יח"צ

"העתיד של ה-IT הוא במחשוב אוטונומי. לא רק כי הוא יפנה משאבים לטובת השקעה בחדשנות ופיתוח ההיבטים העסקיים בכל ארגון וארגון, אלא כי הוא גם יפשט את המורכבות של מערכי המחשוב הקיימים ויביא לצמצום משמעותי בטעויות של בני אנוש", כך אמר לארי אליסון, מייסד ומנהל טכנולוגיות ראשי באורקל.

אליסון היה דובר המפתח בכנס 2019 Oracle Open World, הנערך השבוע בסן פרנסיסקו, בהשתתפות עשרות אלפי לקוחות החברה ושותפותיה העסקיות.

"העצמוניות, אוטונומיות, היא זו שמגדירה את הדור הבא של המחשוב", אמר אליסון, "היא המבדלת אותו מה-IT הקיים. בשנה שעברה השקנו את בסיס הנתונים האוטונומי, וכעת אנו משיקים שירותים אוטונומיים בענן. האוטונומיות מאפשרת בינה מלאכותית מלאה, עם לימוד מכונה".

"כלי רכב אוטונומי", אמר אליסון, "טומן בחובו תועלות רבות, כלכליות ואחרות. אבל התועלת הגדולה ביותר תהיה בצמצום הנתון של עשרות אלפי אנשים שנהרגים מדי שנה על הכביש. כך גם מערכות מחשוב אוטונומיות, שיפחיתו את כוח האדם הנדרש לעבודה שגרתית ויצמצמו את כמות השגיאות של בני אנוש. מה לעשות, בני אדם עושים שגיאות".

הענן שאינו מאפשר ללקוחות לשגות

"הפירצה בענן של אמזון", אמר אליסון, "במסגרתה דלפו מיליוני פרטי מידע, קרתה כי מישהו עשה טעות בתצורה (קונפיגורציה). אנשי אמזון אמרו 'זה לא באחריותנו'. זה כמו שנהג שיכור שעשה תאונה יאמר שזה לא באחריותו. הענן האוטונומי שלנו, עם בסיס הנתונים האוטונומי, עושה תצורה מלאה בעצמו, ואינו מאפשר ללקוחות לשגות, כי המערכת מתקנת את עצמה. באמזון, הקטסטרופה היא כולה שלך. אנו אחראים על אובדן הנתונים שלכם, שלא יקרה. המשוואה מאד פשוטה: אם במערכות אין בני אנוש, אז אין שגיאות ואין דליפת נתונים. זה ההבדל בינינו למתחרים. לא רק שאנו מספקים אבטחת מידע ברמה גבוהה יותר, אלא גם מריצים את המערכות מהר יותר".

אליסון השיק מערכת הפעלה חדשה, מבוססת לינוקס, אף היא אוטונומית. לדבריו, "זו מערכת ההפעלה האוטונומית הראשונה והיחידה בשוק, לקח לנו שנים לבנות אותה. היא בעלת יכולת גידול, עם כיוונון עצמי. מעולם, זה שני עשורים, לא התגלתה תקלה במערכת ההפעלה שלנו. אם, למרות הכל, יימצא באג – הוא יתוקן באופן מיידי, בלא צורך להשבית את המערכות, ובלא שתחושו בכך. עדכונים מוטלאים תוך כדי תנועה. כך, באחד מאירועי האבטחה הגדולים שקרו, ערכנו 150 מיליון הטלאות בתוך ארבע שעות. מיכנו לא רק את בסיס הנתונים שלנו, אלא גם את התשתיות והאחסון סביבו. ככה תוכלו לפתח אפליקציות לעסק שלכם ולא לעסוק בתחזוקת בסיס הנתונים. שרתים נופלים, אחסון ורשתות נופלים, אבל בסיס הנתונים האוטונומי שלנו לא יפול לעולם, גם אם יש בעיה בתוכנה שלו".

גם השנה אליסון לא חסך בביקורת על הענן של אמזון, AWS. "בהערכה שמרנית", אמר, "אנו טובים בביצועים פי 25 מהם, ובהערכה לא שמרנית – פי 200. אנו יותר טובים בביצועים ובמהירות פי 7 יותר מרד שיפט, ופי 8 מאורורה. כל אפליקציה שתהגרו אלינו תעלה מחצית ממה שאתם משלמים עכשיו, זה מובטח בחוזה. מהר יותר זה גם זול יותר".

אורקל. אילוסטרציה: BigStock

אורקל. אילוסטרציה: BigStock

"שמורת טבע פרטית – הלקוח הארגוני הוא הדייר היחידי"

תשתיות הענן של אורקל, על פי אליסון, הן "מעין שמורת טבע פרטית, בה הלקוח הארגוני הוא הדייר היחידי. אין שיתופיות באזור המאובטח הזה, איש לא יכול להיכנס, והמחשב האחראי על הבקרה ההיקפית ואבטחת המידע – יושב בנפרד גם הוא. כל שאר העננים, לרבות זה של אמזון – משתפים דיירים על אותן תשתיות".

"באמזון", המשיך אליסון, "אם מופיעה טכנולוגיה חדשה, כגון IoT, אז הם מספקים בסיס נתונים חדש לטובתו. בלתי אפשרי לעבוד עם חמישה בסיסי נתונים. באנלוגיה, לנו יש מצלמה דיגיטלית והם עובדים עם טייפ רשמקול עם סלילים".

הוא המשיך ואמר כי "בסיס נתונים שלנו נותן מענה לבלוקצ'יין, לשפות פיתוח שונות, לכל הצורות של נתונים – מובנים ובלתי מובנים, ועוד. לאמזון יש תמיכה בנפרד, כשלכל בסיס נתונים יש API שונה. מצב זה הופך את סביבת האפליקציות להרבה יותר מורכבת, עם צורך במומחים שונים, אנשי אבטחת מידע שונים, מי שיטפל לחוד בזמינות, בגיבוי ובהטלאה. להטליא עשרה בסיסי נתונים זה רעיון גרוע. בסיס הנתונים ה-הכי פחות מאובטח שלהם מקרין ומשליך על כלל רמת האבטחה. הענן האלסטי של אמזון לא אלסטי כלל".

"הדור הבא של הענן הוא באמת ביג דיל", סיכם אליסון, "מערכות המחשוב האוטונומיות שלנו משפרות ביצועים, מגדילות את האבטחה ומונעות טעויות אנוש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים