לארי אליסון: "אני מתגעגע מאד למארק הרד"

אליסון סיפר לקהל האדיר באירוע הלקוחות השנתי של החברה, Oracle Open World 2019, המתקיים בימים אלו בסן פרנסיסקו, כיצד פועלת אורקל והמערכות האפליקטיביות בענן שלה באופן שלהגדרתו הוא סינרגטי ועל כן - מצליח במיוחד

מארק הרד, לשעבר המנכ''ל המשותף של אורקל. צילום: יח"צ

באמצע הרצאתו הנועלת את הכנס, נעמד לארי אליסון, מייסד ו-CTO אורקל, והפתיע את הקהל: "אני מתגעגע מאד למארק הרד", אמר, ורמז לחברו המת סטיב ג'ובס, מייסד אפל, "(בגילי) כבר אין לי הרבה חברים וזו בעיה שלי. אני מאחל לו החלמה מהירה". כזכור, לפני ימים אחדים הודיעה החברה כי הרד, מנכ"ל משותף בחברה, עזב זמנית בשל סיבות בריאותיות. קהל האלפים הריע לאליסון ממושכות.

אליסון דיבר ביומו האחרון של כנס הלקוחות השנתי – Oracle Open World 2019 – של ענקית ה-IT. הכנס נערך השבוע בסן פרנסיסקו, בהשתתפות עשרות אלפי לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

"תודה לכם, סאפ, על שהענקתם לנו הזדמנות עסקית נהדרת"

לאחר שסנט בתחילת השבוע ב-AWS, אליסון גם לא חסך משבטו על המתחרות של החברה בעולם האפליקטיבי. "אנחנו עובדים על ההגירה של האפליקציות שלנו ועל כתיבתן מחדש כבר 12-14 שנים", אמר, "אבל לסאפ אין ענן. בסאפ שכחו, איכשהו, לכתוב מחדש את האפליקציות לענן. יש להם קוד בן 35 שנים. במקום לכתוב את האפליקציות מחדש לענן, הם החליטו לשים את אותן אפליקציות, להעביר אותן מאורקל – אל HANA שלהם. דבר לא נכתב מחדש. לסאפ אין אפליקציות לענן ואין תשתיות ענן. תודה לכם, סאפ, על שהענקתם לנו הזדמנות עסקית נהדרת". אליסון הוסיף כי "לסיילספורס ולוורקדיי אין תשתית ענן וזה משנה את כל התמונה, כי לנו יש אפליקציות על ענן מאובטח ובסיס נתונים מאובטח. סיילספורס עובדת בשיטה מרובת דיירים, וזה גורם לבעיות אבטחה".

"המערכות האפליקטיביות", אמר אליסון, "ERP, CRM וניהול משאבי אנוש, לא רק משתפות מידע, אלא גם נעזרות בסייען אישי קולי. הן מחוברות לכליי הניתוח המעמיק שלנו, המספקים תובנות  – ובעקבותיהן הנחיות לפעולות. כליי הניתוח שלנו נותנים מידע, שלעתים הוא מפתיע. הם מאפשרים לתקשר עם אנשים שיכולים לעשות עם זה משהו, ולשתף זאת עם אנשים". לדבריו, "אנו אגנוסטים למקור המידע, ומנתחים כל מקור מידע – מבסיס הנתונים שלנו ועד אמזון. התובנות מתקבלות לאחר ניתוח של מערכות הבינה מלאכותית שלנו, והבינה המלאכותית מעצימה אותן. כבר אין צורך לשאול שאלות, הן עונות לבד, מתריעות על חריגים שליליים וחיוביים. המערכת לומדת תוך כדי תנועה. מספיק לשאול פעם אחת. אנו תומכים ב-29 שפות, בעזרת עיבוד שפה טבעי, NLP".

מערכת לערבוב טעמי גלידה

"בחמש השנים האחרונות", אמר אליסון, "הייתה לנו צמיחה של 339% בעסקי האפליקציות. נוספו לנו 12 אלף לקוחות ארגוניים חדשים, ובסך הכל יש לנו 32 אלף לקוחות בתחום. יותר מהכפלנו, ב-106%, את כמות האפליקציות. בין הלקוחות ניתן למנות את פרארי, פורד, AT&T, בריטיש טלקום, BBC, HSBC, וריטאס ווודאפון. בנקים רבים מהגרים אלינו מסאפ. ארגונים שמרניים עוברים לענן שלנו. ג'נרל אלקטריק עברו ל-ERP שלנו בענן בתוך ארבעה חודשים".

"אנו לוקחים מידע אודות לקוח, פנימי וחיצוני, מאגדים אותו ומערבבים אותו, וככה בונים פרופיל לקוח מדויק ועשיר. העוזר האישי שלנו מדבר עם מערכת מיכון המכירות, וכך, איש המכירות בארגון יכול לקבל נתונים בצורה קולית".

"בין האפליקציות שפיתחנו", ציין אליסון, "אנו עושים מיכון תהליכים, מיכון ייצור, ניהול פרויקטי ייצור, ניהול תהליכי ייצור. האפליקציה החביבה עלי היא ניהול הערבוב של טעמי גלידה, זה הרבה יותר רציני ממה שזה נשמע".

"אנו פועלים בעולם ניהול שרשרת האספקה, SCM", ציין אליסון, "למשל קו מחשבים אחד של דל, שנועד לצבא ארה"ב ועבר הקשחה, ולצדו קו מחשבים לבית ספר, שמנהלו רוצה הנחה של כמה דולרים".

"כל האפליקציות בדרך לבסיס הנתונים האוטונומי שלנו, או שהן כבר שם", סיכם אליסון, "ככה יצרנו שלם שהוא גדול מחלקיו, בשל הסינרגיה בין טכנולוגיות ונתונים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים