מעצרים בחברת הסייבר אביליטי בחשד לעבירות על חוקי הייצוא הביטחוני

המעצרים בוצעו בתום חקירה משולבת של משרד הביטחון והמשטרה ● רשויות המס חוקרות חשדות למרמה והלבנת הון ● הוטל איפול על פרטי הפרשה

מעצרים בחברת הסייבר אביליטי. צילום אילוסטרציה: BigStock

משטרת ישראל הודיעה כי עצרה הבוקר (א') מספר חשודים הקשורים עם חברת הסייבר אביליטי, בעקבות חקירה שערך משרד הביטחון באמצעות המלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון), בחשד לעבירות על חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני, וכן חשד לעבירות הלבנת הון ומרמה. על הפרשה כולה הוטל איפול לבקשת המשטרה, ולא נמסרו פרטים על מספר העצורים וזהותם.

בחקירה היו מעורבים גם אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני (אפ"י) והיחידה הארצית לחקירות בינלאומיות של המשטרה. החשדות לעבירות מס נבדקות על ידי רשויות המס. הפעילות של אביליטי נעשית באמצעות שתי חברות: אביליטי תעשיות מחשבים ואביליטי מערכות ביטחוניות.

אביליטי עוסקת בפיתוח וייצור טכנולוגיות לניטור, אכיפה וסייבר בעבור גופי ביטחון, ורשויות שאוכפות חוקים בנושא זה. מניות החברה הן דואליות והיא נסחרה בתל אביב על פי שווי שוק של 17.5 מיליון שקל.

כבר בחודש מרץ השנה הישעה משרד הביטחון את רישומה של אביליטי ממרשם הייצוא הביטחוני של ישראל, בגלל החשדות להפרת הכללים, בכל מה שנוגע למערכות האזנה ואיכון ללא רשיונות. ביטול הרשיון לייצוא נעשה לאחר שימוע שנעשה לשתי החברות. בחודש יוני האחרון פורסם כי  הרשות לניירות ערך האמריקנית, ה-SEC, הגישה תביעה נגד בעלי מניות בחברה, בחשד לעבירה על חוקי שוק ההון, בנוגע לרכישת חברה בפלורידה שבעלי המניות ביצעו לכאורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים