"איומי הסייבר על התשתיות הקריטיות מדירים שינה מהקברניטים"

"תשתיות קריטיות הפכו לעוד יותר קריטיות, כי כל הכלכלה מבוססת על זמינות ורציפות אספקת החשמל", אמר אלדו קולומבי, מנהל אזורי בשניידר אלקטריק ● "היכולת להשבית מפעל או לשבש תהליכים מדירה שינה מעיני הרגולטורים והלקוחות, הבעלים והספקים", אמר

אלדו קולומבי, מנהל אזורי בשניידר אלקטריק. צילום: ניב קנטור

"איומי הסייבר על התשתיות הקריטיות הפכו לאיום קריטי כשלעצמו. האיומים הללו מדירים שינה מהקברניטים של המדינות ברחבי העולם", כך אמר אלדו קולומבי, מנהל אזורי בשניידר אלקטריק.

קולומבי, האחראי בחברה על ישראל, מרכז ומזרח אירופה, היה דובר המפתח בכנס החדשנות השנתי שערך הסניף הישראלי של שניידר אלקטריק. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ד') במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים, והנחתה אותו ג'רלדין רוסנטל, מנהלת תקשורת שיווקית של הסניף הישראלי.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

בדבריו ציין קולומבי את התחכום הגובר של ההאקרים ואמר כי "מעבר ליכולת שלהם לפרוץ למערכות, יש להם רצון ללמוד כיצד הן עובדות, על מנת לשבש אותן בצורה מתוחכמת ולאסוף מידע ברמת התהליכים. תשתיות קריטיות הפכו לעוד יותר קריטיות, כי כל הכלכלה מבוססת על זמינות ורציפות אספקת החשמל – מהבורסה ועד בתי החולים. בעולם הבקרה התעשייתית (PLC), היכולת להשבית מפעל או לשבש תהליכים במפעל מדירה שינה מעיני הרגולטורים והלקוחות, הבעלים והספקים".

"שכבת הגנה אחת לא יכולה לספק מענה מלא"

באשר לשאלה מה נדרש כדי להגן על התשתיות הללו הוא אמר כי "שכבת הגנה יחידה לא יכולה לספק מענה מלא ולכן נדרש לייצר הגנה יעילה, עם כמה שכבות הגנה ומערכות בקרה – גם על העולם הפיזי וגם על ה-IT. לכל אחד מהרבדים נדרש לבצע ניתוח של תעבורת התקשורת ובקרת גישה חד-חד ערכית, כדי לקבל יכולות התרעה, דיווח, ניטור ובלימה – בזמן אמת".

קולומבי ציין כי "כחלק מתפיסת הגנת הסייבר של החברה, אנחנו משלבים במוצרינו יכולת פיירוול מובנית, בקרת גישה, עמידה בתקנים בינלאומיים והצפנה. לצורך כך אנחנו משתפים פעולה עם חברות הגנת סייבר, ביניהן ישראליות".

"שניידר אלקטריק", אמר קולומבי, "פועלת בעולמות הטרנספורמציה הדיגיטלית, הניהול, ההתייעלות האנרגטית והאוטומציה התעשייתית. האינטרנט של הדברים והדיגיטל כרוכים זה בזה, משנים את העולם וקשורים למיכון הייצור ולהתייעלות אנרגטית". בנוגע להתייעלות זו הוא ציין כי "יש לזכור שצריכת האנרגיה בעולם היא מאוד בזבזנית: המערכות לא יעילות, ופועלות בתפוקה של 40%. כלומר, מדובר באובדן של 60%, שמשמעו אי ניצול, הפסד של 70 אלף טרה-וואט לשעה – בכל שנה. עבודה מבוססת אנרגיות מתחדשות מביאה לצמצום האובדן בכמחצית. הדבר נוגע גם להשבתה של שירותים: ארגונים רוצים זמינות מקסימלית, שהמערכות לא תושבתנה. עלות אירוע בודד של השבתה כתוצאה מקריסת מערכות החשמל בעולם השבבים עומדת על 3.8 מיליון יורו ובעולם הפיננסי – שישה מיליון יורו. ניתן למנוע חלק מהעלויות הללו. אם אין חשמל – החיים במצב של 'המתן'".

ממד נוסף בעולם החדש שאותו ציין הדובר הוא "הגידול בחשיבות המידע. עד 2021 ייווצרו מדי שנה 19.3 זטה-בייט של נתונים. אלה יגיעו מהדיגיטציה העולמית ומהתפשטות רכיבי האינטרנט של הדברים. שימוש מושכל בנתונים יביא לצמצום עלויות בעולמות תוכן רבים, ובראשם ההנדסה והבנייה".

הוא הדגים את המשמעות של העולם החדש באמצעות המכונית: "בעבר, המכונית הייתה מורכבת כולה מרכיבים מכניים, ואילו כיום היא ברובה מבוססת תוכנה וחיישנים", אמר. "אלה מעצימים את יכולות הנהג והמכונית, עם יכולת בלימה אוטומטית, דיווח על תקר צפוי בגלגל ועוד. כמו לוח המחוונים במכונית, כך שניידר אלקטריק מספקת לעולמות התעשייה והאנרגיה פלטפורמת אינטרנט של הדברים, המכילה כמה שכבות: לוח מחוונים, מחשוב קצה, ניתוח ושירותים".

קולומבי סיים באמרו כי "העולם החדש מביא לשיפור ההתנהלות של עסקים, בשל מגמות המובייל, הענן, ה-IoT, הניתוח המעמיק והגנת הסייבר. יש לנו נציגות בישראל זה יותר משלושה עשורים ונמשיך להשקיע בשוק הישראלי, בשל חשיבותו והקדמה הטכנולוגית שהוא מייצר".

איך מתמודדים עם הגידול בצריכת החשמל?

דובר נוסף באירוע היה פיליפ ברמי, מנכ"ל שניידר אלקטריק ישראל. הוא אמר כי "אנחנו עוסקים בניהול אנרגטי ובחיבור של מערכות שונות ביניהן. המוטו שלנו הוא Life is On. אנחנו מביאים טכנולוגיות, על מנת שהחיים ימשיכו בכל מקום, לכולם – ובכל עת".

פיליפ ברמי, מנכ''ל שניידר אלקטריק ישראל. צילום: ניב קנטור

פיליפ ברמי, מנכ"ל שניידר אלקטריק ישראל. צילום: ניב קנטור

לדברי ברמי, "בעוד 20 שנים צריכת החשמל תוכפל. בעוד עשור, כל רכב שלישי יהיה חשמלי. שוק החשמל העולמי עקף כבר את שוק הדלק. שני שלישים מהחשמל יבואו מאנרגיה מתחדשת, אבל זה לא פשוט, כי החשמל נהיה מבוזר, עם גגות סולריים ושדות סולריים. זה יוצר שני אתגרים: הצורך לנהל את האנרגיה ולייעל אותה, ואתגר הדיגיטיזציה, שמגיעה אלינו במהירות מאד גבוהה. בתוך שלוש שנים, על כל אדם שמחובר לרשת יהיו עשרה רכיבי אינטרנט של הדברים".

ברמי סיים באמרו כי "רק חדשנות תביא לקידום של העולם החדש. זו תהיה מבוססת גם על הטמעת בינה מלאכותית למערכות IoT, ותביא לשיפור התפוקתיות במפעלים ובמערכות של 40%. אנחנו משקיעים בחדשנות כ-5% מהמחזור השנתי בסך 26 מיליארד יורו. כך אנחנו מספקים פתרונות מתקדמים ללקוחות ארגוניים בעולמות ניהול המבנים, התעשייה, הדטה סנטרים, התשתיות הלאומיות ותשתיות האנרגיה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים