"על הממשלה לספק לרשויות פתרונות מלאים לערים חכמות ולא רק תקציבים"

כך אמרה ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב יפו, ויו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, שמובילה את הכנס השנתי של המנמ"רים בשלטון המקומי, אשר מתקיים השבוע במלון לאונרדו פלאזה באילת

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב ויו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: ניב קנטור

"פרויקטי עיר חכמה ברשויות צוברים תאוצה, אולם לתפישתי לא מספיק שהממשלה מזרימה כספים לרשויות, שזה דבר מבורך, אלא עליה לספק להן את הכלים ופתרונות מלאים שיוכלו ליישם כלל החברות שיבצעו את הפרויקטים" – דברים אלו אמרה ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב יפו, ויו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי. שכטר מובילה את הכנס השנתי של המנמ"רים בשלטון המקומי, שמתקיים השבוע במלון לאונרדו פלאזה באילת בהשתתפות למעלה מ-100 מנמ"רים ועובדי מחלקות מיחשוב ברשויות המקומיות בישראל.

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב יפו ויו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, המובילה את הכנס השנתי של המנמ"רים בשלטון המקומי באילת. צילום: ערן מועלם, מנמ"ר מגדל העמק

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב יפו ויו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, המובילה את הכנס השנתי של המנמ"רים בשלטון המקומי באילת. צילום: ערן מועלם, מנמ"ר מגדל העמק

היום הראשון של הכנס, אתמול (ג'), הוקדש לדיונים בשולחנות עגולים, בהשתתפות המנמ"רים ואנשי מקצוע. הנושאים שעמדו על הפרק היו סייבר ואבטחת מידע, מאגרי מידע והגנה על הפרטיות, יחסי מנמ"רים-ספקים, וכיצד ניתן לשווק פרויקטים בתוך הרשות.

בראיון לאנשים ומחשבים, ציינה שכטר כי "הפעילות של ישראל דיגיטלית ברשויות היא פעילות חשובה, שהניעה לא מעט תהליכים, וכעת צריך לבדוק את התוצאות שלהם, וכן לייצר תהליכים שימשיכו את המומנטום. הגיע הזמן שיהיה בנק פתרונות אחד שיסייע לרשויות, יקל עליהן בכל תהליכי המכרזים ויחסוך הרבה משאבים לרשויות".

תואר אקדמי חדש למנ"מרים

בפתיחת הכנס סיכמה שכטר את פעילות הפורום בשנה האחרונה: "הפעילות המרכזית של פורום המנמ"רים ברשויות התמקדה בהרחבת ההכשרה והמיומנות הטכנולוגית שלהם. במהלך השנה מיסדנו את הפעילות של האקדמיה ללימודים מוניציפאליים, שנועדו להרחיב את רמת הכשרה וההשכלה של המנמ"רים ועובדי המיחשוב ברשויות".

שכטר המשיכה וסיפרה כי "הגענו להסכם עם האוניברסיטה הפתוחה ליצירת תואר אקדמי חדש (לתואר ראשון), שמהותו מדיניות ציבורית, הכולל 26 יחידות במדעי המחשב: הלימודים, שהחלו במרץ 2019, הם במסגרת כיתה אורגנית של המנמ"רים ברשויות המונה כיום 30 תלמידים. במהלך הכנס נמסר למנמ"רים כי כעת מסיימים להכין את תכנית הלימודים לתואר שני ייעודי למנמ"רים, עם התמחות בטכנולוגיה, וזו תפתח במרץ 2020".

שכטר ציינה כי עבודת ההכנה נעשתה בשיתוף עם יחידת ההדרכה של השלטון המקומי, בראשותן של אילנית דהן ומיכל צנטר מהאוניברסיטה הפתוחה. עוד סיפרה על פעילות נוספת בתחום ההכשרה – קורס CIO למנמ"רים בשלטון המקומי, שאותו מרכזת ענת שלומוביץ. הקורס מכשיר מנמ"ר על כל הרבדים של הפעילות, והוא אמור להתחיל לקראת סוף השנה ויימשך תשעה ימים.

שיפור שכר המנמ"רים

הישג נוסף ששכטר מציינת בפעילות של פורום המנמ"רים, הוא שינוי בדרישות הסף לקבלת מנמ"ר לעבודה, או כתנאי להתמודדות על מכרז לתפקידו. "יש היום לא מעט מנמ"רים שאין להם תואר במדעי המחשב. עם זאת הם מכהנים בתפקידים שונים, אך זה מונע מהם לגשת למכרזים המתחייבים מתוקף תפקידם. כעת, על פי ההסדר החדש, גם בעלי תארים אחרים יוכלו להתמודד על תפקיד מנמ"ר, מותנה בשעות של קורסים והשתלמות שמוגדרים בהתאם לגודל השוק".

לדבריה, "השנה עשינו מהלך חשוב לשיפור שכר המנמ"רים ועובדי המיחשוב ברשויות. לאחר מאבק של שנים הגיע הפורום להסכם עם האוצר, ליצירת דירוג חוזה אישי מיוחד, שלא היה עד כה, והוא יאפשר למנמ"רים ומנהלים באגפי מיחשוב לעבור לדירוג הזה, שבחלקים שלו גבוה יותר מדרוגי מנהלים מקובלים, ועשוי לשפר את השכר של חלק מעובדי המיחשוב ברשויות, מותנה בהסכמתם לשנות את מבנה השכר שלהם, וכמובן בהסכמת הרשות". שכטר ציינה כי את במו"מ עם האוצר לגבי השכר היו שותפים חברי ההנהלה עירית כהן מהוד שרון וירון ריבו מנתניה.

עוד החלטה שנמסרה למשתתפי הכנס היא הפיכת הפורום לעמותה רשומה, והשוואת מעמדה ופעילותה ליתר האיגודים והעמותות שפועלים ופועלות בחסות השלטון המקומי. במהלך הכנס גם נערכו בחירות להנהלת הפורום, בתום ארבע שנות כהונה, ולפי החלטת המשתתפים, ליאורה שכטר תמשיך לקדנציה נוספת כיו"ר העמותה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אילן

    כתבה מעניינת. ונושא העיר החכמה מרתק. (אגב, נדמה לי שאירית כהן, מנמר"ית הוד השרון, כותבת את שמה ב א', לא בע')

אירועים קרובים