עוד רכישה למקדונלד'ס בישראל: קנתה את אפרנטה בעשרות מיליוני שקלים

הטכנולוגיה של הנרכשת מאפשרת אוטומציה מלאה של תהליך לקיחת הזמנה באמצעות דיבור, תוך תמיכה בשפות שונות, מבטאים והזמנות מורכבות במהלך השיח ● זוהי רכישה שנייה השנה שמק'דונלדס מבצעת בישראל

מקימי אפרנטה: מימין - ד''ר איתמר אראל, המנכ"ל, וד"ר משה לוקס, סמנכ"ל הטכנולוגיות. צילום: ויקי תומפסון

רכישה שנייה השנה של מקדונלד'ס בישראל: ענקית המזון המהיר הודיעה היום (ג') כי קנתה את אפרנטה, שמפתחת טכנולוגיית בינה מלאכותית לניהול שיח מבוסס קול. היקף הרכישה לא פורסם, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בעשרות מיליוני שקלים.

הטכנולוגיה של אפרנטה מאפשרת אוטומציה מלאה של תהליך לקיחת הזמנה באמצעות דיבור, תוך תמיכה בשפות שונות, מבטאים והזמנות מורכבות במהלך השיח.

החברה הנרכשת הוקמה לפני כשנתיים על ידי ד"ר איתמר אראל וד"ר משה לוקס, ומעסיקה 16 עובדים. משרדיה ממוקמים במאונטיין וויו, קליפורניה. על אף שלא חשפה את פרטי העסקה, מקדונלד'ס מסרה כי "היא הניבה החזרים גבוהים לכל המשקיעים והעובדים תוך זמן קצר".

ד"ר אראל, המשמש כמנכ"ל אפרנטה, הוא חוקר בינה מלאכותית, שעשה את תאריו באוניברסיטת בן גוריון. הוא שימש כפרופסור להנדסת חשמל ומדעי המחשב באוניברסיטת טנסי מ-2003 עד 2013, ובין 2013 ל-2015 מילא תפקיד פרופסור אורח במעבדת הבינה המלאכותית של אוניברסיטת סטנפורד. ד"ר אראל חיבר יותר מ-100 מאמרים בתחומים שונים שנוגעים למדעי נתונים, לימוד מכונה ובינה מלאכותית. כמו כן, הוא היה המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של בינטיקס – אחת החברות החלוצות שעסקו בטכנולוגיות למידה עמוקה לשווקים הפיננסיים.

ד"ר לוקס הוא סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה. מ-2008 ועד 2017 הוא בנה והוביל צוותי בינה מלאכותית ותוכנה להנדסת תוכנה בקבוצת מודיעין המכונות של גוגל. באחרונה הוא הוביל את פרויקט TensorFlow Fold של חברת הענק. ד"ר לוקס עשה תואר שני במדעי המחשב באוניברסיטה העברית ודוקטורט באוניברסיטת וושינגטון.

המשקיעה הגדולה ביותר באפרנטה היא קרן הון-הסיכון הישראלית סטייג' וואן, שמשקיעה ביזמים ישראלים בארץ ובחו"ל, ומתמקדת בשלב מוקדם ובמיזמים בעלי עומק טכנולוגי בעולמות ה-B2B. שאר המשקיעים בחברה הם גופים אמריקניים, הכוללים את הקרנות גריילוק, AME Cloud Ventures, מוראדו ופוינט72.

סרטון שמפרט על הטכנולוגיה של אפרנטה.

"פתרון של בעיה מורכבת ביותר"

יואב סאמט, שותף מנהל בסטייג' וואן, שהוביל את ההשקעה מטעם הקרן, ציין כי "ניהול שיח עמוק מבוסס קול באמצעות בינה מלאכותית הוא בעיה מורכבת ביותר. לפני יותר משנתיים חיפשנו להשקיע בחברה הנכונה בתחום זה, כי האמנו שפתרון מתקדם בתחום יכול לייעל שווקים עצומים. מדובר בהרבה יותר מאשר פתרונות 'שאלה-תשובה' של סייענים וירטואליים: הצוות של אפרנטה מצליח לאפשר למחשב לנהל שיחה ארוכה, עמוקה ורבת ניואנסים עם בני אדם, בתנאי סביבה קשים, בקול אנושי וברמת איכות שעוברת סף גבוה ביותר של חוויית משתמש. אנשיה הצליחו להקדים את כל ענקי התעשייה".

כאמור, לא מדובר ברכישה הראשונה של מק'דונלדס בישראל השנה. בחודש מרץ היא קנתה את הסטארט-אפ הישראלי דיינמיק יילד, בסכום שלא נמסר לפרסום, אך הוערך אז ביותר ממיליארד שקלים. דיינמיק יילד עוסקת בפילוח קהל הצרכנים ומסייעת לאנשי שיווק להתאים להם תכנים בערוצים השונים. היא פיתחה פלטפורמה שמחברת את כל מקורות המידע שיש לארגון על לקוחותיו ומחברת אותם למערכת קבלת החלטות חכמה, מבוססת בינה מלאכותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים