"המעבר לענן קרה מהר מכפי שצפינו"

כך אמר מיכאל חיון, מנמ"ר קו עסקים מיקור-חוץ בחברת נס בכנס Hybrid Cloud & Kubernetes שנערך אתמול (ב') ● חיון סיפר לקהל של מאות מקצוענים מהתעשייה על מערכת יהלום ועל פתרונות ושירותי Cloudsourcing של החברה

מיכאל חיון, CTO קו עסקים מיקור-חוץ, נס. צילום: ניב קנטור

"לפני שלוש שנים, דיברתי על החסמים המונעים מארגונים לעבור לענן. בפועל, המעבר לענן קרה מהר מכפי שצפינו. החלופה בענן מאפשרת לא להתמקד בתשתיות, ולעלות רמה אחת מעבר לתשתיות, עם פלטפורמות ופתרונות, מערכות שליטה ובקרה, מערכות תומכות קבלת החלטות ואוטומציה", כך אמר מיכאל חיון, מנמ"ר קו עסקים מיקור-חוץ, נס. חיון דיבר בכנס Hybrid Cloud & Kubernetes.

הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') באולם אירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתעשייה, והנחה אותו יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

"קבוצת מיקור החוץ בנס", ציין חיון, "מספקת שירותים בעשרות אתרים מנוהלים. אנו מספקים שירותים למגוון רחב של לקוחות ארגוניים. השיח אותו אנו חווים הביא אותנו להבנה, שעלינו לתת מענה קרוב יותר לעסקי הליבה של ארגונים. לכן, הקמנו מפעל שלנו לייצור פתרונות. שמנו דגש על כמה היבטים: זמינות, עם מיקוד יתר בפתרונות חדשניים, כגון קונטיינרים וקוברנטיס, וכוח מחשוב ממוקד צורך; מהירות פיתוח, עם סבבי פיתוח קצרים, פיתוח באג'ייל וקיצור TTM, זמן הגעה לשוק; ואינטואיטיביות וידידותיות למשתמש, עם עבודה מהירה ויעילה מול ממשקים".

הענן, לדברי חיון, הוא "מיקור חוץ של שירותים, מערכות ואפליקציות. שילוב זה חופף את צרכינו. השירות שלנו מתקדם לעבר הצרכים העסקיים של ארגונים, והוא מונחה עסקי הליבה של הלקוחות הארגוניים, כשמטרתנו לשפר שירותים אלה".

שירותי Cloudsourcing

כך, חיון אמר כי "אחד הדברים שפיתחנו, הוא מערכת יהלום. זהו כלי BI, המתממשק למגוון מערכות מידע ומחשוב, מבצע אינטגרציה וניתוח של הנתונים ובעזרת תצוגה גרפית, מציג את פירוט המשימות המבוצעות, לוחות הזמנים וסטטוס המשימות. באמצעות פורטל יהלום ניתן לראות תמונה כוללת על מערך ה-IT בארגון, לקבל החלטות טובות יותר ולבצע שיפורים".

עוד ציין חיון כי "עיריית ירושלים ערכה פרויקט מדפסות חכמות במשרדיה, יחד עם אנשי נס. בעקבות הצלחת הפרויקט החלו לפנות מדפסות עודפות ממשרדי העירייה. בטרם הפרויקט עמדו כמה אתגרים: ניצול יעיל של מערך ההדפסה; שיפור אבטחת המידע של חומרים מסווגים שמודפסים; שיפור התנאים הסביבתיים הקשורים לציוד הפלט והשתלבות בעולם הירוק; ריבוי סוגי מדפסות – 1,350 מכונות, ממגוון יצרנים; ועלויות גבוהות של תחזוקת המדפסות. נוצר מצב שבו המדפסות היוו סוג של מפגע סביבתי. עיריית ירושלים בחנה כמה טכנולוגיות, ובחרה בטכנולוגיה של כרטיס בקרה להדפסה מאובטחת, מבוססת כרטיס עובד. בעקבות הפרויקט יצומצם משמעותית הנתון לפיו עובדי העירייה הדפיסו 23 מיליון דפים בשנה. המגמה היא לא רק לצמצם את היקף ההדפסות – אלא גם לדיגיטציה של כמה שיותר טפסים מנייר והפיכתם לטפסים מקוונים, לצד שדרוג משמעותי של מערכות תומכות תהליכים, שימנעו את הצורך בהדפסה. בנינו ממשקים לחיבור בין המערכות והעובדים וכיום, כלל פעילות ההדפסות נעשית בצורה שקופה".

"אנו קוראים לשירותים אלה Cloudsourcing: לקחנו את הניסיון שלנו לתחום, ובנינו מעטפת שירותים מתאימה, הכוללת בתוכה את כל הפתרונות שהארגון נדרש להם", סיכם חיון, "אנו צופים שפיתוחים שכאלה רק יגדלו, אנו בתחילת הדרך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים