עסקת ברודקום בסכנה: סימנטק קיבלה הצעה לרכישה ב-16 מיליארד דולרים

פרמירה ואדבנט אינטרנשיונל - שתי קרנות השקעות פרטיות - מבקשות לרכוש את חברת אבטחת המידע, ומאיימות על העסקה הנרקמת מול ענקית השבבים

סימנטק

סימנטק קיבלה משתי קרנות השקעות פרטיות הצעה לרכישתה תמורת יותר מ-16 מיליארד דולרים, צעד שיכול לפגוע בעסקה עליה סיכמה ענקית אבטחת המידע בחודש שעבר, למכור חלק מעסקיה ליצרנית השבבים האמריקנית ברודקום.

פרמירה ואדבנט אינטרנשיונל הגישו את הצעתן במשולב, והן רוצות להיות הבעלים של כל סימנטק, ולא רק של היחידה העסקית שפונה לארגונים, כפי שהיה במתווה הרכישה של ברודקום. שתי הקרנות העריכו את שווי מניית סימנטק בכ-26 דולרים למניה, אמרו אנשים לוול סטריט ז'ורנל.

בשלב זה, לא ברור האם סימנטק תהיה מעוניינת לבטל את העסקה עם ברודקום. אחד מהמקורבים להצעת הרכש החדשה ציין כי ייתכן ששתי קרנות ההשקעות עשויות להמתין לביצוע העסקה של ברודקום ובהמשך לרכוש את מה שנותר מהחברה – עסקי אבטחת המידע למגזר הצרכני-פרטי, של האנטי-וירוס נורטון.

ברודקום העדיפה את רכישת החטיבה הארגונית

לפני כחודש, באוגוסט, נראה היה כי סאגת המשא ומתן בין ברודקום לסימנטק הגיעה לסופה: לאחר משא ומתן קשה מול סימנטק, ענקית השבבים הודיעה שתרכוש מענקית האבטחה את החטיבה הארגונית שלה, תמורת סכום של 10.7 מיליארד דולרים. ברודקום העדיפה את רכישת החטיבה הארגונית, אחרי שהתברר לה שהיא לא תוכל לרכוש את כל החברה, כפי שרצתה. מדובר היה בעסקת מזומנים מלאה, שאותה ברודקום אמורה לממן באמצעות אגרות חוב. סימנטק הייתה אמורה להמשיך לפעול בשוק הצרכני ממנו נולדה, עם תוכנות האנטי וירוס ואבטחת הסייבר שלה.

הוק טאן, מנכ"ל ברודקום, משמש בתפקידו זה 13 שנים שבמהלכן הוא הגדיל באמצעות רכישות את ערך החברה, שעומד כיום על 110 מיליארד דולרים, לעומת מיליארדים בודדים בשנים עברו. בעבור ברודקום, מדובר בשאיפה להפוך לחברה שמציעה יותר מאשר רק שבבים. לו עסקה זו תתממש, בנוסף לרכישה של CA, הרי שברודקום תציע פתרונות משולבים, כשמוצרי האבטחה הארגונית אמורים להשתלב בעסקי השבבים לעולם האינטרנט של הדברים.

בתחילת הקיץ בדקה ברודקום את רכישת כל סימנטק תמורת 28.25 דולר למניה, אך הרעיון נפל לאחר שהיא החליטה לצמצם את ההצעה שלה באופן משמעותי. יצרנית השבבים סיימה בדיקת נאותות וגילתה מידע שהניע אותה לנסות לקצץ את שווי העסקה מתחת ל-28 דולר למניה. לאחר שיחות נוספות, סימנטק הסכימה למכור את החטיבה הארגונית, המציעה אבטחה בענן, מניעת אובדן נתונים ושירותים אחרים. מקורבים לעסקה ציינו כי רכישת החברה כולה תהיה נוחה יותר כספית, בהיבט המיסוי, עבור בעלי המניות של סימנטק. 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים