מהאוצר ל-IBC: אמיר לוי מונה למנכ"ל מיזם הסיבים האופטיים

לוי, לשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר, מגיע למיזם כחודשיים לאחר שהושלמה רכישתו על ידי סלקום וקרן תש"י ● הוא המנכ"ל הקבוע הראשון של IBC מזה ארבע שנים

Unlimited

אחרי יותר מארבע שנים ללא מנכ"ל קבוע הודיע הבוקר (ה') מיזם הסיבים האופטיים IBC (שפועל תחת המותג Unlimited) כי אמיר לוי, לשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר, מונה לתפקיד ויתחיל בו מידית.

IBC הוקם ב-2013 והיה בבעלות חברת החשמל. באחרונה נרכשה השליטה עליו (70% מהמניות) על ידי סלקום וקרן תש"י (תשתיות ישראל), וחברת החשמל הפכה לבעלת מניות מיעוט – 30% מהן.

בשנתיים הראשונות לקיומו צלע המיזם, חלו עיכובים בתכנית הפריסה שלו ובשלב מסוים הוא היה על סף סגירה. מנכ"ל המיזם דאז, דני לאובר, התפטר מתפקידו בעקבות זאת. אלא שאז העביר לו משרד האוצר 150 מיליון שקלים. לוי נכנס לתפקידו כסגן ראש אגף התקציבים לנושא תשתיות חודש לאחר הקמת IBC, כלומר: לא הייתה לו השפעה על תנאי הרישיון ומבנה הבעלות של המיזם.

לפני כחודשיים הודיעו סלקום וקרן תש"י כי השלימו את רכישת IBC. שני הגופים התחייבו להשקיע במיזם לכל הפחות כ-200 מיליון שקלים במהלך שלוש השנים הראשונות. במקביל, סלקום, התחייבה לשלם ל-IBC מראש על 15%-10% ממשקי הבית שיונגשו לשירות החברה ב-15 השנים הקרובות – גם אם לא תגיע ליעד. כבר כיום מגיעה רשת הסיבים האופטיים של המיזם לכ-300 אלף משקי בית ובכוונתה להגיע לכמיליון משקי בית בתוך שלוש שנים.

לוי מגיע לתפקיד עם רקע נרחב בתחום התשתיות. מלבד תפקידו כסגן ראש אגף התקציבים לתחום זה, הוא שימש כמנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת. את 2018 הוא הקדיש ללימודים בארצות הברית, באוניברסיטת הרווארד קנדי סקול, כעמית מחקר בנושא תקציב המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים