מוזילה עצרה את פיתוח הדפדפן לחלונות מובייל

ההודעה הצפויה באה על רקע החלטתה של מיקרוסופט להשליך את יהבה בתחום הסלולר על Windows Phone 7 ● במקביל, מיקרוסופט הודיעה, כי יישומים מצד שלישי למערכת ההפעלה Windows Phone 7 יש לפתח בטכנולוגיות Silverlight או XNA, ולא בקוד עצמאי

מוזילה (Mozilla) הודיעה, כי החליטה לעצור את פיתוח הדפדפן לחלונות מובייל (Windows Mobile). ההודעה לא הפתיעה איש בתעשייה, לנוכח המהלכים האחרונים של מיקרוסופט (Microsoft), אשר החליטה להשליך את יהבה בתחום הסלולר על Windows Phone 7.

"לאור ההחלטה של מיקרוסופט ומאחר ואיננו יודעים אם ומתי תשחרר החברה ערכת פיתוח מתאימה, אנו עוצרים את פיתוח הדפדפן למערכת חלונות מובייל", כתב בכיר במוזילה בהודעה שפרסם בבלוג.

במוזילה שקדו על פיתוח גרסה של פיירפוקס (Firefox) למערכת ההפעלה חלונות מובייל 6, כחלק ממהלך בן שנים רבות לפיתוח דפדפן עבור מערכות Windows CE. אולם, מיקרוסופט הודיעה, כי יישומים מצד שלישי למערכת ההפעלה Windows Phone 7 יש לפתח בטכנולוגיות Silverlight או XNA, ולא בקוד עצמאי.

"אנו רואים ב-Windows Phone 7 מערכת הפעלה מעניינת ובעלת פוטנציאל, שיכולה להצליח בשוק, אך לצערנו החליטה מיקרוסופט לחסום את האפשרות לפיתוח עצמאי של יישומים", נמסר ממוזילה. "משום כך, איננו יכולים לספק לפי שעה דפדפן פיירפוקס למערכת ההפעלה Windows Phone 7".

במקביל, הבטיחו במוזילה, להמשיך לפתח דפדפנים לפלטפורמות סלולריות אחרות. "אנו מקווים שמיקרוסופט תספק את הכלים שיאפשרו לנו לפתח דפדפן פיירפוקס למערכות Windows Phone 7, ועד אז נתמקד בדברים שנמצאים בשליטתנו: פיתוח מוצרים נהדרים למערכות אנדרואיד (Android) ו-Maemo".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים