גרטנר: ירידה במכירות העולמיות של סמארטפונים ברבעון השני של השנה

לדברי חברת המחקרים, גם השנה כולה תסתכם בירידה של 2.5%, אם כי בשנת 2020 צפויה שוב צמיחה במכירות, שתתרחש לדברי החברה הודות לזמינות המתרחבת של דגמים ושירותים של דור 5 באזורים שונים בעולם

התאוששות בשוק הסמארטפונים ב-2021. צילום: BigStock

נגמרה חגיגת הסמארטפונים: חברת המחקרים גרטנר פרסמה את נתוניה למכירות הסמארטפונים בעולם ברבעון השני של השנה, ולפיהם גם ברבעון זה חלה ירידה של 1.7% במכירות הכלליות, שוהסתכמו ב-368 מיליון מכשירים, לעומת כ-374 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה.

לדברי אנשול גופטה, אנליסט בכיר בחברה, "הביקוש למכשירי עילית הואט בקצב מהיר יותר מן הביקוש למכשירי ביניים ולמכשירים זולים, ובניסיון לדחוף את הצרכנים להחליף מכשירים, היצרניות משלבות תכונות מתקדמות של מכשירי עילית, כמו מערך צילום רב עדשי, מסכים ללא מסגרת וסוללות חזקות יותר – לדגמים זולים יותר".

לפי הדו"ח של גרנטר,  מבין חמש יצרניות הסמארטפונים המובילות בעולם, סמסונג ו-וואווי הציגו עלייה במכירות ברבעון השני של השנה, של 16.5% ו-3.8%, בהתאמה. "כתוצאה מכך, מוסיף גופטה, "שתי החברות הגדילו את נתח השוק הרבעוני שלהם, מה שהוביל אותם לשליטה של יותר משליש ממכירות הסמארטפונים בעולם".

החרם האמריקני על וואווי גרם לירידה חדה במכירותיה בשוק העולמי, למרות שהן השתפרו במעט לאחר ההקלות שהוכרזו. מכירות החברה בעולם נחלשו אמנם, אבל פעילות לקידום המותג סייעה לה למכור בסין מספר מרשים של מכשירים, שמשקפים עלייה של 31% במכירות באזור זה.

סמסונג, היצרנית הגדולה בעולם, מכרה 75 מיליון מכשירים ברבעון המדובר, והגדילה את נתח השוק שלה ב-1.1% יחסית לרבעון המקביל בשנה שעברה. לדברי גופטה, "דרישה גבוהה למכשירים בסידרת גלאקסי A החדשה של החברה והשינוי שערכה בכל מכשירי הבסיס והביניים סייעה לה להשיג את  התוצאות החיוביות האלה. לצד זאת", הוא הוסיף, "המכירות של מכשיר הדגל גלאקסי S10 החלו להיחלש ברבעון הזה, מה שמצביע על כך שהשגת צמיחה בכל שנת 2019 כולה תהיה אתגר".

לגבי אפל, מכירות הסמארטפונים שלה פחתו לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אם כי בקצב אטי יותר לעומת הרבעון הראשון של 2019. החברה מכרה 38 מיליון מכשירים ברבעון השני, המשקפים ירידה של 13.8% לעומת השנה שעברה. "מעט מדי שיפורים במכשיריה מונעים ממשתמשי iPhone החלפה של מכשיריהם", ציין גופטה. "אפל הגיע לנקודת שינוי, המתבטאת במעבר של עסקיה לכיוון שירותים, שהיוו 21% מסך הכנסותיה ברבעון הראשון של 2019".

מבין השווקים הגדולים, רק בסין ובברזיל נמצאה עלייה במספר המכשירים שנמכרו, של 0.5% ו-1.3%, בהתאמה, בעוד שבהודו פחתו המכירות ב-2.3% לעומת השנה שעברה.

לגבי המכירות בשנת 2019 כולה, גרטנר צופה כי הן יסתכמו ב-1.5 מיליארד מכשירים ובירידה כוללת של 2.5% יחסית לשנה שעברה, אך החברה צופה גם, כי בשנת 2020 תתחיל שוב צמיחה במכירות הודות לזמינות המתרחבת של דגמים ושירותים של דור 5 באזורים שונים בעולם. עוד צופים האנליסטים של החברה, כי iPhone דור 5 ראשון של אפל יושק בשנת 2020 ועשוי לעודד את משתמשי ה-iPhone לשדרג את מכשיריהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים