גידול של 25% ביצוא ההיי-טק הישראלי; מהווה כשליש מכלל היצוא

היצוא של חברות ההיי-טק הישראליות במחצית הראשונה של השנה הגיע לשיא של 16.4 מיליארד דולר ● בלטו במיוחד הסטארט-אפים, עם זינוק של 237%, ומגזרי התוכנה, המחשוב והמו"פ, שחולשים על מרבית היצוא של הענף כולו

הייצוא של ההיי-טק הישראלי מרקיע שחקים. אילוסטרציה: BigStock

נמשכת העלייה ביצוא הישראלי, למרות ההאטה בסחר העולמי, בפרט עקב מלחמת הסחר שמשתוללת בין ארצות הברית לסין. ההיי-טק הישראלי תורם תרומה משמעותית לעלייה: במחצית השנה הראשונה זינק היצוא של הענף ב-25% ל-16.4 מיליארד דולר והוא מהווה כ-30% מכלל היצוא מהארץ בתקופה זו – כך עולה מדו"ח שפרסם מכון היצוא.

על פי הנתונים, יצוא הסחורות והשירותים רשם עלייה של כ-3% לכ-55.5 מיליארד דולר. מגזר השירותים לבדו רשם עלייה של כ-15% ל-27.2 מיליארד דולר, מה שעל פי מכון היצוא מביא אותו לחלוש על כ-49% מסך היצוא הישראלי בששת החודשים הראשונים של השנה – רמתו הגבוהה ביותר מאז ומעולם. במכון אומרים כי הגידול ביצוא של מגזר השירותים נבע בעיקר בזכות יצוא שירותי ההיי-טק, שמהווה כ-60% מכלל היצוא ממגזר זה.

הענפים המובילים ביצוא הם שירותי התוכנה, המחשוב והמו"פ, עם סכום שעמד בתקופה המדוברת על 12.5 מיליארד דולר – עלייה של 15%. בולטים בהקשר זה גם הסטארט-אפים, שהיצוא שלהם זינק ב-237% ל-2.4 מיליארד דולר. סכום זה, שמסכם את היצוא של הסטארט-אפים הישראליים במחצית הראשונה של 2019, גדול מהנתון שהושג ב-2018 כולה.

שר הכלכלה, אלי כהן, אמר כי "2019 טומנת בחובה אתגרים משמעותיים ליצואנים, כמו התחזקות השקל מול המטבעות הזרים ומלחמת הסחר, ועדיין, אנחנו עדים לביצועים המצוינים של החברות הישראליות בשווקים הבינלאומיים. ליצוא הישראלי חשיבות גדולה לכלכלת ישראל, והיצואנים הם חוד החנית של התעשייה שלנו ומהגורמים המובילים בצמיחת המשק. הזירה הבינלאומית מציבה אתגרים מורכבים וקשים בפניהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים