דיווחים מפיסגת ה-G7: ארה"ב וצרפת הגיעו להסכם למיסוי דיגיטלי

על פי הדיווחים, נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר לתקשורת כי ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות נוהגות לשלם מיסים נמוכים באופן לא הוגן בארצו, בישר שכעת הן ישלמו מס דיגיטלי חדש, לאחר ההסכמה בין הארצות

הסכימו על מס חברות מינימלי עולמי. ה-G7. אילוסטרציה: BigStock

על פי דיווחים מוועידת G7 שמתקיימת בצרפת בימים אלו, ושבה נפגשו הנשיא האמריקני דונלד טראמפ ונשיא צרפת עמנואל מקרון, ארה"ב הגיעה להסכם עם צרפת על חוק צרפתי חדש, שבמסגרתו ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות ישלמו יותר מיסים במדינה האירופית. לא נמסרו פרטים על גובה המס שעליו הוסכם בין הצדדים, או מידע נוסף של הפשרה.

על פי הדיווחים, מקרון שוחח אתמול (ב') עם נציגי העיתונות העולמית, כשלצידו הנשיא טראמפ ואמר: "עשינו הרבה עבודה על בסיס דו-צדדי. יש לנו עסקה שתתגבר על הקשיים בינינו". בנוסף הבהיר מקרון לתקשורת, בניסיון להרגיע את החששות מהמיסוי, כי חברות הטכנולוגיה האמריקניות שישלמו את המס בארצו יוכלו לנכות אותו, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.

המתיחות בין ארה"ב לצרפת הלכה וגברה באחרונה לנוכח הצעתה של האחרונה להטיל מס דיגיטלי שישפיע על חברות הטכנולוגיה האמריקניות. ולמרות ששתי המדינות לא יצאו בהצהרה רשמית על ההסכמה החדשה, גם טראמפ בישר אתמול כי המדינות קרובות להשיג פשרה, שתסיים את המתח ותסדיר את יחסיהן הכלכליים. טראמפ שוחח עם כתבים בביאריץ, שם הוא נמצא כחלק מפסגת מנהיגי ה-G7.

מוקדם יותר השנה החליטה צרפת על הטלת מס של 3% על חברות שמרוויחות מפעולות דיגיטליות. המס, שאמור לחול על ארגונים עם הכנסות שנתיות של יותר מ-750 מיליון יורו (כ-830 מיליון דולר) שמקורן ב"פעילויות דיגיטליות", כולל 25 מיליון יורו (27 מיליון דולר) המיוצרים בצרפת, ועתיד להשפיע על ענקיות הטכנולוגיה מארצות הברית, ביניהן פייסבוק, גוגל ואמזון.

לטענת טראמפ, שיצא בנחרצות כנגד המיסוי הצרפתי, מס זה מכוון באופן ספציפי לחברות האמריקניות הגדולות, ולפיכך איים הנשיא האמריקני להטיל מכסים על סחורות ומוצרים צרפתיים כתגמול בגין המס הדיגיטלי הצרפתי, והמתיחות בין המדינות, כאמור, האמירה.

טראמפ איים: נמסה יין צרפתי

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

טראמפ אמר, לפני שיצא לפסגת ה-G7 בסוף השבוע, שלמרות שהוא "לא מחובבי" חברות ההיי-טק הענקיות מארצו, בכל זאת "מדובר בחברות אמריקניות נהדרות, ולמען האמת אני לא רוצה שצרפת תצא ותמסה את החברות שלנו".

הנשיא האמריקני הוסיף והבהיר כי "אם הם יעשו את זה, אנו נגבה מיסים על היין שלהם, כמו שלא ראו מעולם". האסקלציה ביחסים החלה להזכיר את מלחמת הסחר של ארה"ב וסין, ואת החששות האדירים מפני השלכותיה לא רק על יחסי הארצות אלא גם על ענקיות טכנולוגיות משני צדי המתרס – למשל על אפל שמייצרת בסין ושמיסוי על היבוא עלול לגרום לה להעלות את מחיריה, או על וואווי, שמעל ראשה עומד חרם אמריקני עתידי.

המאבק על הנושא אינו בלעדי לצרפת וארצות הברית, שכן גוש האיחוד האירופי כולו לא הצליח לממש את תוכניתו המוקדמת להטלת מיסים על פעילויות דיגיטליות של חברות, וקברניטיו הבטיחו כי יגיבו לארה"ב אם זו "תעניש" את צרפת על מדיניות המיסוי הדיגיטלי שלה.

יצוין כי ראשת ממשלת גרמניה, אנגלה מרקל, שגם היא ממשתתפי פסגת ה-G7, אמרה כי ה-OECD (הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי) עובד למציאת פתרון לבעיית המיסוי הדיגיטלי העולמית עד 2020.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים