האם החרם האמריקני על וואווי יידחה בעוד 90 יום?

טראמפ הצהיר: "אני לא רוצה לעשות עם וואווי עסקים", והסביר שחברת הטלקום הסינית הענקית מהווה סכנה בפוטנציה לביטחון המדינה ● מנגד, גורמים המקורבים לנושא טוענים שמה שיקרה כעת הוא דחיית החרם בשלושה חודשים על ידי משרד המסחר

עוד חרם. וואווי

משרד המסחר האמריקני עשוי לחדש בקרוב את "הרישיון הכללי הזמני" שהוענק לחברת וואווי – ושמאפשר לה לעשות עסקים עם חברות מקומיות – ולהאריכו ב-90 יום, כך על פי דיווח חדש של רויטרס.

זמן קצר לאחר שוואווי הייתה אמורה להיכנס לרשימת הישויות (Entity List) של ממשל טראמפ בחודש מאי, הוציא משרד המסחר דחייה בת שלושה חודשים לחברה, שאפשרה לה להמשיך לרכוש רכיבים מיצרניות אמריקניות. אבל הדחייה אמורה לפוג היום (ב'), וכעת מצפים להצהרה רשמית של משרד המסחר שתאשר האם יש לענקית הטלקום הסינית הארכה נוספת של 90 יום, כפי שטוענים מקורות יודעי דבר בבית הלבן – אם לאו.

מנגד, למרות הסברה כי דחייה נוספת עתידה להתקבל, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, עדיין טוען שאינו מעוניין לאפשר לחברות אמריקניות לעשות עסקים עם וואווי.

בדברים לתקשורת אמר טראמפ: "ברגע זה נראה שאנחנו לא מתכוונים לעשות עסקים. אני לא רוצה לעשות עסקים בכלל כי זה איום ביטחוני לאומי, ואני באמת מאמין שהתקשורת כיסתה את זה קצת אחרת מכך".

המשבר עם וואווי – קשר הדוק למלחמת הסחר של ארה"ב וסין

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

לפי פורצ'ן, "הכתובת", משמע הדחייה הנוספת בחרם, "הייתה על הקיר" כבר משבוע שעבר, כאשר טראמפ דחה סדרת מכסים על סחורות המגיעות לארצות הברית מסין. הסיבה להקשר היא ההנחה כי המשבר עם וואווי קשור באופן הדוק למלחמת הסחר של ארה"ב עם המעצמה היריבה. בין השאר נכללו בדחייה עד ל-15 בדצמבר, מכשירים סלולריים, מחשבי לפטופ ועוד מוצרי טכנולוגיה, כמו גם סחורות אחרות. 

בכל אופן, הרישיון הכללי הזמני שמאפשר ל-Huawei לקנות רכיבים ושירותים מארה"ב צפוי לפעול עד אמצע נובמבר, אם אכן נתבשר על הארכתו היום. בנוסף, אם יוארך, הוא גם יאפשר לחברה הסינית להמשיך ולספק עדכוני תוכנה לטלפונים שלה, ולתחזק את רשתות התקשורת הקיימות שלה ברחבי ארה"ב.

הסיבה לכוונה להכניס את החברה הסינית לרשימה השחורה מלכתחילה הייתה חשדות שוואווי מקיימת קשרים נסתרים עם הממשל בסין, ואף שותלת במוצריה אמצעי ריגול ודלתות אחוריות בשמו. עוד הואשמה החברה על ידי האמריקנים הפרת סנקציות בינלאומיות על איראן ועל סוריה.

הנשיא טראמפ פעל גם כדי לסכל את מעורבותה של וואווי בפריסת רשתות G5 במדינות שונות במערב, לא בהצלחה גדולה, אולם ההכרזה על החרם האמריקני המתגעש על הענקית הסינית הביאה איתה שינוי ביחס של מדינות וצרכנים רבים לחברה – יצרניות חומרה ותוכנה אמריקניות הכריזו כמעט מיד כי הן מפסיקות לעבוד איתה, בכללן גוגל, אינטל, יצרניות השבבים קוואלקום וברודקום ואחרות – והחברה נפגעה קשות מהחרם המתוכנן, שכאמור, בינתיים לא יצא לפועל, אבל שעתיד היה לפי התכנון להיכנס לתוקף היום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים