הקלה במלחמת הסחר ארה"ב-סין: מכסי הטלפונים הניידים לא יעלו

משרד הסחר האמריקני בישר בשבוע שעבר על הקלה במכסים שטראמפ מתכנן להשית על סין - חלקם נדחו מה-1 בספטמבר ל-15 בדצמבר הקרוב, ואחרים הוחרגו מרשימת המוצרים ולא יספגו מכסים כלל ● בין המוצרים שהוחרגו: טלפונים ניידים, מחשבי לפטופ וצגי מחשב

משפיעה על שרשראות האספקת. מלחמת הסחר סין-ארצות הברית. צילום: BigStock

הקלה לאפל ולחברות טכנולוגיה גדולות אחרות – ארה"ב הודיעה כי בכוונתה להחריג מוצרים מהמכסים שהיא מתכננת ליבוא מסין, שיכנסו לתוקף ב-1 בספטמבר.

בשבוע שעבר בישרו הרשויות האמריקניות כי חלק מהסחורות יזכו בדחייה של מועד החלת המכסים עליהן ל-15 בדצמבר, וזאת מסיבות שתוארו כ"בריאות, ביטחון, ביטחון לאומי ועוד". חלק אחר מהמוצרים הוחרג, ולעת עתה לא יושתו עליהם מכסים כלל, כך מסר משרד הסחר האמריקני, שפירט כי ברשימת מוצרים הללו נכללים בין השאר: מחשבי לפטופ, משחקי מחשב, צגי מחשב וטלפונים ניידים.

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב. צילום: BigStock

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב. צילום: BigStock

משרד המסחר האמריקני הבהיר עם זאת כי ארה"ב עדיין מתכוונת להחיל מכס בגובה 10 אחוזים על סחורות אחרות בשווי של 300 מיליארד דולר, החל מה-1 בספטמבר, וזה כולל מוצרים טכנולוגיים אחרים, שכן נותרו ברשימה ובכללם: שעונים חכמים, מנטרי כושר ורמקולים חכמים. משמע שרק חלק מענקיות ההיי-טק יכולות לנשום לרווחה. אמזון, שמרכיבה את מכשירי האקו הפופולריים שלה בסין, עדיין צריכה להיות מודאגת.

אפל, אשר מייצרת בסין את מכשירי ה-iPhone, הייתה אחת מהחברות שקראו לממשל לשקול מחדש את התעריפים על מוצרי הטכנולוגיה מסין.

בסרטון שפרסם CNBC הסביר הנשיא דונלד טראמפ כי "אנו עושים זאת לקראת עונת חג המולד, למקרה שחלק מהמכסים ישפיעו על לקוחות אמריקנים". ואכן, הרבעון הקלנדרי הרביעי הוא בדרך כלל רבעון חזק בעבור חברות הטכנולוגיה, ולכן ההודעה היא ללא ספק אזעקת הרגעה בזמן הנוכחי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים