חדשנות זה הכי, אח"י: ה-IT של חיל הים ערך האקתון

במקום הראשון מבין היזמים לובשי המדים הלבנים זכה צוות פיתוח שעסק בסיווג כלי נשק על גבי ספינה שרואים מרחוק ● למקום השני המשותף הגיעו צוותים שפיתחו פתרונות לשיפור העמסת מכולות על גבי ספינות ומערכת לביצוע שיח אוטומטי עם ספינות אחרות

ספינות חיל הים. צילום: דו"צ, מתוך ויקיפדיה

לפני ימים אחדים ערך מרכז מפת"ח של חיל הים האקתון, בהשתתפות אנשי החיל. האירוע התקיים באוניברסיטת חיפה, במבנה שאליו תעבור בעוד חודשים אחדים הפקולטה למדעי המחשב.

מרכז מפת"ח מהווה בית תוכנה לפיתוח מערכות לחימה מבצעיות, מערכות שו"ב, מערכות תקשורת מבצעיות, מערכות סימולציה וסימולטורים, מערכות מידע ואבטחת מידע. עילת ההאקתון הייתה איחוד של שני בתי תוכנה בחיל הים: האחד שעסק ב-IT והשני – במערכות מבצעיות.

בהאקתון השתתפו 150 איש – חיילי חובה, נגדים וקצינים בקבע. רס"ן ויקי, מנהלת קבוצת פיתוח תוכנה במפת"ח, אמרה לאנשים ומחשבים כי "נתנו למתחרים דרור. כותרת ההאקתון הייתה 'ים', בלי הגבלות טכנולוגיות".

ההאקתון ארך כמעט שתי יממות והמתחרים נחלקו ל-35 קבוצות פיתוח, ש-18 מהן הגיעו לבסוף לכדי תוצר. רס"ן ויקי סיפרה כי במקום הראשון זכה צוות פיתוח שעסק בסיווג כלי נשק על גבי ספינה שרואים מרחוק. אז יש לקבוע האם מדובר בספינת אויב או סוחר, ולבחון האם יש עליה כלי נשק ואם כן – אילו. במקום השני זכו שני צוותי פיתוח: האחד פיתח מנגנון מבוסס כלכלה שיתופית לשיפור ההעמסה של מכולות על גבי ספינות, על התהליכים הקשורים לכך, והשני פיתח מערכת לביצוע שיח אוטומטי עם ספינות אחרות.

את צוותי הפיתוח ליוו מנטורים, בעיקר אנשי תוכנה ומנהלים מהתעשייה. רס"ן ויקי ציינה כי "המטרה הייתה ליצור סביבה מאפשרת ליזמות אצל המפתחים. ביומיום הם נדרשים לעסוק במערכות המבצעיות, ומייצרים ערך מבצעי. חשוב לתת להם חופש, על מנת ליצור רעיונות משל עצמם, כדי שנמשיך להיות בחוד החנית של הטכנולוגיה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תום ט

    הם לא חיילים בחובה, זה חיילים שחויבו להגיע

אירועים קרובים