בפעם הראשונה בישראל: AWS משיקה תשתית ענן עם הפעלה מקומית

ענקית הענן השיקה אתמול (ד') בארץ את שירות Amazon CloudFront Edge Location, שמאפשר לארגונים מקומיים הפצת תכנים מואצת ואבטחת סייבר מוגברת

הראל יפהר, מנהל AWS ישראל. צילום: תומר פולטין

ענקית הענן AWS מרחיבה את פעילותה בישראל: אתמול (ד') היא השיקה, בפעם הראשונה, תשתית עם הפעלה מקומית. מדובר ב-Amazon CloudFront Edge Location.

התשתית החדשה כוללת חבילה של שירותים: אינטגרציה עם כוח מחשוב, רישות ושירותי אבטחה כגון מחשוב הענן EC2, שירות האחסון S3, כמו גם Lambda@Edge, Shield, שירות האבטחה AWS WAF (ר"ת Web Application Firewall) וכן AWS Certificate Manager. בכך, ישראל מצטרפת לרשת תשתית הענן הגלובלית של החברה, שכוללת 188 נקודות נוכחות בעולם.

CloudFront הוא שירות CDN (ר"ת Content Delivery Network) מאובטח, עם יכולות תכנות, המאפשרות התאמה קלה למגוון של יישומים. השירות מציע ללקוחות הפצה מהירה של נתונים, וידיאו, אפליקציות וממשקי תכנות (API) למשתמשים ברחבי העולם. הדבר נעשה בהשהיה נמוכה, באמצעות הרחבת רשת ה-CDN, המחוברת לשדרת התקשורת של ענקית הענן, בשילוב השירותים המרכזיים של AWS וממשק פשוט לתכנות.

כך, על פי החברה, ארגונים יכולים, באופן קל ויעיל כלכלית, להעביר תכנים למשתמשים, תוך שיפור בביצועים, רמת אבטחת מידע וזמינות. ב-AWS מבטיחים כי בעקבות השקת השירות המקומי, משתמשי הקצה בישראל יחוו שיפור של עד 75% בביצועים.

"ישראל על מפת התשתית הגלובלית של AWS"

לדברי הראל יפהר, מנהל AWS ישראל, "חברות סטארט-אפ ישראליות, ארגוני אנטרפרייז ולקוחות מהמגזר הציבורי מאמצים את השירותים שלנו בקצב מהיר. אנחנו תומכים בצמיחה זו עם הנוכחות המקומית החדשה. ההשקה שמה את ישראל על מפת התשתית הגלובלית של AWS. נמשיך להשקיע על מנת לענות על הצרכים המתרחבים של לקוחותינו, ולסייע בהאצת המסע שלהם לאימוץ ושימוש בשירותי הענן. נגדיל את הצוות הישראלי של החברה, עם משרות טכנולוגיות ועסקיות נוספות".

מ-AWS נמסר כי "התשתית המקומית של Amazon CloudFront תאיץ את השימוש באפליקציות בישראל של יישומיי מסחר אלקטרוני, חינוך, בידור, גיימינג, בריאות, מדיה, בנקאות ושירותים ממשלתיים. Lambda@Edge, המשולב בחבילת השירות, יאפשר למפתחים ליישם אפליקציות בעלות תגובה מהירה, המאפשרות הרצת קוד ללא שרת, בפריסה גלובלית ומבוזרת. השירות מיועד לתרחישים דוגמת ניתוב חכם, אבטחה, חסימת בוטים ואופטימיזציה של מנועי חיפוש. בנוסף, ארגונים יכולים להגן על האפליקציות שלהם באמצעות שימוש ב-AWS WAF ו-AWS Shield".

בין הלקוחות הישראליים שכבר משתמשים בשירותי AWS או CloudFront נמנים פריון, קלטורה, איירון סורס, IdoMoo, ג'יי פרוג ו-וייבר (Viber). אחד הלקוחות הוא גט, שפועלת ביותר מ-120 ערים בעולם. לדברי איליה מלכין, מנהל ה-DevOps בגט, "באמצעות CloudFront, אנחנו מספקים תוכן סטטי ודינמי, כולל מסרים בזמן אמת והודעות דרך האפליקציה. השקת השירות בארץ תשפר באופן דרמטי חוויה זו עבור משתמשי הקצה. בנוסף, CloudFront מגן על האפליקציות שלנו מפני מתקפות מניעת שירות, DDoS ומתקפות סייבר אחרות, תוך שיפור רמת האבטחה והזמינות של השירות".

AWS פתחה את המשרד הראשון שלה בישראל לפני כחמש שנים. מאז היא הקימה בארץ מרכז מו"פ ובינואר 2015 רכשה את אנפורנה לאבס מיקנעם, שמפתחת פלטפורמות עיבוד ומערכות תקשורת לדטה סנטרים, תמורת 350 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים