אדיר רון מונה למנהל הקוד הפתוח במיקרוסופט למזרח התיכון ואפריקה

רון, שניהל עד כה את הפעילות של חברת הענק בתחום בישראל, יעשה זאת מעתה ב-67 מדינות וישמש חלק ממטה ההנהלה העולמית של החברה ● המינוי בא לאחר ארבע שנים שבהן קידם את תחומי החדשנות והקוד הפתוח של החברה בישראל

אדיר רון, מנהל תחום קוד פתוח למזרח התיכון, אסיה ואפריקה במיקרוסופט. צילום: באדיבות המצולם

אדיר רון, עד כה מוביל פעילות הקוד הפתוח של מיקרוסופט ישראל, מונה באחרונה למנהל אזורי של תחום זה בחברת הענק במזרח התיכון ובאפריקה, וישמש חלק ממטה ההנהלה העולמית של החברה.

במסגרת התפקיד החדש, רון יוביל את תחום הקוד הפתוח במיקרוסופט ב-67 מדינות ברחבי המזרח התיכון, אפריקה וחלקים מאסיה.

רון התחיל את דרכו בעולמות הטכנולוגיה בשירות צבאי ביחידת המודיעין 8200, בין השאר בפרויקט מבוסס קוד פתוח שצה"ל הכניס אל תוך המערכות הצבאיות. ב-2014 הוא הצטרף למיקרוסופט וניהל את קבוצת החדשנות של החברה בישראל, שבין עיסוקיה נמצאים פרויקטים בתחומי הענן והבינה המלאכותית. לפני שלוש שנים הוא נבחר להקים ולנהל את פעילות הקוד הפתוח של מיקרוסופט בארץ.

יישם את האסטרטגיה של נאדלה בעולמות הענן והקוד הפתוח

מינויו של רון לתפקידו האחרון בא על רקע האסטרטגיה שמתווה מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, מכניסתו לתפקיד ב-2014 להתמקדות בעולמות הענן והקוד הפתוח. בקרוב לשש שנות כהונתו קפץ שווי השוק של החברה ליותר מטריליון דולר וברבעון המדווח האחרון צמחו עסקי השירותים של הענקית מרדמונד, ובמרכזם הענן שלה, Azure, בקרוב ל-30%.

כמו כן, באחרונה פורסם כי מיקרוסופט מטמיעה יותר מערכות לינוקס מאשר את Windows הוותיקה שלה. רון היה בין מובילי יישום האסטרטגיה הזו בישראל, שכחלק ממנה הפכה מיקרוסופט מחברה שמתחרה בקוד הפתוח לכזו שמשתפת פעולה עם הקהילה הענפה שפועלת בתחום – כולל בישראל. בשנה שעברה אירח רון את נשיא לינוקס העולמית, ג'ים זמלין, לאירוע משותף ראשון בעולם של הקרן ומיקרוסופט, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ושבו נחשפו מיטב הטכנולוגיות והפרויקטים המשותפים שלהן בעולם הענן.

כמו כן, רון פעל, יחד עם העובדים שתחתיו בעולמות הבלוקצ'יין, לימודי המכונה, המציאות הרבודה והקוברנטיס – תחום שהפך לדגל של קבוצת הקוד הפתוח בישראל. הוא אף אירח את מייסדי פרויקט הקוברנטיס בישראל, לטובת שיתופי פעולה מקומיים עם הקהילה המקומית.

ב-2018 הוא נבחר רון לייצג את קטגוריית ההיי-טק התאגידי במסגרת המנהיגות הצעירה של ועידת ישראל לעסקים (פרויקט 40 מתחת ל-40) ואף נבחר לאחד מ-100 האנשים המשפיעים בישראל מטעם ארגון הדיגיטל הישראלי. כמו כן, עד לא מכבר הוא שימש כמנהל ארגון הלהט"בים של מיקרוסופט באזור EMEA.

רון אמר לאנשים ומחשבים כי "ההשקעות העצומות של מיקרוסופט בעולם הקוד הפתוח, ענן ה-Azure ורכישת גיטהאב מיצבו את התחום בליבת העשייה והחדשנות של החברה. אני בטוח שה-Best Practices שאיפיינו את העשייה בישראל יסייעו משמעותית בקידום אסטרטגיית הקוד הפתוח במדינות נוספות באזור. זו התרגשות גדולה וזכות עצומה להצטרף למטה החברה הגלובלי של מיקרוסופט, ולהוביל את מהפכת הקוד הפתוח שלה במדינות נוספות ברחבי העולם".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאור

    מגיע לו בטירוף!! אחד המנהלים הכי מוכשרים, מקצועיים ואינטליגנטים במיקרוסופט - עשה מהפכה מטורפת בעבודה עם קוד פתוח בישראל. כל הכבוד ואל תשכח אותנו

אירועים קרובים