חברות בתחום האי-קומרס? דואר ישראל והדואר בשווייץ מחפשות אתכן

חברת דואר ישראל יצאה בקול קורא לאיתור חברות טכנולוגיות שיש להן פתרונות בתחומי המסחר ברשת והלוגיסטיקה, שייבחנו על ידי גופי הדואר בשתי המדינות ● במקביל, הדואר יקים בקרוב מרכז חדשנות בתל אביב

האם זה מה שיסייע לקצר את זמן ההגעה של דברי הדואר? צילום אילוסטרציה: BigStock

חברת דואר ישראל פרסמה בימים האחרונים קול קורא לחברות טכנולוגיות ישראליות, שמטרתו איתור פתרונות בתחומי האי-קומרס והלוגיסטיקה, שייבחנו במשותף על ידו ועל ידי הדואר בשווייץ. זאת, כחלק מהסכם שיתוף פעולה שעליו חתמו חברות הדואר בשתי המדינות.

הקול הקורא כולל פירוט של מגוון השירותים והאתגרים ששני הגופים מעוניינים בפתרונות עבורם. לדוגמה, הם מחפשים פתרונות להחזרה ולשילוח של חבילות, מיון וסיווג חכמים, ניהול תורים ועומסים, כיצד ייראה סניף הדואר החדש, תהליכי אוטומציה ודיגיטציה מלאים, רובוטים, חנויות שאינן מאוישות, מכס, בינה מלאכותית, אופטימיזציה וניהול נפחים בסחר הבינלאומי, ולשירות ללקוחות דיגיטל.

לוח הזמנים די צפוף: המועד האחרון להגשת ההצעות הוא ה-21 באוגוסט. בחודש ספטמבר, לאחר הליך סינון ובחירה ראשוני שיתבצע על ידי הדואר, יוזמנו הסטארט-אפים המתאימים להציג את הפתרונות בפני הנהלות שתי החברות. המיזמים שייבחרו יוזמנו לבצע פיילוט עם דואר ישראל. תהליך דומה ייעשה על ידי הדואר בשווייץ, והחברה שתיבחר תוזמן לשם, לסדנה על חשבון השווייצרים, כדי לבדוק אפשרויות לשיתופי פעולה.

על פי תנאי הקול הקורא, כל אחת מחברות הדואר יכולה לבחור חברה אחת, ולא מן הנמנע שהן יבחרו באותה החברה. השווייצרים יעניקו כמה עשרות אלפי יורו לחברה שתיבחר, ואילו החברה בישראל תוכל לגייס מימון דרך רשות החדשנות. במקביל, על פי החלטת ממשלה שהתקבלה לא מכבר, לדואר יש אפשרות להשקיע בחברות חיצוניות שמציעות פתרונות שתואמים את צרכי החברה.

במקביל, דואר ישראל נמצאת בימים אלה בשלבים של סגירת מכרזים להקמת מרכז חדשנות, שם יוכלו החברות שייבחרו לעבוד ולפתח את הפתרונות שלהן. המרכז ימוקם במגדל שלום בלב תל אביב, סמוך לסניף הדואר הגדול שקיים שם – וזאת כדי לאפשר לחברות להיות קרובות לשטח ולעמוד מקרוב אחר הצרכים והדרישות.

"חלק מיצירת שיתופי פעולה עם גופי דואר בעולם"

"חברות הדואר בעולם עוסקות ביצירת התשתיות של המחר ומתן מענה לצרכים המשתנים במרחב שבין הפיזי לדיגיטלי", אמרה מאיה קלדרון, סמנכ"לית החדשנות והפיתוח העסקי בדואר ישראל, שמובילה את המהלך. "כולנו צורכים שירותים אונליין ועדיין, רבים משירותים אלה דורשים תשתית ופריסה פיזית נרחבת. שירותי הדואר ממוקמים בצומת של שני תחומים אלה, תוך מגע ישיר עם משקי הבית והעסקים ועם משרדי הממשלה, בשילוב יכולות פיננסיות ובנקאיות, ויכולות משלוח רחבות בארץ ובעולם".

מאיה קלדרון, סמנכ"לית החדשנות והפיתוח העסקי בדואר ישראל. צילום: יחיאל ינאי

מאיה קלדרון, סמנכ"לית החדשנות והפיתוח העסקי בדואר ישראל. צילום: יחיאל ינאי

היא הוסיפה כי "שיתוף הפעולה עם הדואר השווייצרי הוא חלק מתהליך פיתוח ויצירת שיתופי פעולה של דואר ישראל עם חברות בארץ ובעולם. הכוונה היא ליצור אקו-סיסטם סינרגטי עבור קהילות שעוסקות בתחומי הסחר – הקמעוני והמקוון, בשילוב ממשקים רבים נוספים – תחבורה חכמה, בנקאות וכדומה".

לדברי דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, "שיתוף פעולה זה מהווה הזדמנות אדירה לסטארט-אפים הישראליים לקחת חלק בעולם הלוגיסטי הגלובלי של חברות הדואר בארץ ובעולם, ולשתף פעולה הן אתנו והן עם הדואר השוויצרי".

חברת הדואר השווייצרית היא אחת מחברות הלוגיסטיקה המתקדמות והחדשניות בעולם. היא מונה כ-58 אלף עובדים ומהווה המעסיק השלישי בגודלו בשווייץ. מעבר לעיסוק העיקרי בתחום הדואר, לחברה פתרונות פיננסיים, שירותי אוטובוסים, פתרון להצבעה אלקטרונית, חברת טרנספורמציה דיגיטלית, פתרונות מיקור-חוץ לתהליכים עסקיים ועוד. חברת הדואר השווייצרית היא הבעלים של חברות לוגיסטיקה בשווייץ, גרמניה, צרפת, איטליה, בריטניה, סינגפור וארצות הברית, ושותפה עם חברת הדואר הצרפתית לחברת השילוח אסנדיה. ב-2018 חילק הדואר במדינת האלפים 1.898 מיליארד מכתבים ו-138 מיליון חבילות, הכנסותיה הסתכמו ב-7.691 מיליארד פרנק שווייצרי (שהם 27.34 מיליארד שקלים) ורווח נקי של 405 מיליון פרנק שווייצרי (שהם 1.44 מיליארד שקלים).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים