שויד: "חברות מעסיקות פצצות אבטחה מהלכות – ולא נערכות כראוי"

המובייל הוא אחד האיומים המרכזיים על ארגונים - אבל הם עדיין לא שמים לכך את תשומת הלב המספיקה, אמר גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, במסיבת העיתונאים הרבעונית של החברה ● צ'ק פוינט הציגה רבעון שני ברציפות של קיטון ברווחים, לצד עלייה בהכנסות

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

"המובייל הוא אחד האיומים המרכזיים של חברות, המכשירים של העובדים הם פצצת אבטחה מהלכת – אבל הן עדיין לא נערכות לכך בצורה הראויה. אני מתקשה להבין את זה", כך אמר גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, במסיבת העיתונאים הרבעונית שענקית האבטחה הישראלית ערכה היום (ד'), עם פרסום הדו"חות הכספיים שלה.

שויד העלה שתי סיבות אפשריות לכך: "בהרבה מקרים, המובייל מתנהל בצורה עצמאית מה-IT של החברה. בנוסף, רוב המכשירים שייכים לעובדים ולא לחברה, וחברות הרבה פעמים מרגישות שמאוד קשה להן להתעסק במכשירים פרטיים של אנשים. זה מחסום פסיכולוגי".

הוא ציין את אחד מאיומי הסייבר המרכזיים שנתגלו באחרונה – הנוזקה ב-Google Play, חנות המשחקים של גוגל, שמסוגלת להשתלט על הסמארטפונים שלנו. בשלב זה, אמר שויד, היא מחדירה למכשירים האלה פרסומות, אולם הנוזקה מסוגלת גם לגנוב מידע, להאזין לשיחות ועוד. מתקפה שנייה שהוא הזכיר הייתה על אלקטרוניק ארטס, שהוציאה את המשחק הפופולרי אפקס לג'נדס. שויד ציין גם את ה-"התעוררות" של הרגולטורים, שהטילו רק בשבועות האחרונים קנסות בולטים בגין הפרות של אבטחת מידע על שלוש חברות – בריטיש איירווייז, מריוט והקנס האחרון – על אקוויפקס.

רבעון מעורב

הדו"חות הכספיים שפרסמה צ'ק פוינט מראים כי היא סיימה את המחצית הראשונה ואת הרבעון השני של השנה עם עליות בהכנסות לצד ירידות ברווח הנקי. מדובר ברבעון שני ברציפות של ירידה ברווחי ענקית אבטחת המידע הישראלית. עם זאת, התוצאות עקפו במעט את תחזיות האנליסטים.

לפי הנתונים, הכנסות החברה עלו ברבעון ב-4% לכמעט חצי מיליארד דולר – 488 מיליון. בחצי השנה הן רשמו עליה בשיעור דומה והגיעו לכ-960 מיליון דולר. החברה רשמה גידול בהכנסות בכל האזורים הגיאוגרפיים, כולל עלייה דו ספרתית באסיה.

הרווח הנקי לפי GAAP צומצם ברבעון בכ-7% ל-185.5 מיליון דולר ובמחצית – בכ-5% ל-365.5 מיליון. שלא לפי GAAP הוא ירד ברבעון בקצת יותר מ-3% ל-211.5 מיליון דולר ובמחצית – בשיעור דומה, ל-417 מיליון. הרווחים למנייה ירדו אף הם – מ-1.24 דולר ל-1.21 דולר ברבעון השני ומ-2.4 דולר ל-2.36 דולר במחצית. שלא לפי GAAP דווקא נרשמו עליות קלות בסעיף זה: ברבעון הוא עמד על 1.38 דולר ובמחצית – על 2.69 דולר.

ירידות נרשמו גם ברווח התפעולי: זה קטן בשלושת החודשים האחרונים בכ-5% ל-213 מיליון דולר ובששת החודשים האחרונים – בכ-4% ל-418.6 מיליון.

בצ'ק פוינט מבליטים את העלייה של 13% בהכנסות הרבעוניות שלהם ממכירת רישיונות, ובכלל זה בפתרון מניעת האיומים המתקדם ובמוצרים מבוססי הענן של החברה. שויד ציין גם את הפתרון מבוסס הבינה המלאכותית של ענקית האבטחה הישראלית למניעת מתקפות יום אפס. הוא הסביר את הירידה ברווחי בגידול בהוצאות, עקב גיוסי עובדים חדשים, כנסים ברחבי העולם והשקעה בשיווק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים