מסמכים פנימיים חושפים: וואווי משתפת פעולה עם צפון קוריאה בחשאי

לפי מסמכים שהגיעו לידי הוושינגטון פוסט, שיתפה וואווי פעולה בסתר עם חברה בבעלות הממשל הסיני שבנתה את הרשת בצפון קוריאה, אחת המדינות המוחרמות ביותר בעולם ● וואווי מסרה כי "לחברה אין נוכחות עסקית בצפון קוריאה", אך לא הכחישה את הידיעה ולא חלקה על אמינות המסמכים

קשורה הדקות לממשל הסיני. וואווי

ענן החשדות נגד וואווי הולך ומתרחב: מסמכים פנימיים ועדויות שהגיעו לידי הוושינגטון פוסט חשפו, כי ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי הפרה את החרם האמריקני והייתה מעורבת בסתר בסיוע לממשל בצפון קוריאה בבנייה ובתחזוק הרשת הסלולרית המסחרית בדיקטטורה הקומוניסטית הידועה לשמצה.

המסמכים מעידים, כי וואווי שיתפה פעולה עם חברה בבעלות הממשל הסיני בשם Panda International Information Technology במשך שמונה שנים ובכמה פרויקטים, אם כי לא ממש ברור מה היה חלקה של וואווי בשיתוף הפעולה. המסמכים נמסרו לוושינגטון פוסט על ידי אנשים שהאמינו כי יהיה בהם עניין ציבורי, כולל עובד וואווי לשעבר, והם כוללים הזמנות עבודה, חוזים וחשבוניות.

דובר של וואווי הגיב לידיעה ומסר, כי לחברה "אין נוכחות עסקית בצפון קוריאה", אך סירב להשיב על שאלות מפורטות יותר האם ביצעה שם וואווי עסקים בעבר, ישירות או בעקיפין. הדובר גם לא חלק על אמינות המסמכים, אם כי סירב  לאשר את אמינותם, והוסיף, כי "וואווי מחויבת לציית לכל החוקים והתקנות בכל המדינות והאזורים שבהם היא פועלת, כולל כל חוקי הפיקוח על הייצוא והעונשין והתקנות של האו"ם, של ארצות הברית ושל האיחוד האירופי".

החשיפה החדשה מסבכת עוד יותר את וואוי, שכבר שקועה עמוק בבוץ מול הממשל האמריקני על רקע הכללתה ב"רשימה שחורה" של חברות שחל איסור למכור להן טכנולוגיות אמריקניות בשל חששות לפגיעה בביטחון הלאומי, מלחמת הסחר בין שתי הכלכלות, וגם בקשר לאישומים הפליליים נגד סמנכ"לית הכספים שלה ובתו של מייסד החברה, מנג ואנזו, המואשמת בהונאת בנקים אמריקניים ובכך שהפרה את החרם על אירן ומכרה לה מוצרים, וממתינה בקנדה להחלטה על הסגרתה לארצות הברית.

משרד המסחר האמריקני כבר חקר בעבר את קשריה של וואווי לצפון קוריאה. לפי דיווח ב-2016 של הניו יורק טיימס, הגיש המשרד בקשות לזימון עדים כדי לקבל מידע על ייצוא טכנולוגיות אמריקניות למדינות שחל עליהן אמברגו, בהן גם צפון קוריאה. לפי הדיווח הנוכחי בפוסט, החקירה הזאת עדיין פתוחה, למרות שמשרד המסחר לא קשר באופן פומבי בין וואווי לצפון קוריאה.

בהתחשב בתמונה הכללית, הגילויים הללו מוסיפים עוד תהיות האם וואווי, שמשתמשת במוצריה בטכנולוגיות אמריקניות, הפרה את תקנות הייצוא של ארצות הברית, וסיפקה ציוד לצפון קוריאה, שחלות עליה סנקציות בינלאומיות מחמירות בשל תוכנית הנשק הגרעיני שלה והפרות של זכויות אדם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים