זה לא נגמר עד ש… ברודקום עדיין מעוניינת לרכוש את סימנטק

ברודקום עדיין רוצה למצוא דרך להתקדם עם רכישת סימנטק, ושני הצדדים עשויים לדון בפער בן המיליארדים, המצוי בין השתיים בדבר מחירה של הנרכשת, כך טוען הפייננשל טיימס

המשא ומתן ממשיך? צילום אילוסטרציה: BigStock

זה לא נגמר עד שזה לא נגמר: יממה לאחר הדיווח על פיצוץ העסקה לרכישת סימנטק על ידי ברודקום, מסתבר שאין המדובר בסוף פסוק.

ברודקום עדיין רוצה למצוא דרך להתקדם עם רכישת סימנטק, ושני הצדדים עשויים לדון בפער בן המיליארדים, המצוי בין השתיים בדבר מחירה של הנרכשת, כך על פי הפייננשל טיימס.

בנקים בהיכון – למקרה שהעסקה הענקית תתממש

ברודקום

ברודקום

יותר מ-20 בנקים עדיין עומדים במצב של המתנה לרכישת הענק, הגדולה ביותר אי פעם בעולם אבטחת המידע והגנת הסייבר. זאת, למקרה שמצב המשא ומתן ישתנה וברודקום תזדקק למזומנים לטובת הרכישה העתידית. מניית סימנטק חוותה נפילה במחירה לאחר ש-CNBC דיווחה שלשום (ב') כי העסקה, שנעצרה, יכולה להוות אמצעי לחץ על מועצת המנהלים של סימנטק, לפי מה שאמרו מקורות לעיתון הכלכלי.

 על פי בלומברג, השיחות בין ברודקום לסימנטק עשויות להתחדש, אם שני הצדדים יהיו מוכנים להתפשר על המחיר, או אם סימנטק תהיה תחת לחץ מספיק כדי לבחון מחדש הצעות נוספות של ברודקום. ברודקום וגם סימנטק לא הגיבו לדיווחים.

ברודקום הסכימה לשלם 28.25 דולר למניה עבור סימנטק, נתון המשקף את שווייה של ענקית אבטחת המידע ב-17.5 מיליארד דולר, או 20 מיליארד דולר, כולל החובות שלה, כך דיווחו הפייננשל טיימס ובלומברג. אבל כאשר ברודקום סיימה את בדיקת הנאותות של סימנטק בסוף השבוע האחרון, היא גילתה מידע חדש, שהניע אותה לנסות לחתוך את מחיר הרכישה ביותר מ-1.5 דולרים למניה. סימנטק, לעומת זאת, סירבה לקבל הצעה של פחות מ-28 דולר למניה. לכן התפוצצה העסקה, שהייתה אמורה להתפרסם כבר אתמול (ג').

בטרם הפיצוץ, סימנטק עמדה על כך שהרכישה תיעשה לפי מחיר של לכל הפחות 28 דולרים למניה, נתון המקנה לה שווי של 22 מיליארד דולרים. ברודקום סירבה למחיר זה, והציעה רק 19 דולרים למניה, נתון המשקף שווי של 18-19 מיליארד דולרים.

ברודקום רוצה לפעול לא רק בעולם החומרה

סימנטק

סימנטק

הרכישה הייתה צפויה להיות חלק מרצונה של ברודקום להפוך לחברה הפועלת לא רק בעולם החומרה. סימנטק היא חברת אבטחת המידע הגדולה בעולם, ולה יותר מ-350 אלף לקוחות ארגוניים ו-50 מיליון משתמשים.

בתחילת החודש דווח שברודקום נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת סימנטק תמורת סכום של כ-15 מיליארד דולר.

המהלך של ברודקום, לו היה מתממש, מסמל את תנועתה של ענקית השבבים לעבר עולמות התוכנה, לאחר שבשנה שעברה עצר ממשל טראמפ את הצעתה לרכוש את היריבה שלה, קוואלקום. העצירה באה אחרי שוועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC, בחנה את הטקטיקה של ברודקום סביב מכירות המעבדים שלה – חקירה שהפילה את מניית ברודקום בכ-10% באותו היום.

הוק טאן, מנכ"ל ברודקום, ידוע בשוק כמנהל המטפל בצורה טובה בעסקי התפעול של החברה. הוא הרחיב את החברה והפך אותה לאחת מיצרניות השבבים הגדולות בארצות הברית, דרך שורת עסקות ענק. כך, במחצית יולי 2018, הודיעה יצרנית השבבים כי היא קונה את CA Technologies – המתמחה בפיתוח תוכנות ארגוניות, כולל למערכות מיינפריים, בעסקת מזומן של 18.9 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים