שר החינוך הביע תמיכה בטיפולי המרה – וזכה לביקורת רבה ברשת

השר, הרב רפי פרץ, טען כי ניתן "לרפא" נטייה מינית הומוסקסואלית ● הגינויים נגד דבריו המקוממים והקריאות לפיטוריו לא איחרו לבוא ומילאו את הרשתות החברתיות

גאים ומחשבים - על גאווה והכלה בחברות היי-טק. צילום אילוסטרציה: BigStock

שר החינוך, הרב רפי פרץ, "זוכה" החל משעות הערב המוקדמות אמש (ש') לקיתונות של ביקורת ברשתות החברתיות, בעקבות התבטאותו בעד טיפולי המרה ללהט"בים, שנאמרה בערוץ 13. בראיון לתכנית פגוש את העיתונות ציין פרץ כי הוא אף ביצע בעצמו טיפולים כאלה לתלמיד שלו שפנה אליו.

פוליטיקאים רבים השתמשו בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלהם על מנת לגנות את הדברים, וחלקם אף כדי להביע שאט נפש מהם. הגינויים היו משני צדי הקשת הפוליטית: נוסף על ההוקעה מפוליטיקאים מהשמאל, הם זכו לגינויים מראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומשר המשפטים, אמיר אוחנה – שהוא הומו גלוי. צייצנים משמאל ביקרו את הגינוי של נתניהו בטענה שהוא רפה ושהקואליציה הצביעה נגד הצעות חוק שבאו לאסור על טיפולים אלה. ארגוני הקהילה הגאה קראו לנתניהו לפטר את תפקידו ועמדו על הנזק הרב שנגרם כתוצאה מטיפולי המרה. ברשת אף החלה להתארגן הפגנה שתתקיים הערב מול בניין הממשלה בקריה בתל אביב.

גם כמה סלבריטאים ועיתונאים צייצו נגד דבריו של פרץ. כך, ליאור שליין, מנחה התכנית גב האומה – שמשודרת אף היא בערוץ 13 – הציע לשר החינוך להתחיל את טיפולי ההמרה ברב מוטי אלון, שנחשד בעבר בביצוע עבירות מין במספר תלמידים שלו. היו גם כאלה שקבלו על כך שהגינויים הם על דבר "שולי" שנאמר בראיון ולא על התמיכה שהוא הביע במהלכו בסיפוח השטחים.

יצוין כי בהמשך הערב הוציא פרץ "הבהרה" שלפיה הוא משמש שר החינוך של כלל ילדי ישראל ושהוא לא קורא לשלוח להט"בים לטיפולי המרה.

טיפולי המרה הם למעשה "ייבוא" מחוגים נוצריים, בעיקר מארצות הברית, והם נעשים בדרך כלל באמצעות שיחות אחד על אחד (ולעתים גם סדנאות), שמטרתן לדכא את היצר המיני של המטופל. רבים, ובעיקר דתיים, פונים למפלים בשיטות אלה, על מנת "להירפא" ממה שהם תופסים כ-"מחלה" או "בעיה". היעילות של הטיפולים הללו לא הוכחה. נהפוך הוא, אגודות מרכזיות של פסיכולוגים ופסיכיאטרים, כולל בישראל, הצביעו על כך שהם גורמים נזקים נפשיים חמורים למטופל, ובתקופתה של יעל גרמן כשרת הבריאות, המשרד אף הוציא אזהרה מפניהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים