תביעה נגד סמסונג באוסטרליה: עמידות מכשירי הגלאקסי במים – פרסום שקרי

התביעה טוענת כי בניגוד לפרסומות, שמציגות אנשים המשתמשים במכשיריה בסוגים שונים של מים, התקן קובע במפורש כי הקצאתו מבוססת על בדיקות במים מתוקים בלבד בתנאי מעבדה ● עוד נטען, כי סמסונג סירבה לכבד תעודות אחריות של מכשירים שניזוקו בעקבות שימוש במים ● וגם: תוצאות הרבעון השני לא מבשרות טוב

סמסונג

הרגולטור האוסרטלי הגיש תביעה נגד ענקית הסלולר סמסונג, הנוגעת לפרסומיה על עמידות מכשיריה למים, וטוענת כי הפרסום שקרי ומטעה. "הפרסומות השקריות והמטעות של סמסונג תיארו את מכשירי גלאקסי של סמסונג כמתאימים לשימוש… בסוגי מים שונים, כולל מי אוקיינוס ובריכות שחייה, וכי הם לא יושפעו מחשיפתם למים", ציין יו"ר ועדת התחרות והצרכנות האוסטרלית, רוד סימס, בהצהרה שפרסם.

בתביעה מוזכרות יותר מ-300 פרסומות של החברה בטלוויזיה, ברדיו וברשתות החברתיות מאז פברואר 2016, הנוגעות ל-25 דגמים של גלאקסי, בהם הנוט 7, ה-A8 וסידרת S10 האחרונה.

התביעה טוענת. כי הפרסומות של החברה הציגו אנשים המשתמשים במכשיר בבריכות ובמי ים, למרות שתקן IP68, שסמסונג מתגאה שמכשיריה עומדים בו, מדבר במפורש על מים מתוקים. בתיעוד הרשמי לקביעת רמת התקן מוזכר במפורש, כי הבדיקות להקצאת תקן נערכות בתנאי מעבדה והמכשירים אינם נבדקים בבריכות שחייה ובמי ים, ולכן התקן מדבר רק על מים מתוקים.

לפי התביעה, לסמסונג אין "בסיס" הגיוני לטענותיה שמכשירי הטלפון שלה עמידים למים, משום שהחברה סירבה לכבד תעודות אחריות של כמה מכשירים, שניזוקו בעקבות שימוש במים. יתרה מכך הרגולטור ציין גם, כי פרסומיה של סמסונג סותרים את האזהרה שהיא עצמה פרסמה באתר שלה, כי הגלאקסי S10 החדש "אינו מומלץ לשימוש בים או בבריכה".

אם תתקבל התביעה בבית המשפט, תהיה סמסונג צפויה לקנסות של מיליוני דולרים. בעקבות שינוי בחוק האוסטרלי, הקנס המירבי על כל הפרה לאחר ספטמבר 2018 הוא כ-10 מיליון דולר אוסטרליים (שבעה מיליון דולר אמריקניים).

צניחה ברווחים

בתוך כך, נראה שהתוצאות הכספיות של החברה לרבעון השני של 2019 לא מבשרות טוב: בסוף השבוע פרסמה ענקית הסלולר הדרום קוריאנית הערה למשקיעים, כל עך שרווחיה לרבעון השני של השנה יירדו ב-56% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת, כתוצאה מדרישה חלשה בשווקים לשבבי זיכרון ולסמארטפונים.

גם ברבעון הקודם צנחו רווחי החברה, לרמה הנמוכה ביותר מאז סוף 2016, כאשר התמודדה עם התוצאות של תקלת הנוט 7 המתפוצץ.

לדברי אנליסטים, הצניחה בדרישה לשבבי זיכרון יצרה סביבה קשה עבור החברה, כשגם מכירות סידרת הדגל האחרונה שלה לא סייעו. אבל מנגד, נראה שמכירות סמסונג לארצות הברית תושפע לטובה בעקבות החרם שהוטל על וואווי, וצפוי כי מכשירי החברה, כמו גם עסקי ציוד הרשתות שלה, יזכו לצמיחה במחצית השנייה של השנה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים