פייסבוק, אינסטגרם ו-ווטסאפ: תקלות קשות שנמשכו 12 שעות ותוקנו בלילה

רק בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר - על פי אתר המעקב אחרי שירותים אונליין DownDetector - פסקו מיליוני הדיווחים של משתמשים מתוסכלים על הפרעות חמורות בשירותים שבבעלות הענקית ממאנלו פארק ● פייסבוק הסבירה כי חוותה ביצועים חלשים בנקודות הקצה של ממשק ה-API שלה

Facebookdown#. צילום אילוסטרציה: BigStock

אתמול, בסביבות השעה 15:00 לפי שעון ישראל החלו גולשים ומשתמשים בכל רחבי העולם, כולל בארץ, לחוות תקלות בשירותים שנמצאים בבעלות פייסבוק: שירות הליבה שהוא הרשת החברתית הדומיננטית שבה משתמשים כ-2.5 מיליארד בני אדם בעולם, הרשת החברתית השנייה בגודלה, אינסטגרם, המבוססת על צילומים וסטוריז, ושירות העברת ההודעות המידיות, ווטסאפ. כעבור כ-12 שעות של הפרעות קשות הודיעה החברה האם ששוכנת במטה בקליפורניה שהתקלה תוקנה.

על פי אתר DownDetector, שבו מדווחים משתמשים על הפרעות בשירותים אונליין, עיקר הבעיות התבטאו בכל הקשור בתמונות – העלאה, שליחה או צפייה בהן – ועל שכמותן העידו 86 אחוז מהמדווחים; בעיות בפיד החדשות הופיעו רק אצל 8 אחוזים מהמדווחים לאתר; ובעיות בכניסה לשירות רק אצל 4 אחוזים מהמשתמשים.

"מצטערים על הטרחה"

משתמשים מתוסכלים ואף מיואשים שפכו את מר לבם בשירות היציב שסיפקה טוויטר. ההאשטאגים Facebookdown# ו-instagramdown# זכו לאינספור הופעות ברשת המצייצת, כשמשתמשים ברחבי העולם כולו דיווחו על כך שהיישומים נתקעים ולא משתפים איתם פעולה.

גם פייסבוק בחרה לתקשר עם ה"לקוחות" דרך חשבון הטוויטר שלה וצייצה: "אנו מודעים לכך שחלק מהאנשים מתקשים להעלות או לשלוח תמונות, סרטונים וקבצים אחרים באפליקציות שלנו, אנו מצטערים על הטרחה ועובדים להחזיר את הדברים למצב הרגיל במהירות האפשרית".

בדף הסטאטוס שלה כתבה פייסבוק הסבר טכני מסוים לאירועים וציינה כי מדובר בהפסקת פעילות "חלקית" ושהשירות חווה "ביצועים חלשים בממשק ה-API שלנו".

כדאי לזכור כי שלושת השירותים הללו – שכל כך הרבה אנשים ברחבי העולם משתמשים בהם על בסיס יומיומי ולפעמים אף שעתי, כדי לתקשר עם מכרים וחברים (פיזיים או ווירטואליים), ועל מנת להעביר זה לזה מידע (החל בכזה טריוויאלי וכלה באינפורמציות ברמת הסקופ) – כבר נתקלו יחדיו בבעיות קשות דומות בחודשים אפריל ומרץ השנה, כמו גם בספטמבר אשתקד.

אפשר שהעובדה ששלושה שירותים כה חיוניים נמצאים בידיים ריכוזיות של חברה אחרת ענקית, ופועלים על שרתיה יחד, נמצאת בעוכרי העולם גם באספקט הזה? פייסבוק – שמפסידה כסף רב מהפסקות שכאלו בעיקר בשל אובדן פרסומות – לא התייחסה להשלכות הללו ורק ציינה בשעות הלילה הקטנות בדף הטוויטר שלה ש"מוקדם יותר היום, אנשים ועסקים רבים נתקלו בבעיות בהעלאה או בשליחה של תמונות, סרטונים וקבצים אחרים באפליקציות ובפלטפורמות שלנו. הבעיה נפתרה מאז ואנחנו אמורים לחזור ב-100% לכולם. אנחנו מתנצלים על אי הנוחות"

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים