"הדרך להתמודדות עם צוותי הפיתוח והבדיקות בעידן החדש – המישחוק"

"ניהול קבוצות עובדים גדולות, העוסקים בביצוע משימות מורכבות ולא הומוגניות - זו משימה מאתגרת; פערי הגילאים, ההשכלה והסטנדרטים בין העובדים, והעובדה שחלק ניכר מהם הם צעירים, עם דרישות וציפיות שונות, מוסיפה לאתגר ממד נוסף", אמר עומר דרור, מנהל V-NESS , חטיבת הבדיקות של נס

עומר דרור, מנהל V-NESS , חטיבת הבדיקות של נס. צילום: יח"צ

"ניהול קבוצות עובדים גדולות, העוסקים בביצוע משימות מורכבות ולא הומוגניות – זו משימה מאתגרת. פערי הגילאים, ההשכלה והסטנדרטים בין העובדים, והעובדה שחלק ניכר מהם הם צעירים, עם דרישות וציפיות שונות, מוסיף לאתגר ממד נוסף. חלק מהמענה לרתימת כלל העובדים למשימות הרבות – הוא הכנסת היבטים של מישחוק, גיימיפיקציה", אמר עומר דרור, מנהל V-NESS , חטיבת הבדיקות של נס.

דרור דיבר בפתח אירוע לקוחות שערכה החברה ביום ה' האחרון ל-80 סמנכ"לי פיתוח, בדיקות ומנמ"רים בכירים. המפגש נערך במרינה בהרצליה ודן בהטמעת מישחוק בתהליכי בדיקות.

"כיום", אמר דרור, "יש לארגונים קבוצות גדולות, העוסקות במגוון רחב של משימות מורכבות, עם הרבה מאוד אינטראקציות בין החברים בקבוצה ומול קבוצות חיצוניות, כגון הפיתוח, האפיון, והמשתמשים. כל אחד מהבודקים נדרש לטפל בו זמנית במספר נושאים גדול, עליו לתעדף את משימותיו ולתכנן את לוחות הזמנים. כיום, העובדים מחפשים אתגרים חדשים בקצב מהיר יותר, הם רוצים סיפוק מידי לצד משוב מידי, ואם לא יקבלו – יחושו זנוחים. עליהם להבין שיש להם ערך ושהם יוצרים ערך. נדרשת תקשורת קבוצתית, לקבלת פתרונות מעמיתים".
מנהלים, אמר דרור, "צריכים למקד את העובדים במטרות האישיות והצוותיות ולשפר את הנעת העובד למטרות האישיות והקבוצתיות. בנוסף, העובד 'החדש' מצפה ללימוד מתמיד ולהתפתחות ותפקיד ראש הצוות הוא לאפשר לעובד לשפר את רמתו המקצועית".

תהליך הבדיקות כמשל למירוץ מכוניות

המענה לכלל האתגרים האלה, ציין דרור, "הוא בהכנסת אלמנטים של משחק, תחרות ופרסים – לעשייה היומיומית. אנו מייצרים משחק תחרותי: כל שבוע התחרות מתחילה מחדש, וכל אחד מהעובדים רואה עצמו במעין מירוץ מכוניות, כמה נקודות צבר, כמה התקדם, מה מצבו בהשוואה לעמיתיו, ומה מצב צוותו לעומת צוותים אחרים. ב-14 שלבי המשחק, העובד צובר נקודות על בסיס השלמת משימות דליברי ולימוד, במעבר בין השלבים במשחק הנקודות מומרות למטבעות זהב, שניתן לרכוש בהם גאדג'טים בחנות וירטואלית. זה מייצר תחרות בריאה בין אנשים ואווירה כיפית ונינוחה".

"בחרנו בפלטפורמה של GameEffective והתאמנו אותה לצרכים של ארגוני בדיקות ופיתוח". לדבריו, "ב- EffectivNess יש תוכן מקצועי רב. חלקו הוא תוכן חובה וחלקו להעשרה. לעובד חדש המגיע לפרויקט בדיקות, יש אוסף לומדות וקורסים שעליו ללמוד, והוא מתוגמל על הלמידה והמבחנים. יש לנו קטלוג קורסים עשיר וכל ראש צוות מחליט מה חובה ומה רשות. המתודולוגיה שפיתחנו היא של מיקרו-למידה, שברנו תכנים גדולים ליחידות של 5-10 דקות, כי זה הקשב הממוצע של דור ה-Y. בנוסף, המערכת מאפשרת פרגון הדדי בין האנשים".

כלל ההיבטים במערכת, הסביר, "מביאים לגישור בפערי הידע בין העובדים השונים, ומייצרים דיאלוג בטווחים קצרים, עם משובים שוטפים".

ד''ר אייל רונן , פסיכולוג ארגוני. צילום: יח"צ

ד"ר אייל רונן , פסיכולוג ארגוני. צילום: יח"צ

"יש לנו היום יותר מ-800 מומחי בדיקות, מתוכם יותר מ-600 נמצאים בקבוצות בודקים גדולות ובינוניות. ניהול של כה הרבה אנשים דורש התייחסות לתהליכי גיוס, שימור והנעת עובדים. התחלנו בהטמעת המערכת באתרים הגדולים שלנו, בגופי פיננסים והיי-טק, ואנו בתהליכי הטמעה בארגונים קטנים יותר", אמר דרור.

"המערכת גמישה ומאפשרת לנו להתאים את סוגי המשימות ותדירותן לאופי המקום, המנהל והבודקים", סיכם דרור, "המערכת יודעת להתחבר למערכות הניהול של הבדיקות והפיתוח, ולשאוב מהן נתונים תפעולים. יש לנו מדדים פר עובד וצוות, וכך ניתן לתת חיווי לכל בודק, בזמן אמת – האם הוא עומד ביעדיו היומיים והשבועיים. הטמעת המערכת הביאה לעלייה בשביעות רצון העובדים, האחווה הקבוצתית גדלה, תהליכי הלמידה אפקטיביים יותר. זמן קליטה של עובד חדש התקצר בכמעט מחצית, ונטישת העובדים ירדה ב-10%. המערכת הביאה לירידה של 7-12% בהיעדרויות בלתי מוצדקות, ולעליה של יותר מ-200% ברמת הידע של העובדים".

ניר שמואלי, מנהל פעילות הבדיקות של נס בבנק לאומי. צילום: יח"צ

ניר שמואלי, מנהל פעילות הבדיקות של נס בבנק לאומי. צילום: יח"צ

בהמשך המפגש הירצו, במשותף, ד"ר אייל רונן , פסיכולוג ארגוני שליווה את נס וגופים נוספים בתהליכי הטמעה של פלטפורמת המישחוק בצוותי בדיקות ופיתוח – עם ניר שמואלי, המנהל את פעילות הבדיקות של נס בבנק לאומי. הם הציגו את כל הזוויות של הטמעת תהליכי מישחוק בצוותים טכנולוגיים: ההיבטים הפסיכולוגיים ותרומתם לעובדים ולדרג ההנהלה, והזווית הטכנולוגית – השיפור של איכות תהליך הבדיקות ועוד. ערן תור, יזם ויו"ר נינטנדו ישראל, סיפר את סיפורה של חברת המחשקים הגדולה והוותיקה בעולם. לאחר מכן יצאו המשתתפים לשייט יאכטות – לחוות תהליכי משחק ותחרות .

ערן תור, יזם ויו"ר נינטנדו ישראל. צילום: יח"צ

ערן תור, יזם ויו"ר נינטנדו ישראל. צילום: יח"צ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים