"בעולם האבטחה, נדרש טיפול מסוג אחר בהררי הנתונים"

אמר דותן גוטמכר, מוביל צוות תשתיות ביג דטה בסייבריזן; לדבריו, "המטרה – לזהות פריצה מיד כשהיא מתרחשת ולנטרל אותה"

דותן גוטמכר, מוביל צוות תשתיות ביג דטה בסייבריזן. צילום: עזרא לוי

"בעולם אבטחת המידע, וספציפית בתחום בו אנו פועלים, של הגנה על תחנות קצה, נדרש לטפל בהררי הנתונים באופן שונה", אמר דותן גוטמכר, מוביל צוות תשתיות ביג דטה בסייבריזן.

גוטמכר היה אחד מהדוברים בכנס שערך הסניף הישראלי של אירוספייק , שהתקיים בשבוע שעבר במוזיאון הוויסקי בר בשרונה תל אביב.

החברה הישראלית, ציין גוטמכר, הוקמה ב-2012, "ומספקת הגנת סייבר לארגונים גדולים. אנו פועלים למניעת מתקפות, מוכרות ובלתי מוכרות. המטרה – לזהות פריצה מיד כשהיא מתרחשת ולנטרל אותה. אנו מסתייעים בבינה מלאכותית, הלקוחות שלנו מפעילים אלפי תחנות קצה, לפעמים עשרות ומאות אלפים. אנחנו מטמיעים את המערכת באלפי תחנות קצה בתוך כמה שעות, ומנתחים סוגי נתונים שונים של ביג דטה. אנו פועלים בעולם ה-EDR – Endpoint Detection and Response – וכדי לפעול בו נדרש לאסוף מהארגונים נתונים רבים. אתגר נוסף שלנו הוא שמירה על הנתונים לאורך זמן".

"יש לנו שרתי Data in memory והם יקרים ומורכבים לתפעול", אמר גוטמכר, "פעולות פשוטות, כגון גיבוי – יקרות. אם שרת קורס עלינו לבצע הרבה פעולות ידניות. מערך ה-IT שלנו כולל 3,000 שרתים, מהם 2,000 בייצור. ניסינו להזין את הנתונים לענן, אבל הביצועים היו גרועים והעלויות גבוהות. אתגר נוסף היה בתפעול המערכות בזמן שיאים, פיקים".

לפני שנתיים, אמר, "העברנו את הנתונים לבסיס הנתונים של איירוספייק, כדי לענות לבעיות שהיו לנו בתחומי יכולת הגידול והביצועים. הרגשנו שעשו לנו קסם – קיבלנו חיסכון בעלויות של 75%, לצד הזנת נתונים מהירה. איירוספייק הוא נקודת המשען שלנו, והוא המנהל את הנתונים בענן". גוטמכר סיים באומרו כי "הצלחנו להכפיל את הביצועים בענן פי 5. הפרויקט יסתיים בשנה הבאה עם 1 פטה בייט נתונים".

עמי אהרונוביץ, מנהל פעילות איירוספייק ישראל. צילום: עזרא לוי

עמי אהרונוביץ, מנהל פעילות איירוספייק ישראל. צילום: עזרא לוי

עמי אהרונוביץ, מנהל פעילות איירוספייק ישראל, אמר כי "מאז נפתחה פעילות החברה בישראל, לפני כשנתיים – יש לה כבר עשרות לקוחות, ביניהם סייבריזון, פלייטיקה, איירון סורס, נילסן, DoubleVerify, AppsFlyer, YouAppi ".

הוא דימה את יכולות התפקוד החזקות והמהירות של בסיס הנתונים של החברה ליונק דבש. "זו ציפור קטנה", אמר, "שהנפת הכנף שלה מהירה במיוחד. היא מסוגלת לנופף בכנפיה 50 עד 70 פעמים בשניה. כך גם הטכנולוגיה שלנו, המעניקה יכולת לקצב גבוה במיוחד של קריאה או כתיבת נתונים, בקצבים של מאות אלפים ואפילו מיליונים בשניה (IOPS), תוך שימוש בכמות שרתים קטנה במיוחד, המאפשרת חיסכון מהותי והפחתת עלויות ה-IT".

"שוק היעד שלנו", אמר אהרונוביץ, "הוא חברות שנדרשות לבסיס נתונים מקוון. אנו פותרים את הבעיה של בסיסי הנתונים בעולם הטרנספורמציה הדיגיטלית. בדיגיטל, כשאתה רוצה לקחת אפליקצית תשלומים ולעשותה מקוונת, עליך לוודא שלא יאבד מידע. יש צורך לתת מענה ברמת בסיסי הנתונים, לכל אפליקציה בדיגיטל. זה בעייתי כשיש יישומים ברשת הנצרכים על ידי עשרות מיליוני משתמשים. לכן, צריך סוגים שונים של בסיסי נתונים. מהצורך הזה צמחו עשרות בסיסי נתונים לא רלציוניים, העונים על הצורך של ארגונים הפועלים בדיגיטל. הייחודיות של אירוספייק היא ביכולת לתת תפוקה וביצועים טובים, עם השהייה נמוכה – ולעשות זאת בקצבים מאד גבוהים". אהרונוביץ סיכם באומרו כי "נכפיל את היקף הפעילות שלנו בישראל בתוך שנתיים".

אושרת בן אבי זבלודוביץ, מנהלת שיווק ולקוחות באירוספייק ישראל. צילום: עזרא לוי

אושרת בן אבי זבלודוביץ, מנהלת שיווק ולקוחות באירוספייק ישראל, הוסיפה כי "איירוספייק הינו בסיס נתונים המייצר לארגונים נקודת אמת אחת בארגון: הוא יודע לתת מענה כולל למערכות הקצה ולמערכות הארכיון הפנים-ארגוניות. זאת, ברמת אמינות גבוהה ובתפעול וניהול פשוטים, כמעט בצורה אוטומטית". היא סיימה בציינה כי "הדבר בולט במיוחד בייעול ושיפור המשימות של אנשי התפעול וה-DevOps, בנוסף לחיסכון הכספי המשמעותי בעלות הכוללת של משאבי המחשוב הנדרשים לבסיס הנתונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים