"בסיסי הנתונים בארגונים זקוקים לוויטמין ולאספירין"

"בשל הטרנספורמציה הדיגיטלית שארגונים עוברים בשנים האחרונות, בסיסי הנתונים שלהם לא עומדים במשימות המוטלות עליהם; בגלל שהם 'מפוצצים' ועמוסים ביותר מדי נתונים, הם הפכו לקשים לתפעול, התחזוקה שלהם יקרה והביצועים, החיקור והתפוקה שלהם - לא מהירים מספיק ואינם מאפשרים גדילה", אמר ג'ון דילון, מנכ''ל אירוספייק

ג'ון דילון, מנכ''ל אירוספייק. צילום: עזרא לוי

"בשל הטרנספורמציה הדיגיטלית שארגונים עוברים בשנים האחרונות, בסיסי הנתונים שלהם לא עומדים במשימות המוטלות עליהם. בגלל שהם 'מפוצצים' ועמוסים ביותר מדי נתונים, הם הפכו לקשים לתפעול, התחזוקה שלהם יקרה והביצועים, החיקור והתפוקה שלהם – לא מהירים מספיק ואינם מאפשרים גדילה (סקלביליות). בנוסף, התהליכים הללו מביאים לאובדן נתונים. לכן, הם נדרשים לאספירין, כדי לחסל את כאב הראש של המנמ"רים ולוויטמין – כדי למקסם את היכולות שלהם ולספק לארגונים ערך עסקי אמתי", אמר ג'ון דילון, מנכ"ל אירוספייק.

דילון היה דובר המפתח בכנס המשתמשים השנתי שערך הסניף הישראלי של החברה, שנערך בשבוע שעבר במוזיאון הוויסקי בר בשרונה תל אביב.

שם החברה, אמר דילון, מהדהד למנוע אירוספייק, "מנוע רקטי שמתאפיין ביעילות אווירודינמית בטווח רחב של גבהים. בדומה, זה מה שאנו מאפשרים עם בסיס הנתונים שלנו: לייצר מהנתונים תובנות רבות, מדויקות ומשמעותיות יותר, למצוא אותן בשברירי שניה ולערוך עליהן פעולות שונות במהירות גבוהה".

החברה, אמר דילון, הוקמה ב-2011 על ידי שניים: שריני שרינוואסן, דוקטור למדעי המחשב, ובריאן בולקובסקי, אותו הגדיר דילון כ"גאון רישות". הרעיון, הסביר, "הוא לספק לארגונים יכולת לטפל בנתונים במהירות וביעילות בדיוק כמו ענקיות אינטרנט, דוגמת גוגל ופייסבוק. המטרה – לעבוד עם בסיס נתונים, בעל יכולת גידול רבה, Hyper Scale, שיעצים את הארגון – ולא שיערים עליו קשיים בשל המורכבות".

נוצר מצב פרדוקסלי, הסביר, "בו הנתונים 'מונעים' מהארגונים למלא את ייעודם – של חציבה וטיפול בהם, לטובת הפקת תובנות, שיפור קבלת החלטות ויצירת ערכים עסקיים משמעותיים".

הפחתת מספר השרתים בדטה סנטר בין עד פי 6 לפי 10

"פיתחנו", אמר דילון, "בסיס נתונים לא רלציוני, NoSQL, בתצורת מפתח ראשי, Primary Key, המטפל בתעבורות נתונים גדולות מאד, בהשהייה נמוכה, עם אמינות מוחלטת ובמהירות אדירה, של שברירי שניה לפעולה, ובעלויות אטרקטיביות. בסיס הנתונים מבוסס על ארכיטקטורה היברידית, שילבנו את ה-RAM והאחסון העובדים יחד, ומספקים יעילות רבה יותר של טרנזקציות על כל מכונה. אנו מספקים יכולת ריפוי וניהול לאשכולות של בסיסי הנתונים. בבסיס הנתונים יש קליינטים 'חכמים' היודעים היכן בדיוק נמצא המידע וככה הם יכולים לטפל בנתונים מהר יותר ולבצע איזון אוטומטי – בלי התערבות אנשי התפעול".

לדבריו, "השימוש בבסיס הנתונים שלנו מביא להפחתת מספר השרתים בדטה סנטר בין עד פי 6 לפי 10. אנו משנים דרמטית את ה-TCO, העלות בעלות כוללת, של בסיסי הנתונים. על הדרך, אנו מפוגגים את כאבי הראש של מנהלי בסיסי הנתונים ואנשי התפעול, שסובלים רבות מריבוי המחשבים והשרתים".

"אנו חזקים בעולם הפרסום הדיגיטלי", אמר דילון, "שם התחלנו, וכיום יש לנו לקוחות גם ממגזרים נוספים, כגון מסחר אלקטרוני, פינטק וסייבר. כך, הבנק המרכזי באירופה החליט ליצור מערכת תשלומים דיגיטלית. הטכנולוגיה שלנו נבחרה, והפרויקט הסתיים בתוך שנה".

"חברת תשלומים מקוונים גדולה", אמר "החליפה את בסיסי הנתונים שלה, של אורקל – בשלנו. הייתה להם מערכת למניעת הונאות, מבוססת בסיס הנתונים אורקל בשילוב טרה קוטה של יבמ. כשאתה מבצע רכישה מקוונת, הדבר הראשון שהחברה צריכה לבדוק הוא האם מדובר במשתמש אמיתי, או בהאקר, או גנב זהויות. הם סבלו מרמת יעילות נמוכה של המערכת, כי היו להם יותר מדי התרעות מחד ויותר מדי התרעות שווא מאידך. לאחר ההחלפה למערכת שלנו, התקבלו כמה תועלות: חיסכון כספי בתפעול, הגדלת היכולת למנוע הונאות, הגדלת כמות התעבורה, וטיפול בפי עשר של כמות הנתונים".

"פתחנו את הנציגות שלנו בארץ, בראשות עמי אהרונוביץ', לפני כשנתיים", סיכם דילון, "כיום יש לנו עשרות לקוחות גדולים. נגדיל את היקף ההשקעה בסניף הישראלי וכמות הלקוחות פה תגדל".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים