אחרי הפוקימון: ניאנטיק מביאה את הארי פוטר לעולם הגיימינג

האם שיגעון הפוקימון יחזור? היצרנית של משחק המציאות הרבודה שהטריף את העולם הוציאה כותר חדש ומצופה, גם הוא מבוסס מציאות רבודה - שעניינו עולמו של הארי פוטר, כשפים ושלל נושאים קסומים, שרבים כבר מכורים אליהם עקב סדרת הספרים והסרטים הנערצת ● המשחק זמין כעת להורדה חינמית ב-25 ארצות, כולל בישראל

הארי פוטר. צילום: BigStock

ניאנטיק – שהביאה אל העולם את Pokémon Go ואת השגעת שחלה סביבו בקיץ בו יצא, בשנת 2016 – הוציאה סופסוף את הכותר המצופה החדש שלה: Harry Potter: Wizards Unite. גם הפעם מדובר במשחק מציאות רבודה, אך לא כזה שעוסק בפוקימונים, אלא בכוכב לוהט בזכות עצמו – המכשף הנערץ הארי פוטר. מדובר בשילוב סינרגטי שנשמע כמתכון בטוח להצלחה, והמשחק זמין כעת להורדה הן לניידים מבוססי אנדרואיד והן למשתמשי iOS, ב-25 מדינות מלבד ארצות הברית, כולל בישראל.

חשבון הטוויטר של ה-Wizards Unite – שבהחלט כדאי לעקוב אחריו אם אתם מתכננים להתמכר למשחק, ורוצים לקבל עדכונים על כל מה שקורה בו – הודיע בסוף השבוע על השקת המשחק ובישר אתמול (א') על המשך ההגעה שלו לעוד מדינות ברחבי העולם, בתוך שהוא מצרף רשימה נרחבת של המקומות שבהם המשחק זמין כעת.

הארי פוטר – תופעה ודמות נערצת

ואפשר שהטירוף כבר החל – לפי נתוני חברת Sensor Tower, משחק המציאות הרבודה, שהושק לראשונה ביום ו' האחרון, הותקן כ-400,000 פעמים בבריטניה ובארה"ב, ויצר יותר מ-300,000 דולר בהוצאות שביצעו השחקנים בתוך המשחק – וכל זאת ב-24 השעות הראשונות לחייו.

כאמור, יצרנית משחק המציאות הרבודה Pokémon Go ניאנטיק, ושותפתה Portkey, שחררו את האטרקציה החדשה שלהן רק לפני מספר ימים, אבל המשחק כבר זוכה בלא מעט תשומת לב ואזכורים בתקשורת וברשת, ככל הנראה פשוט בזכות מאות מיליוני, או יותר, אוהדי הארי פוטר, שהוא כידוע כוכב סדרת הספרים המגה-מצליחה שכתבה הסופרת ג'יי. קיי. רולינג ושגם כבש את מסכי הקולנוע בסדרת סרטים נלווית ומצליחה לא פחות.

כמו במשחק הוותיק Pokémon Go, כך ב"הארי פוטר – איחוד הקוסמים" – השחקנים צריכים בעיקר להסתובב עם הניידים שלהם ולאתר פריטים ואנרגיה להמשך המשחק ברחבי העולם האמיתי. הם גם יכולים להילחם במפלצות או לאסוף דמויות קסומות מהעולם של הארי פוטר. במילים אחרות – הם יכולים להישבות בעולם הכשפים, בעודם משוטטים ברחובות העיר שלהם. וזה, בצירוף ההערצה הגדולה לפוטר, יש להניח, עומד להיות ממכר לא פחות מאיסוף פוקימונים.

באג ואזהרה מפני סיכונים לשחקנים צעירים

אבל לא הכל הולך חלק בממלכת המכשפים הדיגיטלית – ראשית, זמן קצר לאחר ההשקה הסתבר כי רבים שכבר משחקים ב"הארי פוטר: איחוד הקוסמים" הבחינו בבעיה עם המשחק ב-Ministry ID שלהם. ניסיון לבחון אותו גרם למשחק לקרוס, ואילץ הפעלה מחדש. ניאנטיק עובדת על תיקון הבאג, אבל בינתיים ניתן לנסות להשתמש בשלל ההצעות לפתרון הבעיה שהתפרסמו ברחבי האינטרנט.

שנית, וחשוב יותר, האגודה הבריטית הלאומית למניעת בריונות כלפי ילדים, ה-NSPCC, הציפה חששות בטיחות סביב סוג זה של משחק, משום שהוא גורם לילדים להתכנס במקומות בהם ה"חפצים" מוסתרים, ולפיכך עלול למשוך אליהם הטרדות או סיכונים שונים.

NSPCC אמרה שהשחקנים הצעירים צריכים להיות זהירים בעיקר מקשרים עם זרים, שהמשחק עלול לזמן, והוסיפה כי הפורומים והצ'אט אונליין של המשחק מספקים "אפשרות לדבר עם זרים ולהיות חשופים לתוכן לא הולם".

ניאנטיק הגיבה וציינה כי: "אנו מעודדים את כל האנשים להיות מודעים לסביבתם ולשחק לצד חברים או בני משפחה, במיוחד כאשר בוחנים מקומות לא מוכרים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים