ביל גייטס רוצה לעודד אנשי טכנולוגיה לתרום מכישוריהם למלחמה באי-שוויון

גייטס כתב לאחרונה שהוא מצטער שלא מינף את כישוריו הטכנולוגיים מוקדם יותר לטובת עולם טוב ומאוזן בהרבה, וקרא לכל מי שיכול לעשות שימוש ביכולות הטכנולוגיות שלו להירתם למען עזרה לחלשים ועניים, ובכלל - לטעמים חברתיים

לעבור לבשר סינטטי כדי להימנע מקטסטרופה אקלימית. ביל גייטס. צילום: מחלקת DFID הבריטית, מתוך ויקיפדיה

ביל גייטס, האיש שהביא לעולם את חלונות ומיקרוסופט, יזם פנומנלי ומי שהותיר ללא ספק את חותמו על כולנו, הוא בן 63 ונמצא במקום השני ברשימת עשירי תבל עם הון המוערך בכ-100 מיליארד דולר, אבל אין לו כל כוונה לנוח על זרי הדפנה ולבלות את זמנו במסיבות קוקטייל לאלפיון העליון. גייטס עסוק, יחד עם רעייתו מלינדה, בתיקון עולם כבר מזה שנים. השניים אפילו הקימו קרן פילנתרופית, The Bill and Melinda Gates Foundation שמה, שעסוקה בכך הלכה למעשה ושתרמה עד היום בערך 45 מיליארדי דולרים לצדקה. אלא שכעת הוא גם קורא לעמיתיו לתחום ההיי-טק להצטרף ליוזמה ולסייע לעולם באמצעות ידיעותיהם בתחום.

"בימים אלה אני מבלה הרבה זמן בחשיבה על איך הטכנולוגיה יכולה לעזור לאנשים העניים ביותר בעולם לשפר את חייהם. זה היה עניין גדול בשבילי עוד לפני שמלינדה ואני השקנו את הקרן שלנו. אבל במבט לאחור, אני חושב שהייתי יכול להתחיל את הנתיב הזה אפילו מוקדם יותר", כך כתב גייטס לאחרונה בפוסט שהעלה לבלוג שלו, The Gates Notes, או בקיצור TGN. גייטס אף צייץ אודות הפוסט והפנה את 47.5 מיליון עוקביו אליו.

ההעצמה לעולם תעצים גם את המעניקים

בפוסט שעלה לאתר ביום ה' האחרון המשיך וכתב גייטס כי "לאנשים עם רקע ב-STEM (מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה -ג"פ) יש הרבה מה להציע לעולם בנוגע לבריאות גלובלית ופיתוח. זו אחת הסיבות לכך שאני כותב על חידושים כל כך הרבה כאן ב-TGN: אני רוצה לעודד מפתחי תוכנה, ממציאים ומדענים לבחון כיצד הם יכולים להשתמש בכישוריהם כדי להילחם באי-שוויון. זה מתגמל מאוד. אתה מקבל הזדמנות ללמוד מאנשים בעלי יכולת מעולה – עובדי בריאות, חקלאים, מנהיגים פוליטיים – ולעבוד איתם על כלים שיעצימו אותם".

גייטס סיפר בדבריו כי בשנה שעברה פגש בחור בשם וויליאם הו, שהציג באירוע Goalkeepers השנתי של הקרן, שנערך בניו יורק, רעיונות מעשיים לתיקון העולם על ידי טכנולוגיה.

הו הוא סטודנט להנדסת חשמל באוניברסיטת סטנפורד, שעבד במעבדה להנעה סילונית של נאס"א, ומייסד משותף של Engineering Design – חברה שבונה תוכנה וחומרה לשיפור הבריאות והחקלאות במדינות מתפתחות. את פועלה של החברה של הו ניתן לראות בסרטון יוטיוב שהמיליארדר הנדבן צירף לפוסט כדרך לעורר השראה בקוראים.

"לפעמים כל מה שנדרש כדי לעשות הבדל הוא הנכונות ללמוד על בעיה ולהשתמש בכשרונות שלך בכדי לעזור לפתור אותה", כתב.

גייטס סיכם את דבריו בהפנייה לרשימה שמתפרסמת מטעם הקרן שלו ושל זוגתו, ובה אתרים שיכולים לכוון את כל מי שמעוניין להזדמנויות מעניינות להתנדבות למען עזרה לנזקקי העולם, וחתם את הפוסט במלים "זה שווה מבט".

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים