יוטיוב תיחקר בעניין תוכן לילדים; האם תקים שירות ייעודי להם?

יוטיוב נמצאת ככל הנראה לקראת חקירה מטעם ה-FTC ומקורות טוענים שהיא שוקלת העברת הסרטונים לילדים לאפליקציה ייעודית, שתכונת ההפעלה האוטומטית תושבת בה ● המהלכים יכולים לפגוע בהכנסות מפרסום, אבל לגונן על הקהל הצעיר מחשיפה לתוכן פוגעני

יוטיוב. צילום אילוסטרציה: BigStock

האם גוגל עומדת להפריד תכנים לילדים מיוטיוב, שבבעלותה, ולשלוח אותם לפורמט חדש וייעודי לקהל הצעיר? לפי מקורות של הוול-סטריט ג'ורנל, זאת בדיוק התכנית.

מדיווח שפורסם אתמול (ד') על ידי הוושינגטון פוסט עולה כי יוטיוב יכולה לספוג בקרוב קנסות בעקבות חקירה של נציבות הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC, אודות אופן הטיפול שלה בסרטונים המיועדים לילדים. הבשורות על החקירה הן ככל הנראה שהניעו את יוטיוב לבחון מחדש כמה ממרכיביו הבסיסיים של השירות, כמו האלגוריתם המציע למשתמשים את הסרטון הבא שבו כדאי להם לצפות.

למידע החדש הזה קדמה באותו יום האתמול הידיעה של הג'ורנל, שהתבסס על גורמים יודעי דבר, ובה נטען כי ענקית הסרטונים שוקלת שינוי דרמטי בשירותיה בכדי להגן על הצופים הצעירים שלה, כמו גם על יוצרי התוכן. לפי הדיווח, בכירים בחברה דנים כעת, בין השאר, בשאלה האם להעביר את כל תוכן הילדים מהאתר הראשי לאפליקציית יוטיוב עצמאית שתהיה ייעודית לילדים.

מעניין לציין כי לפי הפוסט, המהלך המסוים לא סביר, משום ההשלכות המשמעותיות שלו, בעיקר על ההכנסות של גוגל מפרסום.

תוכן רעיל ומזיק לילדים גרר כבר מהלכים ושינויים

לאחרונה נאלצה יוטיוב לסגור את האפשרות לתגובות ברבים מסרטוני הווידיאו לילדים שמתארחים בשירות. הדברים שקדמו למהלך מאוד מטרידים וכללו גילויים ועדויות לכך שרשתות של פדופילים משתמשות בתכנים התמימים בכדי לפרסם ולהפיץ בתגובות אליהם, בינם לבין עצמם ולכל דורש למעשה, קישורים לתכנים מיניים שבהם משולבים קטינים.

רבים מהמפרסמים העיקריים של יוטיוב – חברות ענק כמו AT&T ודיסני, או למשל יצרנית המשחק הלוהט פורטנייט, Epic Games – הפסיקו זמנית את הפרסום בפלטפורמה, וציינו כי ימשיכו לספק לה מודעות רק אם תסרוק את השירות, תזהה את המקומות ה"נגועים" ותמגר את הבעיה החמורה.

כעת אפשר שיוטיוב, במטרה לתקן את הנזק, עומדת לנקוט בצעדים לשינוי המצב, בתקווה שהמהלך גם יעזור לה לא לאבד מפרסמים בפלטפורמה הראשית.

בנוסף דווח בג'ורנל כי המקורות גם אמרו שביוטיוב שוקלים להסיר את תכונת ההפעלה האוטומטית בתוכן לילדים. הפסקת הנוהג הזה תפגע בהכנסות מהמודעות, שפשוט יחשפו פחות כך, אבל עשויה לנקות את יוטיוב מהחששות שהיא מסבה לילדים נזקים רגשיים ואולי אפילו מסייעת בעקיפין לגרימת נזקים פיזיים לבני הדור הצעיר, דבר שעשוי להועיל לה בטווח הארוך.

יוטיוב הכחישה כי בכוונתה לעשות שינויים עצומים כרגע. דוברת החברה אמרה רק כי: "אנחנו שוקלים הרבה רעיונות", אבל ציינה יש כאלו ש"ישארו רק כאלו – רעיונות. אחרים אנו מפתחים ומשיקים, כמו ההגבלות שלנו על קטינים להזרמה חיה או עדכון מדיניות דיבור השנאה".

יצוין כי ליוטיוב יש כבר משנת 2015 שירות ייעודי לילדים, אבל התכנים בעבורם מופיעים כיום גם בשירות הליבה. לדברי בלומברג, למרות קיומה של האפליקציה YouTube kids, רוב הילדים עדיין משתמשים באתר הרגיל.

האפליקציה נוצרה מתוך כוונה לסנן תוכן לא הולם וליצור מרחב ידידותי יותר לילדים וכן כך שתחשוף את הקטנטנים למספר קטן יותר של פרסומות ותמנע איסוף נתונים עליהם – נוהל האסור לביצוע בקטינים מתחת לגיל 13 בארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים