סנאטור דמוקרטי טוען: "סין תוביל את ה-5G, וזאת באשמת וושינגטון"

מארק וורנר אמר בנוסף כי "ארה"ב צריכה תכנית טובה יותר בכדי להתמודד עם האיום לשרשרת האספקה מטעם סין", בתוך שהוא מזהיר מ"אסון פוטנציאלי" עקב החרמת וואווי וחברות סיניות אחרות

לא כל אפליקציה מותרת בה. סין. צילום אילוסטרציה: BigStock

הסאנטור האמריקני מארק וורנר, נציג הדמוקרטים, הזהיר בנאום שנשא השבוע (ב') כי למרות שקובעי המדיניות האמריקנית מכירים לאט לאט באיום ארוך הטווח של סין על מגוון נושאים בתחום הטכנולוגיה והאינטרנט, הם חסרים כיום אסטרטגיה סדורה להתמודדות יעילה עם בייג'ינג בשנים הקרובות.

"אני חושב שאנחנו צריכים הרבה עבודה, ולמען האמת ראיתי התפתחות מדויקת מועטה מאוד מהממשל בנוגע לאסטרטגיה לטווח קצר", אמר וורנר. "אני מכיר בכך שממשלת טראמפ עשתה את הדבר הנכון מול סין באומרה שהסטאטוס קוו לא עובד, אבל אם הסטטוס קוו לא יעבוד, חייבים להציע חלופה", הצהיר הסנאטור.

וורנר האשים את הממשל בכך שהחמיץ את ההזדמנות הטובה ביותר שלו עד כה לאסוף קואליציה בינלאומית של מדינות המערב שיתעמתו עם סין באמצעות סדרה של הצהרות פומביות ופעולות הקשורות לסחר נגד בייג'ינג. הוא גם מתח ביקורת על מספר הצהרות פומביות של טראמפ, שבהן אמר הנשיא שפעולות אחרונות – כגון החרמת וואווי על-ידי משרד המסחר – יכולות להתבטל אם יושג הסכם סחר נרחב יותר עם סין.

כזכור, על אף שלא סופקה כל הוכחה לחשדות נגדה, בחודש שעבר חתם הנשיא דונלד טראפ על צו חירום והכריז על וואווי כעל חברה המהווה איום לביטחון האומה האמריקנית. משרד המסחר האמריקני הודיע כי וואווי נספה ל"רשימת הישויות" שלו, האוסרת למעשה על החברה רכישת רכיבים מחברות אמריקניות ללא אישור הממשלה הפדרלית, וגם להיפך – אוסרת על חברות מקומיות לרכוש את מוצרי ושירותי הענקית הסינית. ארצות הברית העניקה לאחר מכן הארכה של 90 יום לפני שהחרם נכנס לתוקף, על מנת לאפשר לחברות הטכנולוגיה והטלקום לבצע הסדרים להפסקת השימוש ברכיבים של וואווי.

לדברים קדמה התערבות אישית של טראמפ בשנה שעברה, על מנת לקדם פעולת חרם מסחרי דומה נגד חברת התקשורת הסינית ZTE. הנשיא עשה זאת גם אז לאחר שדיונים בעניין מצב הסחר בין שתי המעצמות, שקיים עם הנשיא הסיני, שי ג'ינגפינג, לא צלחו.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

לא לבלבל בעיות סחר עם בעיות ביטחון לאומי

לפי וורנר, אכן קיים איום פוטנציאלי לטכנולוגיה האלחוטית של הדור החמישי, המכונה 5G, מטעם חברת הטלקום הסינית וואווי, אך הוא התריע ואמר עם זאת כי חרם יוביל לבסוף לכך ש"סין תוביל את ה-5G, וזאת בעיקר באשמת וושינגטון".

"אנחנו צריכים לוודא – במיוחד עם התקדמות הממשל קדימה – כי אנחנו לא מבלבלים בעיות סחר עם בעיות ביטחון לאומי", אמר וורנר. הוא ציין כי דאגה גדולה מההערות האחרונות של טראמפ שהפעולות שנקט הממשל סביב וואווי יכולות להוות אמצעי מיקוח בסכסוך הסחר עם סין. וורנר טען כי ממשל טראמפ יספוג ריקושטים מהמלכים שלו, וכינה תרחיש שכזה 'אסון פוטנציאלי'.

בדברים שנאמרים לעיתונות ולציבור מדגישים גורמים אמריקנים מחוץ לבית הלבן לעתים קרובות כי ההגבלות נגד ZTE ו-וואווי, וכן מספר יוזמות בשרשרת האספקה, קשורות אך ורק לביטחון הלאומי ואין לעשות בהן שימוש ככלי מיקוח במשא ומתן כלכלי.

גורמים רשמיים מודאגים במיוחד ממעורבותה של וואווי ברחבי העולם בפריסת והכנסתן לפעולה של רשתות 5G. גוף המחקר שעובד למען הקונגרס הוציא באחרונה דו"ח שטוען כי לענקית הסינית יש חוזים בעבור תשתית 5G עם כמעט 30 מדינות, כולל בנות הברית של ארצות הברית כמו איסלנד וטורקיה. בעלות ברית אחרות, כמו בריטניה וגרמניה, ציינו שיאפשרו לוואווי לעשות עבודה מחוץ לליבת רשתות ה-5G שלהן. וורנר, כאמור, הפציר בקברניטי המדינה לאמץ "אסטרטגיה לאומית לטווח קצר", בכדי להתמודד עם איומים שכאלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים