מילה של גוגל?

גוגל מואשמת שהעתיקה מילות שירים מאתר Genius למנוע החיפוש הדומיננטי שלה, מבלי לשלם זכויות או לספק לפחות גילוי נאות ● הסיפור מעלה שוב את מצוקת אתרי התוכן, שתוצאות החיפוש בגוגל, וכן הבלטת תכנים והרחבתם דרכה, גוזלים מהם את ביקורי הגולשים

גוגל. צילום: BigStock

אתר מילות השירים המוביל Genius.com מאשים את גוגל בגניבת התוכן שלו ופרסומו בתוצאות החיפוש במנוע שלה. בסוף השבוע פורסם דיווח בוול סטריט ג'ורנל ובו עדויות לגיבוי ההאשמות שהטיח Genius בענקית ממאונטיין וויו.

מדובר על מצב שהחל ככל הנראה כבר לפני מספר שנים. גוגל, לפי הדיווח, קיבלה הודעה ראשונה בעניין בשנת 2017, שבה עודכנה כי מילים שהועתקו מ-Genius הופיעו בתוצאות החיפוש אצלה. באפריל שב ושלח אתר מילות השירים מכתב לענקית החיפוש בנושא וזאת לפני שפנה לשטוח את מרתו בתקשורת.

הכל בזכות גרש קטן

הפרטים שסופקו לוול סטריט ג'ורנל חשפו כיצד גוגל נתפסה במעל. לפי הדיווח, החל מ-2016, כך לדברי Genius, החברה עשתה שינוי עדין לטיפוגרפיית כמה מהשירים באתר שלה, בעיקר בכל מני סימני פיסוק – גרשים ליתר דיוק – וצורתם הגרפית. השינוי הזה הסגיר את גוגל בקלות, משום שהאתר גילה בזכותו שהמילים עם הגרשים הייחודיים לו הן שהופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל.

הג'ורנל טען שאימת את החשיפה וסיפר בכתבה כי בחר באקראי שלושה מתוך יותר ממאה דוגמאות של שירים ש-Genius אומר שמצא בגוגל, המכילים את סימני המים האלה, ואימת שדפוס הגרשים היה זהה.

גוגל מכחישה את האשמות שהעתיקה ביודעין מילים מ-Genius ואומרת שהיא חוקרת את הבעיה. בכל מקרה, כדאי לקחת בחשבון שאם הדברים יגיעו לכדי מאבק משפטי, דווקא Genius הוא שיהיה בצרות וזאת משום העובדה שהוא למעשה אינו הבעלים של זכויות היוצרים על המילים שהוא מפרסם באתר.

מה יהיה על אתרי התוכן העצמאיים?

אבל Genius בעצם מדווח פה על בעיה רחבה יותר שמשפיעה על מו"לי תוכן רבים באינטרנט – גוגל ומנוע החיפוש שלה, כמו גם ה-Google News ותיבות המידע שהיא מפרסמת בצמוד לחיפושים, מרחיקים את הגולשים ממפרסמי התוכן המקוריים ואתריהם – הגולשים מסתפקים במה שקיבלו מגוגל, מבלי להזדקק לכניסה לאתר שממנו הוא נמשך. התופעה כבר הביאה השנה לפיטורים נרחבים באתרי תוכן ולניסיונות רבים לזעוק עליה.

נקווה שהעיסוק של הג'ורנל והדיווח על המצב יסייעו למשוך יותר תשומת לב אל הבעיה ואולי לקדם פתרון שיסייע למו"לים לשגשג גם הם לצד ענקית הטכנולוגיה הדומיננטית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים