ישראל מצטרפת לתכנית הלחימה בסייבר של הבנק העולמי

חתמה עם הבנק העולמי על הסכם שיתוף פעולה, ראשון מסוגו, שמטרתו לתמוך במדינות מתפתחות בתחום הגנת סייבר; כחלק מההסכם, ישראל תעניק סיוע טכני לאזורי אסיה, אפריקה, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה

זהירות: מתקפות סייבר על הרשויות המקומיות בישראל. צילום אילוסטרציה: BigStock

ישראל חתמה אמש (ב') עם הבנק העולמי על הסכם שיתוף פעולה, ראשון מסוגו, שמטרתו לתמוך במדינות מתפתחות בתחום הגנת סייבר.

במסגרת ההסכם, ישראל תשתתף בקרן הבין-לאומית לשותפות פיתוח דיגיטלי – (Digital Development Partnership-  DDP). השותפות הוכרזה באופן רשמי בחודש שעבר בוושינגטון, במעמד יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, ומקהתר דיופ, סגן נשיא הבנק העולמי לתשתיות.

במסגרת זו, ישראל תשתתף בקידום אסטרטגיות ופרויקטים להגנת סייבר, יחד עם מדינות כגון יפן, בריטניה, פינלנד, דנמרק, ונורבגיה, החברות בקרן, כמו גם עם גופים מרכזיים כגון GSMA. כחלק מההסכם, ישראל תעניק סיוע טכני לאזורי אסיה, אפריקה, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה – תוך בניית המוכנות שלהם לאתגרי סייבר. עוד תתרום ישראל מיליון דולרים לקרן.

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי. צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי. צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון

עם ההתפתחות וההתרחבות של השימוש בכלים דיגיטליים לצורך פיתוח תשתיות, הופכת הגנת סייבר למרכיב חיוני בבניית אמון הציבור בכלים אלה, ובהבטחת היציבות הכלכלית במדינות המפתחות תשתיות דיגיטליות. הבנק העולמי וקרן DDP, הזרוע הביצועית שלו בזירה הדיגיטלית, הם ערוץ משמעותי להרחבת הגנת הסייבר ולהבאת הניסיון הישראלי למקומות הזקוקים לו. מטרת שיתוף הפעולה היא להטמיע את נושא הגנת הסייבר בכל פרויקט פיתוחי אשר עושה שימוש במרחב הדיגיטלי כפלטפורמה לסגירת הפערים בעולם המתפתח.

במסגרת ההסכם, יקודמו פרויקטים בתחומי חלוקת ידע, העלאת מודעות ובניית יכולות. בנוסף, ישראל תהיה שותפה במהלכים אחרים של הקרן אשר פועלת לפיתוח טכנולוגיות דיגיטליות בעולם המתפתח. ישראל תחלוק את הידע שלה בהעלאת המוכנות והחסינות של מגזרים קריטיים לאירועי סייבר, ותעמיד לרשות הקרן את המומחים, היזמים ואנשי האקדמיה שלה בתחומים הרלוונטיים. נציגי ישראל לקרן, אשר יבחרו על ידי מערך הסייבר ומשרד הכלכלה והתעשייה, ייקחו חלק בדיונים ויביאו את הניסיון העשיר שלהם בתחום – תוך קידום האינטרס הישראלי בזירה הבין-לאומית.

לדברי אונא, "קיים ביקוש גדול ממדינות אפריקה ואסיה לידע הישראלי בתחום הסייבר. נוסף לתרומה למדינות המתפתחות, ההסכם יאפשר לקדם את תעשיית הסייבר הישראלית בעולם ולהמשיך למצב את ישראל בחזית העשייה העולמית בתחום בניית היכולות בסייבר".

אוהד כהן, ראש מנהלת סחר חוץ במשרד הכלכלה, הוסיף כי "המשרד משקיע רבות בשיתופי פעולה עם מוסדות פיננסיים בין-לאומיים. ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בתחום של טכנולוגיות דיגיטליות, והיום כבר ברור לכולם, שכדי לפתוח הזדמנויות בשווקים מתעוררים, צריך לעזור לבנות את המוכנות שלהם לקליטת טכנולוגיות אלו. זוהי פעילות אסטרטגית לסלילת דרכים חדשות, אשר ישרתו את התעשיות הישראליות שנים קדימה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים