מי החברה שזכתה במכרז של דואר ישראל להמשכיות עסקית כשירות?

MedOne זכתה במכרז הצמוד, שבו השתתפו כל חברות שירותי ה-IT ● זהו מכרז ראשון מסוגו לשירותי DR על בסיס שירות ולא אירוח, והיקפו הוא עשרות מיליוני שקלים ● עדית חן, מנמ"רית הדואר: "מימשנו תפיסה חדשנית בעולם ה-DR" ● רוני שדה, מנכ"ל MedOne: "חברות רבות מבינות שהן לא יכולות להרשות השבתה של מערכת המחשוב"

עדית חן, מנמ"רית דואר ישראל. צילום: לואיז חן

MedOne זכתה במכרז של דואר ישראל למתן שירותי התאוששות מאסון והמשכיות עסקית כשירות. במכרז התמודדו כל חברות שירותי המחשוב הגדולות בארץ, והיקפו הכולל הוא עשרות מיליוני שקלים.

תהליך הבחינה וההטמעה של המערכת יחל בימים הקרובים, והפעלתה המלאה תהיה לקראת סוף שנה זו. השירותים יינתנו לדואר באחד ממתקני MedOne בצפון. בדואר מבקשים להדגיש כי שירות ההתאוששות מאסון לא יהיה בענן.

במסגרת המכרז יוקם מערך מתקדם להמשכיות עסקית, במודל שירות חדשני מסוגו של DRaaS – DR as a Service, שיאפשר לחברה להמשיך ולהעניק שירות רציף במקרה של אסון פיזי או תקלה במערך המחשוב שלה.

"אנחנו לא צריכים לעסוק בהיבטים הטכנולוגיים של האחסון והגיבוי"

לדברי עדית חן, סמנכ"לית הטכנולוגיות של דואר ישראל, "מדובר בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל בארגונים מסדר הגודל של הדואר, שיאפשר לנו המשכיות עסקית בכל מצב". היא אמרה ש-"החלופה המקובלת היא DR בשירותי אירוח, אולם החלטנו לממש תפיסה חדשנית, שמשמעותה היא שאנחנו לא צריכים לעסוק בכל ההיבטים הטכנולוגיים של אחסון וגיבויים לשעת חירום. הדבר העיקרי בגיבוי לשעת חירום הוא זמינות של כוח מחשוב שדרוש לנו בכל רגע נתון – דבר שלא קיים. זה היה אחד הנושאים המרכזיים במכרז ואחד השיקולים בבחירת החברה הזוכה, לצד איכות וכמובן מחיר".

"הדואר הוא גוף עתיר מערכות מחשב ותשתיות מתקדמות, שמספקות שירותים לשמונה מיליון לקוחות, 45 מיליון ביקורים ומאות מיליוני פעולות מחשב בשנה", הוסיפה חן. "בנוסף, לדואר מערכות שפועלות 24 שעות ביממה ומקיימות תקשורת אל העולם וממנו, מה שמחייב רציפות שירותית. מכאן חשיבותו של הפרויקט".

עוד היא ציינה שבקרוב יפרסם הדואר מכרז להקמת דטה סנטר חדש במתקניו במודיעין, על מבנה שכבר נבנה, בשטח של 450 מ"ר.

רוני שדה, מנכ"ל MedOne. צילום: דביר רוזן

רוני שדה, מנכ"ל MedOne. צילום: דביר רוזן

לדברי רוני שדה, מנכ"ל MedOne, השירות שתספק החברה יכלול סנכרון רציף של המידע מאתר המחשוב הראשי של דואר ישראל, באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת CDR (ר"ת Continues Data Replication) לאתר ה-DR בענן MedOneCloud. בקרות אסון, כשל או תרגול באתר המחשוב הראשי של דואר ישראל, יעלה לאוויר באתר זה, מה שיאפשר לחברה להעניק ללקוחותיה המשכיות עסקית ושירות רציף וסדיר".

"מערך של התאוששות מאסון והמשכיות עסקית הוא מערך הכרחי בישראל וחברות רבות כבר מבינות שהן לא יכולות להרשות לעצמן השבתה של מערכת המחשוב שלהן, שתפגע אנושות ביכולתן להעניק שירות ללקוחותיהן. הבחירה של דואר ישראל ב-MedOne היא בחירה לקבל שירות DR איכותי, מתקדם וכלכלי", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים