מתקרבים למועד ההכרזה: מי תזכה במכרז לשירותי הענן של הפנטגון?

אמזון ומיקרוסופט נותרו כעת שתי החברות האחרונות במרוץ להשגת החוזה הנחשק; התוצאה של המכרז אמורה להתגלות, לפי צו בית משפט, רק לאחר ה-19 ביולי

מכרז הענן הענק של הפנטגון. אילוסטרציה: BigStock

אחד הקרבות המעניינים ביותר בשוק האמריקני הטכנולוגי כיום מתרכז סביב חוזה שירותי הענן של משרד ההגנה, הפנטגון,  שמוערך בכ-10 מיליארד דולרים לאורך עשר שנים. כל חברות הענן הגדולות ניסו לזכות בו, כולל אמזון, אורקל ומיקרוסופט.

כעת אמזון ומיקרוסופט נותרו שתי החברות האחרונות במרוץ להשגת החוזה של הפנטגון שמכונה JEDI. התוצאה של המכרז אמורה להתגלות, לפי צו בית משפט, רק לאחר ה-19 ביולי הקרוב אחרי שאורקל, שהתמודדה גם היא על המכרז, טענה כי משרד ההגנה מתערב לטובתה של אמזון בזכייה במכרז.

אמזון בשנים האחרונות מחזרת באופן מסיבי אחרי הרשויות הפדרליות בארצות הברית במטרה להפוך לספקית הענן שלהן, ובמהלך כנס שערכה החברה למלאת עשר שנים של פעילות במגזר הציבורי, לא היססו מנהלי החברה לשלוף ציפורניים מול אורקל ומיקרוסופט – גם אם בלי להזכיר אותן ישירות – היריבות המרות שהכריזו לאחרונה גם על שיתוף פעולה ביניהן.

מתוסכלים מהפתרונות שמציעים בסיסי הנתונים הישנים

"אני חושב שרוב האנשים מתוסכלים מהפתרונות שמציעים בסיסי הנתונים הישנים. הם יקרים, קנייניים ומנסים לנעול אותך בפנים. הם כל הזמן עוקבים אחריך, קונסים אותך אלא אם אתה קונה מהן עוד. זהו מודל שלאנשים נמאס ממנו. וזו הסיבה שאנשים עוברים במהירות ככל האפשר אל מנועים יותר פתוחים", אמר אנדי ג'ייסי, מנכ"ל AWS.

למרות פניות של יבמ ואורקל לבית המשפט, JEDI יהיה חוזה שיוענק לספקית אחת בלבד ולא יפוזר בין כמה חברות, וג'ייסי הצדיק זאת. "גם אם יש ארגונים שמתפתלים על פני מספר עננים, הם בדרך כלל לא עושים זאת באופן שווה. הסיבה היא שאם עושים זאת, אתה צריך להגדיר סטנדרטיזציה על בסיס המכנה המשותף הנמוך ביותר, והפלטפורמות הללו נמצאות באופן עקרוני במצב שונה מאוד של יכולות ובגרות תפעולית נכון לעכשיו", אמר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים