יצרנית פורטנייט רוכשת את אפליקציית הצ'אט האוספרטי בעשרות מיליוני דולרים

אפיק גיימז, שהביאה אל העולם את משחק המחשב הלוהט, מבטיחה לשמור על האפליקציה בגרסה עצמאית; הרכישה מגיעה לאחר סבב גיוס אחרון ומוצלח של יצרנית פורטנייט, שנערך בסתיו האחרון, והסתכם ב-1.25 מיליארד דולרים

אילוסטרציה: supercavie/BigStock

אפיק גיימז, יצרנית המשחק פורטנייט רכשה את האוספרטי, שהיא אפליקציה המשתמשת לווידאו צ'אט בקבוצות. החברות הכריזו על העסקה אתמול (ד'), והודיעו כי המיזוג יאפשר להן להתמקד בצורה יעילה יותר בבניית חוויות חברתיות. תנאי העסקה לא נמסרו אך היא מוערכת בעשרות מיליוני דולרים.

אפיק לא פירטה את תכניותיה לגבי האפליקציה, ורק הבהירה שהאוספרטי תישאר מוצר עצמאי. נציג האוספרטי אמר לתקשורת כי הרכישה היא למעשה של כל חברת Life on Air שבנתה את היישום.

"להביא אמפתיה לתקשורת המקוונת"

אפליקציית האוספרטי נולדה מתוך האפליקציה Meerkat, שעסקה בהזרמה חיה ושכעת כבר אינה פועלת. החברה, אשר גייסה עד היום מעל 70 מיליון דולר, השיקה את היישום בשנת 2016.

"האוספרטי מחברת אנשים, ויוצרת אינטראקציות חברתיות חיוביות בזמן אמת", אמר טים סוויני, מייסד ומנכ"ל Epic Games. "על ידי החיבור שלנו נוכל לבנות חוויות משותפות אפילו יותר מהנות משניתן להשיג לבד".

"ההצטרפות לאפיק היא צעד גדול קדימה בהשגת המשימה שלנו להביא אמפתיה לתקשורת המקוונת", אמרה סימה סיסטאני, מייסדת ומנכ"לית האוספרטי. "יש לנו חזון משותף להפוך את האינטראקציה האנושית לקלה ומהנה יותר, ותמיד – בכבוד לפרטיות המשתמש", היא הדגישה.

האוספרטי התחילה אמנם כאפליקציית ווידאו צ'אט, אך מאז התווספו לה מספר תכונות חברתיות אחרות, כולל מספר משחקים קטנים. על פי דיווח ב-The Verge, האפליקציה הותקנה על ידי כ-35 מיליון משתמשי אנדרואיד ו-iOS מכל רחבי העולם, כך בהתבסס על אומדן חדש של חברת האנליסטיקה לאפליקציות, Sensor Tower, כש-40% מהמשתמשים בה אינם תושבי ארה"ב. נתוני חברת Sensor Tower מצביעים, עם זאת, על כך שבאחרונה חלה ירידה במניין ההתקנות של האפליקציה.

לעומת זאת בסיס המשתמשים של Fortnite איתן ומרשים, ועומד כרגע על יותר מ-250 מיליון שחקנים, לפי דיווחי אפיק גיימז. ובכל זאת, Houseparty יכולה להיות תוספת טובה בעבור חברת המשחקים, לא רק לפורטנייט אלא גם בעבור מנוע המשחקים, Unreal, שהיא מפתחת, ובעיקר לבטל את התלות שלה בשירותי ווידיאו צ'אט של צד שלישי.

הרכישה מגיעה לאחר סבב גיוס אחרון ומוצלח של יצרנית פורטנייט, שנערך בסתיו האחרון, והסתכם ב-1.25 מיליארד דולרים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. CLUTCH_BY_ILAY

    WHY YOU TOOK OUT THE ARENA ALL PLAYERS HATE THE RANKED PLEASE GIVE BACK THE ARENA

אירועים קרובים