גוגל רוכשת את חברת ניתוח הנתונים לוקר ב-2.6 מיליארד דולר

ענקית הטכנולוגיה ממאונטיין וויו הודיעה כי תצרף את החברה, שגייסה יותר מ-280.5 מיליון דולר עד כה - ותוסיף את יכולותיה האנליטיות לשירות הלקוחות שמעניק הענן שלה

גוגל. צילום: rvlsoft/BigStock

לוקר – שלפי ההגדרה באתר החברה היא "תוכנת בינה עסקית ופלטפורמה גדולה לניתוח נתונים, שמסייעת לחקור, לנתח ולשתף בקלות ניתוחים עסקיים בזמן אמת" – עומדת להפוך לאחת הרכישות של ענקית הטכנולוגיה גוגל.

האמריקנית העוצמתית ממאונטיין וויו הודיעה בשבוע שעבר (ה') כי רכשה את חברת לוקר בסכום של 2.6 מיליארדי דולרים. הנרכשת תצטרף לחטיבת הענן של גוגל לאחר השלמת העסקה מאוחר יותר השנה, ובכפוף לאישורים רגולטוריים.

גוגל בישרה על העסקה החדשה בפוסט בבלוג שלה ואמרה ש"השילוב של Google Cloud ו-לוקר יאפשר ללקוחות לרתום נתונים בדרכים חדשות כדי להניע את השינוי הדיגיטלי שלהם". על הפוסט חתום תומאס קוריאן, מנכ"ל Google Cloud. מנכ"ל החברה, פרנק ביין, צוות ההנהלה של החברה, והארגון כולו יצטרפו ליחידת הענן של גוגל וביין ידווח לקוריאן.

הרכישה עתידה לבסס שותפויות קיימות של שתי החברות, שחולקות יותר מ-350 לקוחות, ביניהם נכללים למשל: יאהו, באזפיד, ו-Hearst. גוגל אמרה כי Google Cloud תמשיך להרחיב את ההשקעות של Looker בפיתוח מוצרים, בשיווק ובלקוחות.

יחידת הענן של גוגל – המתחרה ב-AWS של אמזון וב-Azure של מיקרוסופט – מספקת ניהול נתונים בקנה מידה גדול ללקוחותיה, ומסייעת להם לקבל תובנות באמצעות זרימה בזמן אמת. ואילו לוקר, שנוסדה בשנת 2012, צפויה להרחיב את הצעותיה הקיימות של זרוע Google Cloud על ידי אספקת הפתרונות הספציפיים שלה בתחום האנליטיקה.

בשנה שעברה גייסה לוקר – שהמטה שלה בסן פרנסיסקו ושמעסיקה יותר מ-600 עובדים – 103 מיליון דולר בסבב E בהובלת Premji Invest. מאז 2013, גייסה החברה סך של 280.5 מיליון דולר עד לדצמבר 2018.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים