ליהנות גם בלי לראות: אפליקציה חדשה מנגישה לעיוורים סיורים בעיר העתיקה

האפליקציה מאפשרת לקבל הנחיות קוליות המשלבות ניווט, תיאור ויזואלי וגרפי ומידע היסטורי אודות נקודות ציון בעיר העתיקה בכלל וברובע היהודי בפרט - בעברית, באנגלית בערבית וברוסית

04/06/2019 10:31
סיור השקת האפליקציה לעיוורים בעיר העתיקה בירושלים. צילום: PashootPhoto

אפליקציה תיירותית חדשנית שנועדה להנגיש לאנשים הסובלים מעיוורון סיורי תיירות בעיר העתיקה וברובע היהודי בירושלים הושקה אמש (ב') לקראת אירועי הבליינד דיי – יום ההזדהות עם ציבור האנשים הסובלים מעיוורון ולקויות ראייה, שיתקיים ביום ה' הקרוב.

האפליקציה פותחה על ידי המרכז לעיוור, בסיוע ובמימון של קרנות הביטוח הלאומי. המפתחים ציינו כי היא מאפשרת לקבל הנחיות קוליות המשלבות ניווט, תיאור ויזואלי וגרפי ומידע היסטורי אודות נקודות ציון בעיר העתיקה בכלל וברובע היהודי בפרט – בעברית, באנגלית, בערבית וברוסית. האפליקציה מכונה "סיורים קוליים – מרכז לעיוור" והיא זמינה להורדה בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל (ראו לינקים מטה).

אירוע ההשקה של האפליקציה התקיים במוזיאון מגדל דוד בעיר, במעמד ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, נתי ביאליסטוק-כהן, מנכ"ל המרכז לעיוור, מאיר שפיגלר, מנכ"ל קרנות הביטוח הלאומי, וגדעון שלום, סמנכ"ל וראש מינהל מוגבלויות במשרד העבודה והרווחה.

לאחר טקס ההשקה יצא הסיור הראשון בו נעשה שימוש באפליקציה, במהלכו ליוו לוחמים מחטיבת גבעתי אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה.

״האפליקציה לא מהווה תחליף למקל הליכה"

לדברי ליאון, "עד היום אני יודע בזכותכם למה אסור לרכב לחנות על המדרכה. כשבאים אליי בטענות על דו"חות – אני אומר: 'תחשבו מה היה עושה עיוור או נכה' שחשב שיש מדרכה פנויה לפניו".

ליאון הוסיף ואמר כי "אין ספק שאנחנו מדברים כאן על אפליקציה מיוחדת ונדירה. כשאתה עושה אפליקציה כזאת אתה נותן לעיוורים בישראל ובכל העולם להרגיש מה זאת העיר העתיקה – להריח אותה, לגעת, למשש ובסופו של דבר לחיות אותה, לפחות כמו שאנחנו אלה הרואים מרגישים את העיר העתיקה".

לדברי ביאליסטוק-כהן, ״האפליקציה לא מהווה תחליף למקל הליכה או לכלב נחייה, היא בעצם מהווה תיאור שמשלים את החסר למה שעין לא יכולה לראות".

שפיגלר ציין כי ״אנחנו רתומים לסייע לכל בעלי המוגבלויות, אנחנו עושים את זה כשותפים, הביטוח הלאומי נועד לשרת את אלה שזקוקים לו, ובכוונתנו להמשיך ולעשות זאת. ירושלים היא עיר ברוכת תיירים, מבקרים בה המון אנשים בישראל ומחוצה לה, אנחנו משקיעים ונשקיע בעתיד כדי לשפר את ההזדמנויות של בעלי המוגבלויות ליהנות מהאתרים האלה"

איילת ליבר, מנכ״לית מוזיאון מגדל דוד, אמרה כי ״כאן אתם יכולים להרגיש את ההיסטוריה של ירושלים מכל התקופות. ירושלים היא עיר שעושה כל ישראל חברים. כאן במגדל דוד החלטנו, שהמוזיאון יהיה פתוח לכולם – כי כולנו שווים. לכולם במובן הכי רחב שאפשר".

האפליקציה זמינה להורדה למשתמשי אנדרואיד בחנות גוגל כאן ולמשתמשי iPone בחנות האפליקציות של אפל כאן.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים